تبیان، دستیار زندگی
خلاقیت در کودکان، اما چگونه؟ بازی عبارت است از هرگونه فعالیت ذهنی یا جسمی که بصورت هدفدار یا گروهی انجام شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خلاقیت در کودکان، اما چگونه؟

خلاقیت در کودکان، اما چگونه؟

بازی عبارت است از هرگونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که به صورت فردی یا گروهی انجام شود و موجب کسب لذت و برآورده شدن نیازهای کودک گردد. کودکان، نقاط قوت و ضعف خود از جمله تمایل به فرمان دادن یا فرمان بردن، تهاجم یا تسلیم، اجتماعی بودن یا منزوی بودن و همچنین احساسات دوستانه یا خصمانه، افسردگی یا شادی، امیال و آرزوهای خود را از طریق بازی نشان می دهند.

از مفید ترین بازیهایی که ممکن است برای یک کودک مفید باشد، و خلاقیت او را بارور سازد بازیهای ساختنی و تخریبی می باشد. با انجام این بازیها ، ذهن خلاق کودک رشد یافته، شکوفا خواهد شد.

ساختن کاردستی از جمله بازیهایی است که خلاقیت کودک را بطور وصف ناپذیری تعالی می بخشد. مدرسه اینترنتی موسسه اطلاع رسانی و فرهنگی تبیان در راستای گسترش آموزش مجازی و نیز افزایش خلاقیت کودکان و دانش آموزان، نرم افزاری با عنوان كاردستی های علمی تهیه و عرضه نموده است كه در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

در این مجموعه كاردستی ها و آزمایشاتی در زمینه های  زیر گنجانده شده است:

الكتریسیته جاری - الكتریسیته ساكن - الكترونیك - مغناطیس  - الكترومغناطیس - نورشناسی و بیناییی گرما و دما - فشار - صوت - مكانیك - ریاضی - شیمی - بادبادك

خلاقیت در کودکان، اما چگونه؟

در هر بخش در ابتدا كاربر با مفاهیم اولیه و ابزار و ادوات لازم برای ساخت كاردستی و یا آزمایش و اصول علمی آن آشنا شده و سپس بر اساس دستورالعملهای ارائه شده می تواند یك كاردستی علمی بر اساس موضوع انتخاب شده بسازد و یا آزمایشی علمی در همان زمینه انجام دهد.

اغلب پروژه ها و آزمایش های  ارائه شده را می توان با وسایلی كه در خانه  پیدا می شود ساخت . البته برخی وسایل را نیز می توانید با هزینه كم تهیه نمائید. اگر این وسایل را نداشتید، می توانید كارتان را با وسایل مشابه آن ها پیش ببرید.

به عنوان نمونه بخش ساخت بادبادك این مجموعه را به اختصار مرور می كنیم:

در این بخش پس از آشنایی با ابزار مورد نیاز برای ساخت بادبادك  وشناخت اجزا، روش ساخت بادبادك را می آموزیم سپس مطالبی را در مورد انواع دنباله های بادبادك، تزئینات و آزمایش پرواز را مطالعه كرده و با طرح های مختلف ساخت بادبادك كه در این مجموعه ارائه گردیده است آشنا می شویم:

ردای دراكولا - سورتمه فضایی - الماس دو بعدی - بال حلقه ای - بادبادك جعبه ای - مار سیاه - ابر شاهكار ستاره دلتا - شش ضلعی

خلاقیت در کودکان، اما چگونه؟

جهت خرید سی دی کاردستی های علمی تبیان اینجا کلیک کنید.

جهت خرید سی دی مجموعه بازیهای و سرگرمی تبیان اینجا کلیک کنید.

جهت خرید سی دی ریاضیات پویا تبیان اینجا کلیک کنید.

جهت خرید مجموعه نرم افزارهای تبیان ویژه کودکان اینجا کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی تبیان