تبیان، دستیار زندگی
شیطان پرستی راستی ریشه‌ها و زمینه‌های این غفلت‌ها و دیرباوری‌ها کدامند؟ چرا تا این اندازه شیطان در ما طمع کرده است؟ با کدامین منطق دست از قرآن و عترت برکشیده‌ایم ؟...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیطان پرستی

شیطان پرستی

چرا تا این اندازه شیطان در ما طمع کرده است؟ با کدامین منطق دست از قرآن و عترت برکشیده‌ایم و در دام کید و فریب شیطان، با آسودگی خاطر، به خوابی خوش گرفتار آمده‌ایم؟ به وعده‌های پوچ او دل خوش کرده‌ایم و چشم به سراب دوخته‌ایم؟ چرا از آب زلال و گوارا سیراب نمی‌شویم و گفته‌های خوبان و صالحان را به گوش جان نمی‌شنویم و حرف شیطان را از کلام خداوند، صادق‌تر می‌دانیم؟  آیا این همه رنجی که در زندگی خود می‌بریم، نشانه خسارت و زیانکاری ما گمراهان نیست؟ آیا فقر و فحشای فراگیر جهان امروز، علامت اشتباه بزرگ ما نیست؟ جنگ‌های خونین و کشتارهای میلیونی، چه چیزی برای ما به ارمغان آورده‌اند؟ چرا به اتحاد و همدلی روی نمی‌آوریم؟ چرا از مهربانی و صمیمیت خشنود نمی‌شویم؟ آیا عدالت و معنویت، گم شده فرزندان آدم نیست؟

شیطان صلح و صمیمیت، رفاه و پاکی و روحانیت و اعتلاء را برای انسان‌ها نمی‌پسندد. او برای گمراهی و سقوط انسان‌ها سوگند یاد نموده و در این مسیر، از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

گاه وعده می‌دهد و با آرزوهای دور و دراز، انسان‌ها را می‌فریبد. گاه از راه ترس وارد جان آدم‌ها می‌شود؛ ترس از فقر یا آینده‌ای تاریک و مبهم. با لحظه‌ای نومیدی یا دقایقی لبریز از غرور جاهلانه به هدف خود می‌رسد. از راه کسب حرام و ثروت‌ اندوزی‌های تکاثر طلبانه و یا بخل و خست، حرص نابود کننده بر فکر و روح دوستان خود مسلط می‌شود.

راستی با دشمنی چنین غدار و نیرنگ باز چه باید کرد؟ دشمنی که هر لحظه و در هر مکان در کمین ما نشسته و هیچ سر صلح و دوستی ندارد. او از کدامین نقاط، وارد روح و اندیشه ما می‌شود و از چه ابزاری برای تسلط بر ما بهره می‌گیرد؟ شیطان از چه چیزهایی می‌هراسد؟ با کدام سلاح می‌توان به نبرد او شتافت؟ با کدامین قدرت می‌توان از کمند او رست؟ اساساً چه تدابیری باید در پیش بگیریم که او در ما طمع نبندد و یا در دام او گرفتار نیاییم؟ آیا راهی برای مقابله و غلبه بر خصم داریم؟

بانک اطلاعاتی و نرم‌افزار شیطان شناسی (دشمن‌شناسی) تلاشی است برای کنارزدن نقاب ظاهر‌الصلاح و زیبانمای ابلیس زشت صفت و مقابله با شیطان، شیطان‌پرستی و جادوگری و پاسخگویی به پرسش‌های فوق؛ این پژوهش با بهره‌مندی از آموزه‌های کتاب آسمانی، قرآن مجید و نیز با توجه عمیق به سخنان هدایت‌گر پیشوایان معصوم (علیهم السلام)، در پی شناخت ویژگی‌های شیطان و حزب او و همچنین آشنایی مخاطبان با راه‌های نفوذ شیطان و نیز مقابله آگاهانه با ترفندهای شیطان است که با بهره‌گیری از منابع غنی دینی و علمی و فناوری نوین رایانه‌ای و مستندات صوتی، تصویری و متنی تولید گردیده و فضایی بسیار جذاب، متنوع و آموزنده‌ای ایجاد نموده است.

این نرم‌افزار با دو هدف عمده تهیه و تولید گردیده است.

1- تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی با دریافت آموزه‌های کتاب آسمانی "کلام‌الله" و پیشوایان معصومین "علیهم‌السلام" برای مقابله آگاهانه با شیطان.

2- آگاهی‌سازی نسبت به ترفند‌ها و حیله‌های نوظهور دشمنان دین در عصر حاضر.

