تبیان، دستیار زندگی
بزرگ‌ترین دریاچه جهان، دریاچه آب شور کاسپین یا خزر است که قسمتی از آن در اروپا و قسمتی دیگر از آن در آسیا قرار دارد. مساحت این دریاچه 371380 کیلومتر مربع است. بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان دریاچه سوپریور (علیا) یکی از دریاچه‌های بزرگ آمریکای شمالی است که
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگ‌ترین دریاچه جهان چه نام دارد؟

دریا

بزرگ‌ترین دریاچه جهان، دریاچه آب شور کاسپین یا خزر است که قسمتی از آن در اروپا و قسمتی دیگر از آن در آسیا قرار دارد. مساحت این دریاچه 371380 کیلومتر مربع است. بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان دریاچه سوپریور (علیا) یکی از دریاچه‌های بزرگ آمریکای شمالی است که 82350 کیلومتر مربع مساحت دارد.

عمیق‌ترین دریاچه جهان کجاست؟

دریاچه بایکال، در سیبریه (شرق روسیه) عمیق‌ترین دریاچه جهان است که 1637 متر عمق دارد.

بلندترین آبشارهای جهان کدام‌‌اند؟

آبشارها قسمتی از رودخانه‌ها هستند که ناگهان مسیر آب در آنها به صورت عمودی (رو به پایین) تغییر می‌کند. فرود پرشتاب آب از آبشار معمولاً سبب می‌شود که در تخته سنگ‌های پایین آبشار گودال‌های بزرگی ایجاد شود.

صدای سقوط آب از آبشارهای بلند گاهی تا چندین کیلومتر دورتر نیز شنیده می‌شود. برای مثال، در زبمبابوه آبشاری به نام ویکتوریا وجود دارد که بومیان منطقه به آن «موسی او تونیا» به معنی «دودی که می‌غرد» می‌گویند. صدای غرش این آبشار در فاصله 40 کیلومتری آن نیز شنیده می‌شود.

اما مرتفع‌ترین آبشار جهان در ونزوئلا قرار دارد. نام این آبشار «آنجل» است. آبشار آنجل 979 متر (نزدیک به یک کیلومتر) ارتفاع دارد.

آبشار معروف نیاگارا که بین آمریکا و کانادا واقع است نیز از دو آبشار تشکیل شده است: آبشار «هورس‌شو» به ارتفاع 54 متر و آبشار «آمریکا» به ارتفاع 55 متر.

پرسش و پاسخ علمی برای بچه‌ها

*********************************************

مطالب مرتبط

فرودگاه دریایی

بدن انسان روزانه چه مقدار آب نیاز دارد؟

پیدایش دریا

جنگلی زیر آب

چرا یخ روی آب شناور می‌ماند؟  

آیا در دریاها و اقیانوس‌ها هم کوه وجود دارد؟

چرا در بعضی کشورها سیل می‌آید؟

چرا قحطی به وجود می آید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.