تبیان، دستیار زندگی
كتبال جوانان غرب آسیا ـ اردن؛ ایران، قهرمان بلامنازع غرب آسیا تیم ملی بسكتبال جوانان ایران با شكست یمن به مقام نخست قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا دست پیدا كرد. تیم ملی بسكتبال جوانان كه برای حضور در ششمین دوره‌ی رقابت‌های غرب آس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت‌های قهرمانی بسكتبال جوانان غرب آسیا ـ اردن؛

ایران، قهرمان بلامنازع غرب آسیا


تیم ملی بسكتبال جوانان ایران با شكست یمن به مقام نخست قهرمانی رقابت‌های غرب آسیا دست پیدا كرد.

تیم ملی بسكتبال جوانان كه برای حضور در ششمین دوره‌ی رقابت‌های غرب آسیا عازم اردن شده بود، در آخرین دیدار خود، به مصاف تیم ملی بسكتبال جوانان یمن رفت كه در پایان این بازی، تیم ایران توانست با نتیجه‌ی 66 بر 61 از سد حریف خود عبور كند.

جوانان ملی‌پوش كشورمان، كه پیش از این صعود خود به مرحله‌ی بعدی رقابت‌های آسیایی هند مسجل كرده بودند، در این دوره از رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا، در جایگاه نخست قرار گرفتند و تیم‌های یمن و لبنان نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

قهرمانی در جام راشد

یزدانی خرم: جوانان به خوبی جای بزرگان را پر كردند


تیم ملی والیبال ایران در مسابقات بین المللی جام شیخ راشد امارات به مقام قهرمانی دست یافت.

رییس فدراسیون والیبال در این زمینه گفت: در جریان رقابت‌های بین‌المللی جام شیخ راشد، جوانان با بازی‌های زیبای خود به خوبی توانستند جای بزرگان را پر كنند.

محمدرضا یزدانی خرم اظهار كرد: با این كه تیم ملی والیبال بدون حضور برخی از بازیكنان مطرح خود در این دوره از مسابقات حضور پیدا كرده بود، اما با ارایه‌ی بازی‌های خوب و منطقی در نهایت توانست ضمن كسب عنوان قهرمانی، تیم ملی چین را با حضور تمام بزرگان شكست دهد.

وی افزود: حضور تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های امارات از حساسیت‌های خاصی برخوردار بود، پیروزی بر تیم ملی جوانان امارات كه میزبان این مسابقات بود، امتیاز مهمی به حساب می‌آید. به هر حال از این كه تیم ما توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا كند، خوشحالم و معتقدم این پیروزی ناشی از بازی‌های تداركاتی تیم ملی در كانادا بود.

یزدانی خرم در ادامه تصریح كرد: حتی اگر تیم ملی برنامه‌ی خاصی برای حضور در رقابت‌های مهم بین‌المللی نداشته باشد، باز هم در صورت تقاضای مربیان و كادر فنی، برای آنها بازی‌های تداركاتی در نظر خواهیم گرفت تا بازیكنان همواره برای انجام هر دیداری آماده باشند.

وی با اشاره به وضعیت تیم ملی جوانان و بازی‌های تداركاتی این تیم با تیم ملی والیبال جوانان روسیه، به خبرنگار ایسنا گفت: تیم ملی والیبال جوانان باید با قهرمانی در مسابقات آسیایی قطر، بدون كنكور وارد مسابقات جهانی شود. هدف ما و كادر فنی، رسیدن به این عنوان است. امیدوارم در نهایت نیز به این مهم دست پیدا كنیم.

رییس فدراسیون والیبال افزود: بازی با روس‌ها می‌تواند نقاط تاریك تیم ملی جوانان را برای مربیان روشن كند تا آنها با خیال راحت‌تری در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا كنند.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه روند موفقیت‌های والیبال همچنان ادامه داشته باشد.