تبیان، دستیار زندگی
ه 1383 حسین پناهی به زادگاهش بازگشت گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر زنده یاد حسین پناهی حسین پناهی ، مردی كه از جهنم بهشت می ساخت نمایش فیلم سینمایی سایه ی خیال نمایش فیلم سینمایی گال جعفری جوزانی در مراسم تشییع حسین پناهی ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 21 مرداد ماه 1383

حسین پناهی به زادگاهش بازگشت

گزارش تصویری از مراسم تشییع پیكر زنده یاد حسین پناهیحسین پناهی ، مردی كه از جهنم بهشت می ساخت

نمایش فیلم سینمایی سایه ی خیال

نمایش فیلم سینمایی گال

جعفری جوزانی در مراسم تشییع حسین پناهی عنوان كرد:

می گفت نمی خواهد بیش از چهل سال زندگی كند

پیكر حسین پناهی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و شاعر، صبح دیروز از مقابل تالار وحدت با حضور صفدر حسینی وزیر اقتصاد و نماینده كهكیلویه و بویراحمد، معاون هنری وزارت ارشاد و تعدادی از هنرمندان و مردم به سمت زادگاهش یاسوج تشییع شد.

مسعود جعفری جوزانی، كارگردان گفت: حسین، كودكی با جثه كوچك و سر بزرگ در دژكوه، پشت سنگ در طبیعت تنگ دست به دنیا آمد و همه اسباب بازیهایش سنگهای بیابان بود.

جوزانی گفت: با سؤالات زیاد به قم برای طلبگی رفت و چند سال درس خواند و با لباس روحانیت به روستا بازگشت اما حسین كه روحی بلند پرواز داشت برایش سخت بود كه درس اخلاق به مردم روستا یاد بدهد و پیش ما آمد كه حرف بزند و شعر بگوید، اما هر قدمی كه گذاشت بیشتر سؤال برایش پیش آمد. او در ادامه تصریح كرد: سال 67 در فیلم در مسیر تندباد یكدیگر را دیدیم و با هم صمیمی تر شدیم و در سال 68 با همكاری حمید جبلی و پناهی، متن«سایه خیال» را كه بر اساس زندگی خود حسین پناهی بود نوشتیم و فیلمش را كار كردیم.او می گفت: نمی خواهد بیش از 40 سال زندگی كند.

وی در پایان گفت: حسین را دوست دارم، برای اینكه انسان بود.

نماینده كهكیلویه و بویراحمد نیز گفت: من نه به عنوان نماینده مردم این شهر بلكه از حسین پناهی به عنوان یك دوست یاد می كنم كه همراه با عده ای از دوستانش وارد حوزه علمیه شد و من همان جا افتخار آشنایی با ایشان را داشتم.

او به جهت استعداد فوق العاده ای كه داشت و روح بلند پرواز غیر از اینجا جایی دیگر سیر می كرد و او معتقد بود كه باید جاهای بلندتری را فتح كند. این نماینده مجلس گفت: وی از یك خانواده با تقوا و دیندار بود و با همین انگیزه به حوزه علمیه رفت. او مظلوم زیست و مرد.

جمعی از دوستان حسین پناهی از وی گفتند و یكی از آنها از بی خبری بعضی از همكارانش از او، گلایه كرد.

رسول نجفیان نیز اخبار برخی خبرگزاری خارجی درباره مرگ حسین پناهی را رد كرد و توضیحاتی داد.