آنچه در این نرم‌افزار ملاحظه می‌فرمائید عبارتست از:

1- بخش سایه‌های خورشید

به ارائه کلیات بحث شیطان‌شناسی، شیطان در معارف دینی، بررسی روانشناختی شیطان، محورهای نفوذ شیطان، روش‌های مقابله با شیطان  و شیطان‌شناسی در ادب، حکمت و سوء تفاهم‌ها می‌پردازد که حاوی 400 صفحه متن تحقیقاتی می‌باشد. این متن بصورت کتاب جداگانه‌ای تحت عنوان سایه‌های خورشید توسط انتشارات طلیعه‌کوثر وابسته به همین شرکت به چاپ رسیده است. شامل فصل‌های ذیل می‌باشد؛

فصل اول؛ کلیات بحث شیطان‌شناسی

فصل دوم؛ شیطان در معارف دینی

فصل سوم؛ بررسی روانشناختی شیطان

فصل چهارم؛ محورهای نفوذ شیطان

فصل پنجم؛ روش‌های مقابله با شیطان

فصل ششم؛ شیطان‌شناسی در ادب، حکمت و سوء‌تفاهم‌ها (فلسفه‌های شیطانی غرب)

این قسمت از نرم‌افزار، شیطان‌شناسی در ادب و حکمت و نیز بررسی سوء تفاهم‌های موجود نسبت به موضوع را ارائه می‌دهد و شامل مباحث ذیل می‌باشد.

1- بحث شیطان در نهج‌البلاغه

2- بحث شیطان در صحیفه سجادیه

3- بحث شیطان در شعر و ادب فارسی

4- فلسفه‌های شیطانی غرب و خرافات در مورد شیطان

2- بخش آیات و روایات

تمامی آیات قرآن کریم و بسیاری حدیث و روایت از منابع برجسته اسلامی به صورت صریح و مصداقی مربوط به شیطان و ابلیس به همراه ترجمه و تفاسیر متعدد ارائه گردیده که با امکان جستجوی بالا فضای سهل و آسانی را برای محققین و علاقه‌مندان فراهم ساخته است.

3- بخش آثار مکتوب

در این بخش علاقه‌مندان با حجم بالایی مقاله، در خصوص شیطان و فرقه‌های شیطان‌پرستی و همچنین در انتهای مقالات پاسخ به سوالات و ابهامات در رابطه با شیطان و حجم قابل توجه‌ای شعر به همراه شرح در رابطه با شیطان و ابلیس و معرفی کتاب‌های منتشر شده در رابطه با شیطان، همچنین متن ویژه‌نمایه‌ها (ویژه همین CD) و حدود 500 کلمه مرتبط با شیطان و کلید‌واژه‌های شیطانی آشنا خواهند شد.

4- بخش گروه‌های شیطانی

در سطحی گسترده به بررسی دقیق و موشکافانه گروه‌های شیطانی، علائم و نشانه‌های فرقه‌ها و گروه‌های شیطان‌پرستی، آثار صوتی و تصویری توسط کمپانی‌های شیطانی اعم از فیلم، موسیقی و بازی‌های رایانه‌ای پرداخته ضمن آسیب‌شناسی، ترفندها و حیله‌های پنهان آنان را برملا ساخته و آگاهی‌سازی می‌نماید. در این بخش با بهره‌گیری از توان فنی سیستم رایانه‌ای ارتباطی همزمان بین این بخش با بخش‌های دیگر نرم‌افزار و مطالب مورد نظر برقرار شده و با ارائه ملاحظه‌های ویژه سعی شده است تا مخاطب (کاربر) استفاده کامل را از مجموع اطلاعات موجود در نرم‌افزار داشته باشد به عبارت دیگر نتیجه پژوهش و تحقیقات انجام شده توسط محققین بصورت کاربردی با بهره‌گیری از ابزار رایانه در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

با ارائه قطعاتی کوتاه از تصاویر (نماهنگ)، عکس و موسیقی این گروه‌ها مانند متال‌ها و ... سعی شده است چهره زشت و شیطانی ظاهر و باطن را به نمایش گذاشته، قباهت و آثار مخرب این نوع موسیقی‌ها و ... ارائه شود.

با شرح روی بعضی فیلم‌ها و نقد و بررسی بعضی دیگر تلاش شده است تا اهداف مرموز و پشت صحنه نویسندگان و تولیدکنندگان افشا شود.

در ادامه این بخش در فضایی محدود آثار مخرب بازی‌های رایانه‌ای که برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شود مورد بررسی قرار گرفته است.

5- بخش پایگاه‌های اینترنتی

سایت‌های اینترنتی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مناسبی که می‌تواند برای محققین و پژوهشگران مفید باشد در پایان این بانک اطلاعاتی (نرم‌افزار شیطان‌شناسی) معرفی شده است.

شیطان پرستی1

جهت خرید سی دی شیطان شناسی اینجا کلیک کنید.

جهت خرید کتاب سایه های خورشید اینجا کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی تبیان