تبیان، دستیار زندگی
حضور ستاره‌های ایران در مراسم خیریه كنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت كامل خود را از قرار دادن مرحله‌ی نهایی جام ملت‌های آسیا به عنوان مكانی برای كمك به افزایش بودجه‌ی یونیسف در رابطه با برنامه‌های مبارزه با ایدز اعلام كرد. كنفد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كمك‌های AFC به یونیسف در پایان جام ملت‌ها ؛

حضور ستاره‌های ایران در مراسم خیریه


كنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت كامل خود را از قرار دادن مرحله‌ی نهایی جام ملت‌های آسیا به عنوان مكانی برای كمك به افزایش بودجه‌ی یونیسف در رابطه با برنامه‌های مبارزه با ایدز اعلام كرد.

كنفدراسیون فوتبال آسیا، در رابطه با كمك به یونیسف، دو نشست طی ماه‌های می و جون میلادی در پكن برگزار كرده است. در ادامه روز پنجم آگوست نیز در پنجاهمین سالگردAFC برنامه‌ی دیگری برای كمك به یونیسف ترتیب داده شد.

در این نشست و در خلال سایر برنامه‌هایAFC و اتحادیه‌ی فوتبال چین، امتیاز 35 میز غذا در هتل «گرندهیات» پكن فروخته شد، كه هزینه‌ی هر میز 10 هزار دلار بود و با كمك 100 هزار دلاریAFC به حدود نیم میلیون دلار می‌رسد.

همچنین در سایر اقدامات انجام شده برای كمك به یونیسف، اتحادیه‌های ملی نیز به ازای هر گل زده‌ی كشورشان در جام ملت‌ها، میزان معینی را اهدا می‌كنند كه تمام این كمك‌ها در مراسم خداحافظی و شام پایانی جام ملت‌ها به یونیسف اهدا می‌شود.

پیتر ولاپان در این باره گفت:« ما تصور كردیم كه مرحله‌ی نهایی جام ملت‌ها كه در چهار شهر مختلف برگزار می‌شود، فرصت خوبی است تا بیماری‌ها و كمك به یونیسف را به مردم یادآوری كنیم.»

در پایان این گزارش آمده است:« ستاره‌های فوتبال ایران نظیر علی دایی، مهدی مهدوی‌كیا و علی كریمی به همراه ایوانكوویچ در این مراسم شركت خواهند كرد، كه دكتر دادكان رییس فدراسیون فوتبال ایران، نیز سرپرستی این گروه را بر عهده خواهد داشت.»

همچنین علاوه بر ایران، به مربیان تیم‌های چین، ژاپن و بحرین اجازه داده شده است تا هر كدام با دو بازیكن در این مراسم شركت كنند.