تبیان، دستیار زندگی
پیشکسوت تئاتر کشور در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش گفت: سینمای دینی و معناگرا با آسیب جدی سطحی نگری در مفاهیم و مضامین دینی مواجه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سینمای دینی با آسیب سطحی نگری مواجه است

صحنه اجرای تئاتر

پیشکسوت تئاتر کشور در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش گفت: سینمای دینی و معناگرا با آسیب جدی سطحی نگری در مفاهیم و مضامین دینی مواجه است.

رضا صابری، پیشکسوت تئاتر کشور با اشاره به اینکه سینما ابزاری قدرتمند در نشان دادن اصول و جنبه های مختلف زندگی است، افزود: سینمای دینی از یک دید در قالب ابزاری به نام سینما جلوه می کند.

سینمای دینی و معناگرا با آسیب جدی سطحی نگری در مفاهیم و مضامین دینی مواجه است.

وی در خصوص جایگاه فیلم دینی در جامعه عنوان کرد: اگرچه ظرفیت های سینما در جوامع شناخته شده است ولی به دلیل همان نگاه سطحی به دین، سینمای دینی از محتوی و عمق برخوردار نیست و هنرمند ما هنوز توانایی به تصویر کشیدن جنبه های زیبا شناختی دین را ندارد.

صابری بنیان سینمای دینی را بالندگی، رویش و حرکت دانست و ادامه داد: هنرمندان سینمای دینی باید در تبیین و القاء معناها به جامعه دقت لازم را داشته باشند و با تسلط بر جنبه های اخلاقی، اجتماعی و انسانی، روح دین را در کالبد هنر سینما بدمند.

رضا صابری، پیشکسوت تئاتر کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد با اشاره به اینکه سینما ابزاری قدرتمند در نشان دادن اصول و جنبه های مختلف زندگی است، افزود: سینمای دینی از یک دید در قالب ابزاری به نام سینما جلوه می کند.

وی عدم پذیرش و باور مفاهیم سینمای امروز را دلیل سینماگریزی مخاطبان عنوان کرد و یادآور شد: هنری که کلیشه ای باشد و به دروغ آلوده شده باشد، برای مخاطب قابل پذیرش نیست و شکاف عمیقی را بین فیلمساز و مخاطبش ایجاد می کند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان این مطلب که هنر تئاتر و سینما زمانی تاثیرگذار است که مخاطب را وادار به تعمیق و جستجوی مفاهیم این هنرها در زندگی شخصی و اجتماعی اش کند، افزود: تا زمانی که مسئولان، هنر و هنرمند را باور نکنند و جایگاه و پایگاه امنی برای هنرمندان فراهم نسازند، سینما و تئاتر کشورمان بی مایه و سطحی خواهد ماند.

منبع : مهر