تبیان، دستیار زندگی
بنا به مطلب مندرج در یک روزنامه‌ی انگلیسی، تنها یكی از گروه های آمریکایی تاکنون 3/1 میلیون جلد جزوه مسیحی به عراق ارسال كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا عراق مسیحی می شود؟

نقشه عراق

عراق مسیحی

یك رسانه‌ی خبری انگلیسی چنین گزارش می‌كند: «مبلغان مسیحی آمریكایی (عمدتاً پروتستان) هراسان از اینكه دری كه اكنون گشوده شده است ممكن است با روی كار آمدن یك دولت کاملا مستقل عراقی بسته شود، در هیئت‌های كمك بشردوستانه به سوی عراق سرازیر می‌شوند.»

آنچه كه در روزنامه‌ی تلگراف بیان شده است حاكی از آن است كه هدف كنونی، پخش یك میلیون انجیل به همراه جزوه ها و فیلم‌های ویدئویی مذهبی به زبان عربی در سرتاسر عراق است.

گروهی از میسیونرهای مذهبی پروتستان كه معتقدند مسلمانان و مسیحیان خدای یكسانی را پرستش نمی‌كنند، از سفر‌های آینده باپتیست‌های جنوبی، بزرگ‌ترین فرقه‌ی پروتستان در آمریكا، به همراه كمیته‌ای بین‌المللی حمایت می‌كنند.

"جاین بریدی"، مسئول یكی از این گروه‌های بین‌المللی می‌گوید: «باپتیست‌های جنوبی سال‌های زیادی آرزومند بوده‌اند كه به گونه‌ای در عراق راهی به آشنایی با سیره‌ی مسیح گشوده شود». وی همچنین اضافه می‌كند كه: «باپتیست‌های جنوبی باید بدانند كه جنگی برای نفوس در عراق در جریان است.

صلیب

مأموریت در پرده

ـ بنابر اظهار روزنامه‌ی انگلیسی The British daily گروه‌های مذهبی در بین مردم به پخش بسته‌های غذا و كار پزشكی مشغول‌اند اگرچه مطالب ارائه شده‌ی آنها در حین جمع‌آوری اعانه، تأكید بر تبلیغ مذهبی داشت.

بنابر گزارش‌ها، مردم عراق متوجه شدند كسانی كه به توزیع غذا مشغول‌اند، مسیحیان آمریكا‌یی بودند. گزارش دیگری بیان می‌كند كه مددرسانان، نسخه‌هایی از انجیل را توزیع می‌كردند. همچنین در این گزارش بیان شده بود كه باپتیست‌های جنوبی از كارولینای شمالی، در ماه اكتبر برای پخش 45000 جعبه‌ی غذاهای اهدایی، وارد عراق شده‌اند.

به گفته‌ی جیم والكر، یكی از باپتیست‌ها، مهمترین احتیاج كودكانی كه از توجه محروم شده‌اند، تا حدی كه می‌توان گفت از تغذیه‌ی مناسب برخوردار نیستند، شناخت عشق مسیح است.

بنا به مطلب مندرج در یک روزنامه‌ی انگلیسی، تنها یكی از گروه های آمریکایی تاکنون  3/1 میلیون جلد جزوه مسیحی به عراق ارسال كرده است.

جان هانا (John Hanna) یك كشیش پروتستان كه اخیراً از عراق بازگشته و برای صدور گذرنامه‌ی جدید تقاضا كرده است، در درحالی كه خود را یك خدمتگزار بشر دوست توصف می‌كند، در مصاحبه با روزنامه‌ی تلگراف ابراز كرده بود: من نگران این بودم كه مقامات آمریكایی بخواهند جلوی ما را بگیرند، و از این نظر كه فكر كنند ما با كارهایمان برآشفتگی می‌افزاییم.

گذرنامه‌ی آمریكایی

هانا تأكید می‌كند كه یك گذرنامه‌ی آمریكایی همه‌ی آن چیزی است كه برای وارد شدن به عراق مورد نیاز است: «یك پاسپورت (گذرنامه) آمریكایی همه‌ی آن چیزی است كه شما برای ورود به این كشور نیاز دارید، البته تا زمانی كه دولت جدید عراق زمام امور كشور را به دست نگیرد.

به منظور توصیف اسلام به عنوان مذهبی ضدمسیح، (قبل از دیدار عراق) هانا به همراه دیگر مبلغان مذهبی به دوره‌های كارآموزی مبنی بر اینكه چگونه مسلمانان عرب را به دین خود دعوت كنند، می‌پرداختند.

در ماه‌های گذشته، هانا دو گروه دیگر از مبلغان مذهبی آمریكایی را در بغداد ملاقات كرده بود. بنا به مطلب مندرج در روزنامه‌ی انگلیسی، یكی از آن دو گروه كه از ایالت سرخپوستان آمریكایی بودند، 3/1 میلیون جلد جزوه مسیحی به عراق ارسال كرده بود.

● مترجم: مهسا - خرمی با تغییر و تلخیص

● منبع: سایت - باشگاه اندیشه