تبیان، دستیار زندگی
با شروع فصل پاییز، مشكل خشك شدن پوست كه تحت تاثیر هوای این فصل به وجود می‌آید شایع می‌شود. خشكی دست یكی از مشكلات پوستی آزار دهنده است كه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوست خشك، ارمغان پاییز

کرم دست

با شروع فصل پاییز، مشكل خشك شدن پوست كه تحت تاثیر هوای این فصل به وجود می‌آید شایع می‌شود. خشكی دست یكی از مشكلات پوستی آزار دهنده است كه در صورت عدم توجه و رسیدگی به آن، می‌تواند به یك بیماری مزمن تبدیل شود.

به همین دلیل در این فصل مشتریان كرم‌های نرم کننده ی پوست زیاد شده و اغلب افراد این كرم‌ها را در كیف خود می‌گذارند تا بتوانند در هنگام خشك شدن پوست از آن استفاده كنند.

به گفته كارشناسان، خشكی و سردی هوا ، وزش باد و گرم و خشك بودن هوای اتاق به دلیل استفاده از وسایل حرارتی ، باعث افزایش تبخیر آب از پوست می شوند.

همچنین صابون ها و پاك كننده ها باعث كاهش قدرت نگهداری آب توسط  پوست شده و آن را خشك می‌كنند.

در نتیجه، این عوامل باعث خشك شدن هر چه بیشتر پوست شده و نیاز پوست رابه كرم های مرطوب ‌كننده دو چندان می‌كنند.

كرم‌های مرطوب‌كننده از خشك و سخت شدن پوست جلوگیری می كنند. در واقع هنگامی كه پوست خشك می‌شود، لایه شاخی روی پوست ترك خورده  و پوسته پوسته می‌شود و كرم‌های مرطوب‌كننده و نرم‌كننده این خشكی را درمان می‌كنند.

کرم

كرم‌های مرطوب‌كننده مرغوب، به آسانی جذب پوست می‌شوند و اثر چربی روی پوست باقی نمی‌گذارند، لذا مناسب ترند، زیرا چرب‌شدن بیش از حد پوست توسط کرم های چرب کننده، از جمله مشكلاتی است كه برخی به دلیل آن، ‌از كرم‌ استفاده نمی‌كنند.

امروزه انواع كرم‌ها با كاربرد‌های مختلف در بازار وجود دارند. برای مثال انواع كرم‌های ویتامینه یا تغذیه‌كننده پوست كه تبلیغات زیادی در مورد آنها می‌شود، اما باید توجه داشت كه بیش از هر چیز باید كارایی اصلی كرم كه حفظ لطافت و نرمی پوست است را مد نظر قرار داد.

هر چند كرم های خارجی با قیمت بیشتر و كیفیت بالا‌تر عرضه می‌شوند، اما برخی محصولات مرغوب داخلی هم هستند كه با محصولات خارجی رقابت كرده و در عین حال قیمت پایین‌تری دارند.

به هر ترتیب، در هنگام خرید كرم های بهداشتی، چه داخلی و چه خارجی، به برچسب تایید وزارت بهداشت توجه داشته باشید تا اجناس تقلبی یا تاریخ مصرف گذشته را خریداری نكنید.

همشهری

مطالب مرتبط:

آیا کرم‌های ضدچروک موثرند؟

چه نوع پوستی دارید؟

خشکی پوست، چرا؟

فواید و مضرات کرم هاى آرایشى

کرم هاى آرایشى و زیبایى هاى ظاهرى

عوامل خشکی پوست در زمستان

خشكی و خارش پوست در زمستان

چرا كرم های صورت معجزه مى كنند

سرما و خشكی دست ها

چرا پوست خشک می شود؟

خشکی پوست و درمان آن(1) و (2)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.