تبیان، دستیار زندگی
اینان بزرگترین مجرمین جهانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگترین مجرمین جهان!

بزرگترین مجرم جهان!

در ادامه مطالعه تطبیقی (یعنی مقایسه ای / مقارنه ای) حقوق ایران با فقه امامیه که  توسط تبیان طی پنج مقاله ی

- اگر طلاق مشروط شود چه می شود!!

- طلاق با شرط یا بی شرط!!

 - صیغه یا ازدواج منقطع!!

جرم خود ارضایی!

   -جرم آبجو!

تقدیم شما  شد والحمدلله با استقبال شما روبرو گردید .

یکی از جرایم دیگر که  دارای حکم منحصر به فرد در فقه امامیه است والبته با توجه به مخاطب جرم ،بزرگترین جرم دنیا محسوب می شود  وعینا در حقوق موضوعه ایران پذیرفته شده است و بنا به دلایلی که اکنون ذکر مینماییم ،مرتکبین آن بزرگترین مجرمین جهان شمرده می شوند  ومتاسفانه به دلایل گونه گون در جهان امروز  گاه گاهی ارتکاب می یابد جرم سب النبی (=دشنام به رسول اکرم(ص) یا یکی از ائمه طاهرین (علیهم السلام)یا حضرت صدیقه شهیدة فاطمة زهرا(سلام الله علیها)) می باشد.

شایان ذکر است فقه شیعه احکام خود را کاملا برطبق مصالح و مفاسد می داند از همین رو دشنام به بالا ترین و والاترین ها را با بالا ترین مجازات کیفر می دهد.

قانون مجازات اسلامی در حقوق موضوعه ایران ،حکم بی نظیر مذهب شیعه در مورد سب النبی را به صراحت  پذیرفته است؛ هرچند حتی اگر این صراحت نبود  بر اساس اصل 167 قانون اساسی باید عینا همین حکم از فتاوای فقهای امامیه استفاده می شد و مجازات گفته شده ، صادر می گردید.

اکنون ضمن تأکید بر این نکته که بررسی جایگاه این کار و ممنوع وجرم دانستن آن و تاکید بر لزوم مجازات آن به منظور

در درجه نخست :پیشگیری از ارتکاب یا تکرار آن با توجه به اطلاع رسانی تبیان .

در وهله دوم: توصیه و انعکاس خواست مردم شیعه  ومتدین مان برای اجرای این احکام شیعه که قانون هم تایید کرده است می باشد ؛در این باره نکاتی تقدیم شما می نماییم .

اهمیت این مقایسه (حقوق ایران با فقه شیعه) قطعاً  وقتی بیشتر روشن می گردد که به اصل 12 قانون اساسی «مذهب رسمی ایران شیعه جعفری اثنی عشری است و این اصل الی الابد غیرقابل تغییر است...»  توجه شود.

براین پایه سید مرتضی فقیه بزرگ ارجمند شیعه (ره) در قرن پنجم در بیان این حکم بی نظیر شیعه می گوید:

ازجمله چیزهایی که تنها مذهب امامیه قایل به آن بوده (و آن را با دلیل محکم و روشن  بیان نموده است) این است که هرکس خواه مسلمان خواه  ذمی  اقدام به جرم سب النبی نماید، باید فورا کشته شود ...  "1

هرجند قانون  مجازات اسلامی در حقوق موضوعه ایران ،حکم بی نظیر مذهب شیعه در موردسب النبی را به صراحت پذیرفته است :

ماده 513 قانون مجازات اسلامی (مصوب 1370):

هركس به مقدسات اسلام و یا هریك از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین ( ع ) یا حضرت صدیقه طاهره ( س ) اهانت نماید اگر مشمول حكم ساب النبی باشد اعدام می شود و درغیر این صورت به حبس از یك تا پنج سال محكوم خواهدشد .

شایان ذکر است فقه شیعه احکام خود را کاملا برطبق مصالح و مفاسد میداند از همین رو دشنام به بالا ترین و والاترین ها  اشخاص را با بالا ترین مجازات کیفر میدهد.

بر همین پایه این مجازات حتی درمقایسه از مجازات ارتداد و قتل  شدید تر است ؛

زیرا حتی هر مرتدی اعدام نمی شود مثلا زن مرتد حبس ابد می شود نه اعدام و همینطور قصاص قاتل در صورت  درخواست ولی دم شرایط دیگر  است ....اما ساب النبی (دشنام دهنده به پیامبر ) در هر حال  حکمش اعدام است بنابراین به راستی دشنام دهندگان به این مظاهران پاک الهی والگوهای حقیقی انسانها دقیقا بزرگترین جفا کاران ومجرمین جهانند.

________________________________________

پی نوشت:

1.بنگرید به :الانتصار .ص234 . 

2. از این حکم و سایر احکام بی نظیر (ومنحصر بفرد) شیعه در فقه اهل تسنن خبری نیست (مثلا شافعی ها اعدام این مجرم را  تنها شامل  حال مسلمان دانسته اند وتنها درصورت وجود شرط  قبلی این مساله ( یعنی  قتل ساب النبی) در عهدنامه ذمه  آنان  این حکم را قایل  شامل حال آنان دانسته است)

________________________________________

زهرایی

سطح خارج حوزه

وکارشناس ارشد حقوق جزا وجرم شناسی

گروه جامعه و سیاست