تبیان، دستیار زندگی
اگر می خواهید چند ماهی آپارتمان تان را خالی بگذارید، کلید آن را به افرادی که خوب نمی شناسید نسپارید، تا خانه تان پاتوق غریبه ها نشود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هوای همسایه ات رو داشته باش

آپارتمان

ما نمی توانیم تا هنگامی که خود را جای فرد دیگری نگذاشته ایم در مورد او پیش داوری کنیم.         "کارسون"

یادمان باشد که ...

فرهنگ آپارتمان نشینی

امروزه افزایش جمعیت، بشر را بر آن داشته تا به جای ساختن و زندگی کردن در خانه های بزرگ و ویلایی دست به ساخت مجتمع ها و آسمان خراش ها بزند، غافل از این که آپارتمان نشینی فرهنگ خاص خود را می طلبد و چنان چه آپارتمان نشین ها از این فرهنگ بی بهره باشند، مشکلی بر مشکلات افزوده خواهد شد. زندگی در خانه ویلایی با آپارتمان نشینی کاملاً متفاوت است و فرهنگ خاص خود را می طلبد پس یادمان باشد که:

1- اگر قرار است در آپارتمان جشنی بگیرید به یاد داشته باشید که صدا را تا حدی بالا ببرید که فقط خودتان بشنوید نه این که تمام واحدها  از صدای موزیک شما سرسام بگیرند. کافی است فقط چند دقیقه خودتان را جای همسایه ها بگذارید.

2- به بچه های خود بیاموزید راهروهای یک مجتمع آپارتمانی جای بازی کردن و سروصدا راه انداختن نیست، بعضی از پدر و مادرها وقتی می خواهند از شر بچه های شان خلاص شوند، آن ها را به راهروها می فرستند.

آپارتمان

3- در بعضی مجتمع ها آسانسور وسیله ای است برای بازی و تفریح کودکان. آیا نباید به بچه ها آموزش دهیم که آسانسور اسباب بازی نیست؟

4- اگر می خواهید چند ماهی آپارتمان تان را خالی بگذارید، کلید آن را به افرادی که خوب نمی شناسید نسپارید، تا خانه تان پاتوق غریبه ها نشود.

5- در انتخاب مستاجر دقت کنید. صرفا هر کس پول بیشتری می دهد مستاجر خوبی نیست. یک مستاجر بد، کل افراد مجتمع را عذاب خواهد داد. پس در انتخاب مستاجر دقت کافی به کار بندید.

6- همه مجتمع ها نگهبان ندارد، پس هنگام ورود و خروج حتماً در ورودی را ببندید و به بچه های خود هم آموزش دهید.

7- وقتی با آسانسور به طبقات بالا می روید هنگام پیاده شدن حتی الامکان آسانسور را مجدداً به طبقه همکف بفرستید.

8- هر مجتمعی معمولاً یک مدیر و یک هئیت مدیره دارد. اما این دلیل نمی شود که بقیه از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند. در یک مجتمع ایده آل همه باید حس مسؤولیت پذیری داشته و در رفع مشکلات اقدام کنند.

9- بر روی تراس خانه، برای پهن کردن لباس ها، طناب نبندید. با این کار چهره ظاهری آپارتمان زشت می شود. گذاشتن یک رخت آویز بر روی تراس کار سختی نیست.

10- در پله ها آهسته و بی صدا قدم بردارید، خصوصا در زمان استراحت همسایه ها.

11- اگر قرار است میهمان تان در آپارتمان شما بماند، لزومی ندارد حتما اتومبیلش را در پارکینگ مجتمع پارک کند. پارکینگ ها به تعداد واحدها هستند و میهمان شما ناچار است اتومبیلش را در مسیر تردد پارک کند و این کار باعث دردسر دیگران خواهد شد.

آپارتمان

12- بعضی ها در زمستان ماشین خود را در پارکینگ گرم می کنند و با این کار اول این که فضا را از گاز مونو اکسید کربن که بسیار سمی است پر می کنند و دوم این که صدای موتور ماشین ممکن است باعث مزاحمت برای همسایه ای شود که هنوز در حال استراحت است.

13- هنگام اسباب کشی برای حمل اثاثیه سنگین از آسانسور استفاده نکنید.

14- هئیت مدیره حداقل باید ماهی یک بار تشکیل جلسه بدهد تا مشکلات مجتمع روی هم انباشته نشود. از طرفی ایده های جدید مورد ارزیابی قرار گرفته و از آن ها استفاده بهینه شود.

15- یک مجمتع آپارتمانی مثل یک خانواده بزرگ است، پس در حل مشکلات یکدیگر کوشا باشیم.

منبع: موفقیت

مقالات مرتبط

عاقبت بی توجهی به همسایه

ایده هایی متفاوت برای فضاسازی

دکوراسیون و فضاهای عمومی آپارتمان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.