تبیان، دستیار زندگی
نخستین نمایشگاه فروش آثار هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت و در نخستین روز 30 اثر به ارزش 130 میلیون تومان فروخته شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در نخستین روز از اكسپو مجسمه‌سازی ایران 30 اثر فروخته شد

اكسپو مجسمه‌سازی ایران

نخستین نمایشگاه فروش آثار هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت و در نخستین روز 30 اثر به ارزش 130 میلیون تومان فروخته شد.

نخستین نمایشگاه فروش آثار هنرمندان مجسمه‌ساز ایران با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد هنر مجسمه‌سازی و معرفی مطلوب آثار هنرمندان ایرانی به خریداران آثار هنری در خانه هنرمندان ایران برپا شد.

این نمایشگاه فرصتی است تا هنر مجسمه‌سازی ایران به شكل منطقی به علاقه‌مندان و خریداران آثار حجمی و مجسمه‌سازی معرفی شود تا امكانی برای عرضه و فروش این آثار فراهم شود.

كوروش گلناری دبیر این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از طریق فراخوان عمومی برپا شد و از میان 600 اثر ارسالی به دبیرخانه 210 اثر به نمایشگاه راه یافت.

وی افزود: حدود 10 روز پیش كاتالوگ آثار این نمایشگاه آماده شد و برای نگارخانه‌داران،مجموعه‌داران و خریداران آثار هنری ارسال شد و دو روز پیش نیز خریداران اصل آثار را از نزدیك دیدند و آثاری را كه انتخاب كرده‌ بودند خریداری كردند.

وی درباره آثار فروخته شده این نمایشگاه گفت: تا پیش از افتتاحیه حدود 30 اثر به ارزش 120 تا 130 میلیون تومان فروخته شد.

گلناری درباره حضور خریداران خارجی هم گفت: كاتالوگ این نمایشگاه را برای گالری‌داران و مجموعه‌داران دیگر كشورها مثل فرانسه و كشورهای حاشیه خلیج فارس هم ارسال كردیم و سعی كردیم كه همه خریداران آثار را ببینند.

گلناری درباره حضور بخش دولتی برای خرید آثار توضیح داد: از بخش دولتی هم برای شركت در این نمایشگاه دعوت كرده‌ایم اما هنوز خبری نشده است و بیشتر بخش خصوصی حضور فعال داشته‌اند به طوری كه بیش از 20 درصد آثار را خریداری كرده‌اند.

دبیر نمایشگاه فروش آثار هنرمندان مجسمه‌ساز درباره قیمت‌گذاری آثار این نمایشگاه گفت: قیمت‌ها بر اساس پیشنهاد هنرمندان بود و چون قیمت‌های پیشنهادی بسیار منطقی بود، بر همان اساس قیمت‌گذاری شد.

وی سهم خانه هنرمندان و انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز را 25 درصد از فروش هر اثر عنوان كرد كه صرف امور فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌ها خواهد شد.

وی در ادامه اثری از محسن وزیری‌مقدم را با قیمت 250 میلیون تومان به عنوان گرانترین اثر و آثار دانشجویی را با قیمت 300 هزار تومان ارزانترین آثار این نمایشگاه اعلام كرد.

گلناری همچنین درباره بین‌المللی شدن این نمایشگاه گفت: اولین حركت ما در زمینه فروش آثار هنرمندان مجسمه‌ساز به صورت ملی و داخلی برگزار می‌شود اما از آنجا كه بسیاری از مجموعه‌داران و نگارخانه‌داران با بازارهای بین‌المللی در ارتباط هستند، آثار خریداری شده ایران را در بازارهای جهانی نیز ارائه خواهند كرد. اما از دوره‌های آتی تلاش می‌كنیم كه با نگارخانه‌داران منطقه خاورمیانه نیز ارتباط برقرار كنیم.

وی درباره همزمانی برپایی این نمایشگاه با دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: برنامه‌ریزی‌های ما از ابتدا تا زمان برگزاری هیچ گونه تغییری نداشته و حتی كاتالوگ نیز به موقع آماده شد اما ناهماهنگی‌ها در زمان برگزاری دوسالانه مجسمه‌های شهری باعث تداخل این دو نمایشگاه شد.

نخستین نمایشگاه فروش آثار هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت و در نخستین روز 30 اثر به ارزش 130 میلیون تومان فروخته شد.

گلناری ابراز امیدواری كرد كه با هماهنگی‌های انجام شده، دو سازمان فرهنگی و هنری و زیباسازی شهرداری تهران از این نمایشگاه دیدن كنند.

در این نمایشگاه آثار محسن وزیری‌مقدم،بهروز دارش،طاهر شیخ‌الحكمایی،محمدعلی مددی،ایرج كریمخان زند،عبدالعظیم آذرخیل،پرستو آهوان،فرح اردكی،رامین اعتمادی،سیمین اكرامی،محمدمهدی انوشفر،فاطمه امدادیان،ستاره بریرانی،ژینوس تقی زاده،همایون ثابتی مطلق،پریسا خضابی، محمدرضا خلجی،محمدرضا ذبیح الله زاده،یاسمین سینایی،كامبیز شریف،كامران شریف،آزاده شولی،سعید شهلاپور، قدرت‌الله عاقلی،محمدحسین عماد، محمد فریدنیا، رضا قره باغی، نادر قشقایی، ملك دادیار گروسیان، امیرعلی گروسیان، كوروش گلناری، محمدحسین ماهر، ایرج محمدی، داریوش مختاری، جمشید مرادیان، احمد نادعلیان، بیژن نعمتی شریف، علی هنرور، فرزین هدایت زاده،ناصر هوشمند وزیری و ... به نمایش گذاشته شده است.

شورای كارشناسی و قیمت‌گذاری این نمایشگاه را حمید شانس، سعید شهلاپور، بهروز دارش، نادر قشقایی، كوروش گلناری،كامبیز صبری،كیوان پورنصری نژاد و سید مجتبی موسوی تشكیل می‌دهند.

همچنین بهروز دارش ، طاهر شیخ الحكمایی،حمیدالله رضایی، ملك دادیار گروسیان،رضا قره باغی،كوروش گلناری و فرزین هدایت‌زاده اعضای شورای انتخاب آثار هستند.

این نمایشگاه به همت انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز و با همكاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران،خانه هنرمندان ایران،انتشارات نظر،‌مؤسسه انفورماتیك و مجله تندیس برپا شده و تا 30 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری فارس