تبیان، دستیار زندگی
ایهود اولمرت گفت: نام بوش با حروفی زرین سالها در قلب اسرائیل باقی خواهد ماند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بوش و قلب اسراییلیها!

بوش

دوران 8 ساله ریاست جمهوری جرج بوش (دو دوره جهار ساله) به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و مطابق قانون این کشور بوش دیگر نمی تواند رییس جمهور آمریکا شود. اکنون نیز جانشین بوش (اوباما) که از حزب رقیب انتخاب شده برای ورود به کاخ سفید لحظه شماری می کند. بوش با حمله به عراق و افغانستان موجی از مخالفت را در سراسر دنیا بر علیه آمریکا به وجود آورد. اما موضع اسراییل در قبال این دوران 8 ساله چیست؟

نخست وزیر مستعفی رژیم اسرائیل از زحماتی كه بوش در هشت سال دوران زمامداریش برای اسرائیل كشید، قدردانی كرد. به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایهود اولمرت گفت: نام بوش با حروفی زرین سالها در قلب اسرائیل باقی خواهد ماند!

بوش و اولمرت

نخست وزیر مستعفی رژیم اسرائیل همچنین با اشاره به كمكهای بسیار فراوان دولت بوش و حمایت های همه جانبه وی از رژیم اسرائیل افزود: در طول 10 سال گذشته 30 میلیارد دلار كمك از آمریكا دریافت كرده ایم كه این 30 میلیارد دلار، مانند قسمت بیرونی كوه یخ، ظاهر قضیه است.

اولمرت اذعان کرد: آمریکا در كنار كمك های مالی و تسلیحاتی به اسرائیل، در تمام اقدامات این رژیم از جمله سرکوب مقاومت مردم فلسطین و آوارگی 4 میلیون فلسطینی و نیز حمله به لبنان و سرکوب مقاومت زنان و كودكان این كشور همواره از صهیونیستها حمایت كرده و قطعنامه های بین المللی را علیه این رژیم وتو كرده است.

شما دوران جرج بوش را چگونه ارزیابی می کنید؟