تبیان، دستیار زندگی
قهرمان رقابت های پارالمپیک 2008 پکن ابراز امیدواری کرد با رفع کامل مصدومیت کتف به تمرینات وزنه برداری بازگردد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوی ترین مرد جهان: نگران هستم

کاظم رجبی

قهرمان رقابت های پارالمپیک 2008 پکن ابراز امیدواری کرد با رفع کامل مصدومیت کتف به تمرینات وزنه برداری بازگردد تا در رقابتهای پارالمپیک 2012 لندن به رویای خود مبنی بر بلند کردن وزنه 300 کیلوگرمی جامه عمل پوشاند.

کاظم رجبی که با بالای سر بردن وزنه 265 کیلوگرمی، دو کیلوگرم بالاتر از رکورد حسین رضازاده، وزنه زد و عنوان قوی ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد، به مهر گفت: از روزی که از پارالمپیک پکن به کشور بازگشته ام هنوز تمرینات خود را آغاز نکرده ام. البته این برای کسی که می خواهد در رقابت های سطح بالای پارالمپیک لندن توفیقی کسب کند یک نقطه ضعف محسوب می شود. باید هرچه سریع تر مشکل آسیب دیدگی خود را پشت سربگذارم و به تمرینات بازگردم.

وی افزود: اردیبهشت ماه بشدت از ناحیه کتف راست مصدوم شدم طوری که پزشکان فدراسیون پزشکی- ورزشی، ادامه تمرینات با آن وضعیت را برایم غیرممکن دانستند اما من به این موضوع توجهی نکردم و با هدف کسب مدال طلا در پکن حضور یافتم. در پکن وزنه 265 کیلوگرمی را بالای سر بردم در حالیکه در تمرینات تا 5/282 کیلوگرم هم وزنه زده بودم.

قهرمان پارالمپیک پکن افزود: رویای وزنه 300 کیلوگرم را در سر می پرورانم و امیدوارم با رفع موانع موجود، به این افتخار بزرگ دست پیدا کنم. البته می دانم در لندن، کار بسیار دشوار است و وزنه برداران مدعی بسیاری حضور خواهند داشت.

کاظم رجبی

وی در ادامه با اشاره به اینکه به ورزش معلولان کم توجهی می شود، افزود: به نظر من ورزش معلولین، آنگونه که باید و شاید مورد حمایت واقع نمی شود. ما برای اینکه به توفیقی دست پیدا کنیم باید از این قشر از ورزشکاران کشورمان حمایت کنیم. من پس از رقابت های آتن فقط با ماهی 100 هزار تومانی که از صندوق حمایت از قهرمانان دریافت می کردم امرار معاش کردم که واقعا دشوار است.

دارنده دو مدال طلای پارالمپیک آتن و پکن تصریح کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان در این مورد دست خود را بسته می داند و فکر می کنم سازمان باید کمک کند تا ورزش معلولین تقویت شود. با توجه به همزمانی المپیک و پارالمپیک لندن و با توجه به اینکه مدال ها را با هم محاسبه می کنند، طبیعتا بسیاری از کشورها بر روی ورزش معلولین سرمایه گذاری بیشتری می کنند و با این شرایطم نگرانم که اگر دیر بجنبیم، مدال هایمان در پارالمپیک آتی کاهش پیدا کند.

رجبی در پایان گفت: درد من انفرادی نیست و من نگران ورزش معلولین هستم. ما اگر می خواهیم در لندن توفیقی کسب کنیم باید از همین امروز وارد عمل شویم، نه اینکه در فاصله 6 ماه مانده به آغاز رقابت ها، به تکاپو بیفتیم. به هر حال پارالمپیک لندن بسیار دشوارتر از پکن خواهد بود و من از امروز نگران این رقابت ها هستم.