تبیان، دستیار زندگی
کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان با ابراز خرسندی از بازگشت کریم باقری به این تیم گفت: با کمال افتخار بازوبند تیم ملی را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کیا: نمی دانم چرا نیمکت نشین شدم

مهدی مهدوی کیا

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان با ابراز خرسندی از بازگشت کریم باقری به این تیم گفت: با کمال افتخار بازوبند تیم ملی را تقدیم کریم باقری می کنم و امیدوارم همه با هم به صعود تیم ملی به جام جهانی کمک کنیم.

مهدی مهدوی کیا برخلاف آمادگی کاملی که دارد، درهفته های اخیر نتوانسته درمسابقات اینتراخت فرانکفورت در بوندس لیگا به میدان بروند. وی که در دیدار با کره شمالی ستاره میدان نام گرفت این روزها بنا بر دلایلی در تیم اینتراخت به یک نیمکت نشین تبدیل شده است.

مرد شماره دو تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مهر، در خصوص مشکلاتش در تیم اینتراخت، بازگشت باقری به تیم ملی و بازی ایران با امارات به سوالاتی پاسخ داد که در زیر می خوانید:

اشتباهات رفعتی به ضررمان تمام شد

مهدی مهدوی کیا در مورد توقف خانگی تیم فوتبال اینتراخت برابر اشتوتگارت گفت: درحالیکه تا دقیقه 70 این دیدار 2 بر صفر از آنها پیش بودیم، بازیکنان ما نتوانستند فشارهای تیم حریف را تحمل کنند و در نهایت این پیروزی را با تساوی عوض کردند، البته گل دوم حریف روی یک صحنه بسیار مشکوک به ثمر رسید.

وی در مورد انتقادهایی که علیه بابک رفعتی داور این دیدار از سوی مربیان و بازیکنان دو تیم پس از پایان مسابقه مطرح شد، اضافه کرد: رفعتی داور خوبی است ولی در آن صحنه تصمیم عجیبی گرفت که به ضرر تیم ما تمام شد، زیرا ابتدا گل را مردود کرده بود اما پس از مشورت با کمک داور گل را قبول کرد تا ما 2 امتیاز حساس این دیدار را از دست بدهیم.

هیچ شانسی به من داده نشده

بازیکن ایرانی تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت در مورد وضعیت این تیم اظهار داشت: ما در هفته های گذشته 10 امتیاز مهم را کسب کردیم و تا حدودی از انتهای جدول فاصله گرفتیم. مطمئنا با شرایطی که تیم دارد می توانیم به این روند ادامه داده و جایگاه خوبی در جدول رده بندی بوندس لیگا برای خود کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل نیمکت نشینی اش چیست؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه در هفته های اخیر هیچ شانسی به من داده نشده، درحالی که بازیکنانی از تیم دوم(آماتور) اینتراخت فرصت حضور در میدان را کسب کرده اند.

در زمین آمادگی ام را نشان می دهم

مهدی مهدوی کیا

کاپیتان تیم فوتبال ایران در این مورد افزود: خودم هم نمی دانم دلیل آن چیست زیرا با توجه به آمادگی بالایی که در تمرینات دارم و همچنین مصدومیت تعدادی از بازیکنان اصلی تیم، حداقل باید به من شانس بازی داده می شد اما در 5 هفته اخیر تنها 10 دقیقه مقابل بایرن مونیخ به میدان رفتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است غرض ورزی شخصی " فونکل" عامل این نیمکت نشینی است؟ ، تصریح کرد: نه فکر نمی کنم چنین مسائلی وجود داشته باشد. البته به عنوان یک بازیکن موظف هستم در تمرینات حضوری فعال داشته باشم، همیشه خودم را آماده نگه دارم و به نظر سرمربی هم احترام بگذارم و منتظر شانسی باشم که بتوانم در زمین آمادگی ام را نشان دهم.

تکرار اتفاقات هامبورگ

مهدوی کیا ادامه داد: در هامبورگ هم بارها چنین مشکلاتی را تجربه کردم اما امروز در حالیکه کاملا آماده ام باید از شرکت در مسابقات محروم شوم، در حالیکه تمام نفرات تیم حداقل در یک بازی بطورکامل حضور داشتند ولی هنوز مربی تیم، من را از ابتدای یک مسابقه به میدان نفرستاده است.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد در نیم فصل از اینتراخت جدا شود؟، تاکید کرد: تا پایان نیم فصل 6 بازی باقیمانده است و نمی دانم تا آن زمان چه اتفاقاتی رخ می دهد. ممکن است مربی در این مدت به من بازی دهد یا در نهایت تصمیم دیگری بگیرم.

شکست تیم مربی پیشین امارات ارزشمند بود

بازیکن ایرانی اینتراخت در ادامه با بیان اینکه به علت همزمانی دیدار ایران با قطر با مسابقه اینتراخت برابر اشتوتگارت، موفق به تماشای این مسابقه نشده، اظهار داشت: مطمئنا کسب پیروزی در زمین حریف نتیجه بسیار خوبی برای تیم ملی بود. ضمن اینکه تیم ایران پیش از دیدار حساس با امارات برابر تیمی پیروزی ارزشمندی کسب کرد که نوع بازی اش شبیه امارات است و مربی پیشین این تیم هم هدایت آن را برعهده داشت. این مسائل به تیم ایران کمک می کند با شناخت و آمادگی بیشتری برابر امارات به میدان برود.

وی در مورد دیدار ایران با امارات هم خاطرنشان کرد: امارات پس از سه شکست اخیر چیزی برای از دست دادن ندارد و نمی خواهد تحت هیچ شرایط آخرین شانس های خود برای صعود به جام جهانی را از دست بدهد، به همین دلیل بازی بسیار سختی برابر آنها پیش رو داریم. البته امیدوارم با درایت کادر فنی و تلاش بازیکنان همانند دیدارهای گذشته امارات را در خانه اش شکست داده و 3 امتیاز حساس این دیدار را از آن خود کنیم.

با افتخار بازوبند تیم ملی را به کریم می دهم

مهدی مهدوی کیا

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تهران در مورد بازگشت کریم باقری به تیم ملی هم تصریح کرد: خیلی خوشحالم که کریم بعد از سال ها به تیم ملی بازگشته است. وی در این 2، 3 سال اخیر بازی های بسیار خوبی را به همراه پرسپولیس در لیگ از خود ارائه داد. ضمن اینکه در این 6، 7 سال اخیر جای وی در تیم ملی با توانایی هایی که دارد، بسیار خالی بود.

وی که در دیدار با کره شمالی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته بود، ادامه داد: همانطورکه پیش از این هم گفته ام، کریم بازیکن بزرگی است که بسیار با سابقه و با تجربه تر از من است. وی سال ها در تیم ملی بزرگتر من بود و امروز هم با افتخاربازوبند تیم ملی را به وی می دهم.

شکست امارات، هموار شدن راه صعود به جام جهانی

کایپتان تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در دیدار با امارات همانند دیدار با کره شمالی برای تیم ملی گلزنی می کند؟ گفت: اگر مربیان تیم ملی صلاح بدانند و من را به تیم ملی دعوت کنند، همانند دیدار با کره شمالی برای موفقیت تیم کشورم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنم.

مهدوی کیا در پایان گفت: مهمترین مساله پیروزی ایران برابر امارات است و امیدوارم تیم ملی موفق شود در این دیدار سخت 3 امتیاز کامل را کسب کند تا راهمان برای صعود به جهانی هموارتر شود.