تبیان، دستیار زندگی
اگر خوب گوش کنیم از هم اکنون هم می توان ضرب آهنگ سیلی پنجم را شنید. تاسی به تجربه ملت ایران و اقدامات امام خمینی یقینا برای ملت عراق ارزشمند خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیلی های پی در پی

امام خمینی

سیلی اول:

شراب خورده بود و مست کرده بود. به مدرسه فیضیه وارد شد. بد مستی می کرد و فحش می داد. طلبه ها به حجره های خود پناه برده بودند. ناگهان سیدروح الله به تندی و سرعت از پله‌ها پایین آمد. به فرد مست نزدیک شد. سیلی محكمی به صورت آن مست زد و او فریادزنان از آنجا فرار كرد و دیگر به مدرسه نیامد. او با ظلم و ستم مخالف بود. چه این ظلم از جانب یک فرد باشد یا یک دولت یا یک ابرقدرت.

سیلی دوم:

در تاریخ‌ 21 مهر ماه‌ سال‌ 1342 ه .ش‌، دولت‌ حسنعلی‌ منصور لایحه‌‌ مصونیت ‌مستشاران‌ آمریكایی‌ را به‌ مجلس‌ فرستاد و مجلس‌ آن‌ را تصویب‌ كرد. رژیم شاه بسیار تمایل داشت که این لایحه در سکوت خبری تصویب شود.

...اما یک روحانی و یک عالم دینی در مقابل این قانون ایستادگی کرد. او در جمع مردمی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه در خانه ایشان گرد آمده بودند، سخنان خود را با آیه استرجاع آغاز کرد و نسبت به عواقب این لایحه هشدار داد. رژیم شاه ایشان را به ترکیه تبعید کرد اما فداییان اسلام حسنعلی منصور را ترور کردند تا سزای فروش شرف ملت ایران را ببیند.

سیلی سوم:

انقلاب اسلامی ایران به مثابه انفجاری از نور در فضایی دو قطبی پدیدار شد. در آن روزگار ملل جهان یا به مارکسیم پناه می بردند و یا با لیبرالیسم و سرمایه داری دمخور می شدند. اما امام خمینی راه سومی را فراروی حق طلبان قرار داد: اسلام. در حالی که مارکسیسم دین را افیونی برای توده ها قلمداد می کرد، افیونی که ملتها را از انقلاب باز می داشت و لیبرالیسم دین را عقب مانده و مخالف پیشرفت می دانست؛ او به نام اسلام قیام کرد تا نادرستی فرضیه مارکس را نشان دهد و نیز پیشرفت واقعی و بدور از ولنگاری و بی بند و باری را برای ملل جهان به ارمغان آورد.

هیچ کس جملات تاریخی امام در بهشت زهرا را از یاد نخواهد برد: "من تو دهن این دولت می زنم، من دولت تعیین می كنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می كنم ."

انقلاب بیست و دو بهمن ماه سیلی محکمی بود هم به رژیم شاه و هم آمریکا و هم به شوروی.

سیلی چهارم:

ساعت حدود 10 صبح بود که حدود چهارصد نفر از دانشجویان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند. امام خمینی در واکنش به این اقدام آن را انقلاب دوم نامیدند. در طول تاریخ آمریکا هیچ گاه کسی نتوانسته بود به این حد مستکبران آمریکایی را تحقیر کند. اقدام دانشجویان ایرانی سرانجام باعث تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گردید. اگر تا آن زمان آمریکا نتایج انتخابات دیگر کشورها را رقم می زد، اکنون یک سید روحانی از خانه ای کوچک و محقر بر نتایج انتخابات آمریکا تاثیر می گذارد و سردمداران آمریکا را از اسب غرور و تبختر به زیر می کشد. کسی تا به حال به این شدت به آمریکا سیلی نزده بود.

سیلی پنجم:

حملات یازده سپتامبر بهانه ای شد برای حمله آمریکا به افغانستان و عراق. اکنون آمریکا در تلاش است توافق نامه ای امنیتی را بر دولت و ملت عراق تحمیل کند. توافق نامه ای که همچون کاپیتولاسیون شرف و عزت ملت عراق را نشانه گرفته است. پایگاه دائم نظامی برای آمریکا به ارمغان می آورد و به این دولت اجازه می دهد از خاک عراق برای حمله به سایر کشورها بهره بگیرد و تاراج نفت عراق را آسان می سازد.

اکثر تحلیلگران غربی بر این باورند که دولت عراق سرانجام در برابر فشارهای آمریکا تسلیم می شود و موافقت نامه را امضا خواهد کرد. اما انتظار می رود که سیلی پنجمی به آمریکا نواخته شود. سیلی که این بار توسط سیدی دیگر از سلاله پاک رسول الله نواخته خواهد شد. اگر خوب گوش کنیم از هم اکنون هم می توان ضرب آهنگ سیلی پنجم را شنید. تاسی به تجربه ملت ایران و اقدامات امام خمینی یقینا برای ملت عراق ارزشمند خواهد بود.

برای ملت عراق و آیت الله سیستانی دعا خواهیم کرد تا آنان بتوانند ملت و کشور اسلامی عراق را از سلطه آمریکا رهایی بخشند. ان شاء الله

گروه جامعه و سیاست