تبیان، دستیار زندگی
ملت های آسیا غیر از بازی با بحرین برای كاپیتان چندان خوشایند نبود. هر چند خودش معتقد است خواسته های كادر فنی را برآورده كرده. علی دایی دیروز با حسرت قهرمانی ژاپن را تماشا كرد و بعد از پایان بازی از نقشه هایش برای حضور در تهرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واكنش علی دایی به اظهارات پروین


جام ملت های آسیا غیر از بازی با بحرین برای كاپیتان چندان خوشایند نبود. هر چند خودش معتقد است خواسته های كادر فنی را برآورده كرده. علی دایی دیروز با حسرت قهرمانی ژاپن را تماشا كرد و بعد از پایان بازی از نقشه هایش برای حضور در تهران گفت.

جام ملت های آسیا بدون قهرمانی ایران به پایان رسید.

در بازی فینال ژاپن بهتر بود اما در مجموع فوتبال خوبی نبود. قهرمانی نه حق ژاپن بود نه چین. ما باید قهرمان می شدیم. ناداوری كه جلوی بازی با چین با ما كردند ما را به فینال نرساند.

عملكرد علی دایی به عنوان كاپیتان ایران هم پر نوسان بود؟

فوتبال همین است. خیلی از تیم ها در بازیهایشان نوسان دارند و ممكن است مثل قبل نباشند. مهم این است كه من هر چه داشتم برای تیم گذاشتم. وجدانم هم راحت است. مهم كادر فنی و نظر آنها بود كه خوشبختانه مثبت بود.

روی بازیهای شما انتقاد زیادی مطرح بود. به خصوص در بازیهای دور مقدماتی؟

اینها برایم تازگی ندارد. خیلی وقت است این حرف ها را می شنوم چون خیلی ها چشم دیدن من را ندارند. منتظرند گل نزنم تا شروع كنند به تخریب. این گروه فقط در این مواقع پیداشان می شود. وقتی آقای گل دنیا شدم برایم چه كار كردند؟ همین روزنامه ها، مگر چیزی نوشتند؟ اما كافی است یك یا دو بازی گل نزنم آن وقت همه چیز خراب می شود. من وظایفی كه مربیان خواسته بودند انجام دادم. وقتی میلان ماچالا و مربیان تیم های بزرگ از من تعریف می كنند همه چیز مشخص می شود.

از بحث تیم ملی خارج شویم. پروین در مقطعی اعلام كرد كه شما جزو بازیكنان مازاد پرسپولیس هستید. با وجود این برای حضور در پرسپولیس چه تصمیمی می گیرید؟

اتفاقاً من خیلی حرف ها دارم كه وقتی برسم تهران می زنم. اما طرف حساب من مردها هستند كه روی حرفشان می ایستند نه كسانی كه امروز یك چیز می گویند و فردا یك چیز دیگر. من پولم را می گیرم  و كاری ندارم. البته باید یك چیز را روشن كنم، من بازیكن آزاد هستم و آقایان حق ندارند چیزی بگویند. آنها نیستند كه بگویند من بروم یا نه. این من هستم كه می گویم می مانم یا نمی مانم. خودشان هزار نفر را فرستادند دنبالم. بعدش اسمم را از لیست طلبكارها خط زدند. وقتی می بینند به ضررشان است رنگ عوض می كنند. یك روز جلوی چشم مردم مصاحبه می كنند، می گویند دایی را نمی خواهیم چند ساعت بعد می آیند می گویند صدای من اشتباهی پخش شده بعد هم فكر می كنند مردم بازیچه اینها هستند و چیزی نمی فهمند. من كلی حرف دارم. اینها فقط یك چشمه اش است. من اگر به خاطر پول حرف می زدم پارسال كه آن همه پیشنهاد خارجی داشتم نمی آمدم به پرسپولیس. فقط به خاطر علاقه ام آمدم. چون مثل بعضی از دوستان درآمدم فقط از فوتبال و پرسپولیس نیست. این آقایان تمام پولشان از فوتبال است. من خارج از فوتبال درآمد كلانی دارم و به این چیزها هم محتاج نیستم كه بخواهم بترسم. اینها همه قدیمی ها را كنار می گذارند چون به فكر موقعیت خودشان هستند. فكر می كنند پرسپولیس شده ملك شخصی.

اگر واقعاً پرسپولیس را دوست داشتند پارسال این همه در كار تیم نمی گذاشتند. همه دیدند كه خودشان را به هر دری زدند تا به پرسپولیس ضربه بخورد. الان هم اگر روی وجدانشان نمی ایستند و هر روز رنگ عوض می كنند، كاملاً طبیعی است چون حضور بازیكنان محبوب به ضررشان تمام می شود. ولی این آخر كار نیست. وقتی برگردم تهران خیلی چیزها را برای مردم روشن می كنم.