تبیان، دستیار زندگی
مردم آمریکا که در زمان ریاست جمهوری بوش آزادانه و بدون اعمال محدودیت به خرید و فروش اسلحه می پرداختند از دیروز و پس از قطعی شدن ریاست جمهوری اوباما به خرید و انبار اسلحه در خانه های خود روی آورده اند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هجوم مردم آمریکا برای خرید اسلحه
اسلحه

مردم آمریکا که در زمان ریاست جمهوری بوش آزادانه و بدون اعمال محدودیت به خرید و فروش اسلحه می پرداختند از دیروز و پس از قطعی شدن ریاست جمهوری اوباما به خرید و انبار اسلحه در خانه های خود روی آورده اند.

به گزارش سرویس دریافت خبر برنا، آمریکایی هایی که مالک اسلحه هستند این روزها از بیم اعمال محدودیت و ممنوعیت حمل و خرید و فروش اسلحه پس از روی کارآمدن باراك اوباما به خرید و فروش شتابزده اسلحه می پردازند.

این در حالی است که هر ساله بیش از هزاران آمریكایی هدف گلوله قرار می‌گیرند كه بسیاری از آنان را جوانان ساكن مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ تشكیل می‌دهند.

بر اساس جدیدترین گزارش واحد نظارت بر خرید و فروش اسلحه اف بی آی، در 9 ماه نخست سال جاری، فقط در ایالت پنسیلوانیای آمریکا بیش از 270 هزار اسلحه گرم به فروش رفته است و این در مقایسه با نرخ مجموع فروش اسلحه در سال 2007 میلادی ( 404 هزار اسلحه) افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

مردم آمریکا که در زمان ریاست جمهوری بوش آزادانه و بدون اعمال محدودیت به خرید و فروش اسلحه می پرداختند از دیروز و پس از قطعی شدن ریاست جمهوری اوباما به خرید و انبار اسلحه در خانه های خود روی آورده اند

بر اساس این گزارش، سود حاصله از خرید و فروش اسلحه در آمریکا فقط در 9 ماه نخست سال جاری میلادی، 5/8 میلیون دلار برآورد شده است. این در حالی است که سود حاصل از تجارت اسلحه در سال 2007 میلادی ، 8/7 میلیون دلار اعلام شده بود. تحلیلگران هراس فزاینده ارباب تجارت محلی اسلحه از وضع قوانین جدید حمل و تجارت اسلحه از سوی دولت را عامل اصلی این افزایش چشمگیر خرید اسلحه می دانند.

بر اساس قانون اساسی ایالات متحده آمریكا، حمل اسلحه آزاد اعلام شده است.