تبیان، دستیار زندگی
قائم مقام مركز مدیریت حوزه علمیه خواهران كشور تامین زیر ساختهای مناسب برای مدارس علمیه خواهران را یكی از برنامه های این مركز عنوان كرد و گفت : در یك دوره سه ساله 160 مدرسه علمیه خواهران در كشور تأسیس خواهد شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احداث 160 مدرسه علميه خواهران در يك دوره سه ساله در كشور

احداث 160، مدرسه علمیه خواهران،  دوره سه ساله ، كشور

قائم مقام مركز مديريت حوزه علميه خواهران كشور تامين زير ساختهاي مناسب براي مدارس علميه خواهران را يكي از برنامه هاي اين مركز عنوان كرد و گفت : در يك دوره سه ساله 160 مدرسه علميه خواهران در كشور تأسيس خواهد شد .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران "ايونا" ، حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي ، قائم مقام مركز مديريت حوزه علميه خواهران در حاشيه سفر خود به استان گلستان با اشاره به آغاز راه اندازي سطوح عالي حوزه علميه خواهران از دو سال گذشته در مدارس علميه كشور گفت: تاكنون مقطع كارشناسي ارشد( سطح سه) در 50 مدرسه علميه خواهران سراسر كشور راه اندازي شده است .

وي اضافه كرد: در صورت تصويب مركز مديريت حوزه علميه خواهران مقطع دكتري (سطح چهار) نيز در تعدادي از مدارس علميه خواهران كشور راه اندازي مي شود .

قائم مقام مركز مديريت حوزه علميه خواهران تقويت مدارس علميه خواهران به عنوان موسسه آموزش عالي را يكي ديگر از برنامه هاي مركز مديريت حوزه علميه خواهران كشور دانست و بيان داشت: در اين طرح تمام اموري را كه مدارس ظرفيت آن را دارند تا به خودشان سپرده شود به آنها داده مي شود و نيز ستاد مركز مديريت به ستاد عالي ارتقاء خواهد يافت و نقش سياست‌گذاري، هدايت و نظارت را ايفا خواهد كرد .

به گزارش ايونا ، حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي مدرسه محوري را از ديگر اهداف و برنامه هاي مركز مديريت برشمرد و ادامه داد: مدارس علميه در امر آموزش، پژوهش، اداري مالي و مسائل مختلف محور هستند وسازو كارهاي خودشان را انجام خواهند داد .

وي از تهيه و تصويب طرح ايجاد هيات علمي در آينده اي نزديك در مدارس علميه خبرداد و گفت: تقويت مدارس علميه خواهران كشور از نتايج اجراي اين طرح خواهد بود.قائم مقام مركز مديريت حوزه علميه خواهران از احداث 160 مدرسه علميه خواهران در يك دوره سه ساله در سراسر كشورمطابق با استانداردهاي مشخص شده خبرداد و گفت: در حال حاضر 110 مدرسه علميه خواهران در كشور در حال احداث است .

به گزارش ايونا ، حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي با بيان اينكه تاكنون 50 مدرسه علميه خواهران در سراسر كشور افتتاح و به بهره برداري رسيده است، تصريح كرد: با افتتاح وبهره برداري از بقيه مدارس وضعيت مدارس علميه خواهران در بخش زير ساختها از بهبود نسبي برخوردار خواهد شد .

وي همچنين با اشاره به گذشته 12 سال از تاسيس مركز مديريت حوزه علميه خواهران از فعاليت بيش از 230 مدرسه علميه خواهران تحت پوشش اين مركز در سراسر كشور خبرداد .

قائم مقام مركز مديريت حوزه علميه خواهران با بيان اينكه تمامي مدارس علميه خواهران سراسر كشور تا پايان آبان ماه امسال از اتوماسيون اداري برخوردار خواهند شد گفت: اكنون اين طرح در بين 150 مدرسه علميه كشور اجرا شده است .