تبیان، دستیار زندگی
نام کتاب: عملیات استشهادی چرا و چگونه؟! مؤلفین: حسن باقری – مرتضی سالمی قمصری ناشر: نشر نذیر قیمت: 700 تومان کتاب فوق الذکر تلاشی هدیه شده به انتفاضه مقدس مردم مظلوم فلسطین است، تلاشی است برای هر چه بیشتر آشنا شدن با فرهنگ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملیات استشهادی چرا و چگونه؟!

نام کتاب:

عملیات استشهادی چرا و چگونه؟!مؤلفین: حسن باقری – مرتضی سالمی قمصری

ناشر:

نشر نذیرقیمت:700 تومان

کتاب فوق الذکر تلاشی هدیه شده به انتفاضه مقدس مردم مظلوم فلسطین است، تلاشی است برای هر چه بیشتر آشنا شدن با فرهنگ مقدس جهاد و شهادت، جهادی مقدس که مسلمانان غیور لبنانی و فلسطینی سالیانی است که در خط مقدم مبارزه با صهیونیست لحظه ای از آن غافل نگردیدند. در این کتاب سعی گردیده علاوه بر آشنایی با گروه های جهادی که در مبارزه با صهیونیست تلاش می کنند، روح مسئله شهادت تا حد امکان بازگو گردد. و به شبهاتی که درخصوص عملیات های استشهادی این رزمندگان مطرح می شود و به غلط آن را انتحار (خودکشی) می نامند، جوا ب قاطع و صریح و روشنی داده شود. این کتاب که به همت مؤسسه فرهنگی – هنری آوای عرش تهیه گردیده است شامل 5 فصل و 4 ضمیمه می باشد که در یکی از ضمائم آن نیز به کتاب شناسی فلسطین پرداخته شده.  کتاب با کلامی از شهید دکتر فتحی شقاقی – بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی-   آغاز می شود: «شکست دادن رژیم صهیونیستی تنها نیازمند سلاح اراده است» این کلام هدف کتاب را در ابتدا مشخص می نماید.

فصل اول:

کتاب – که عنوان شهید و شهادت از دیدگاه اسلام برای آن انتخاب شده-  به بررسی مسایلی درخصوص قداست، حق شهید، بدن شهید، منطق شهید، جهاد و مسئولیت شهید و بعضی از فتاوی درخصوص عملیات های استشهادی پرداخته است.فصل دوم: معرفی سازمان ها و گروه های مبارز جهادی در فلسطین اعم از جنبش جهاد اسلامی و جنبش حماس است و مواضع و فعالیت های این گروه ها را تبیین کرده است.

فصل سوم:

در ادامه ی فصل دوم به بررسی تاریخچه فعالیت شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، ترور شهید فتحی شقاقی و انتفاضه مسجد الاقصی می پردازد.فصل چهارم:معرفی شهدایی است که در عملیات های استشهادی موفق بودند و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

فصل پنجم:

آخرین فصل کتاب به پیامدها و نتایج انتفاضه و عملیات های استشهادی و تأثیر آن بر دولت اسراییل پرداخته است.در قسمت ضمائم نیز کتاب شناسی فلسطین و مسایل زیبا و جذاب دیگری است که امیدواریم مورد توجه خوانندگان قرار گیرد.