مدیر مؤسسه اسناد و پژوهش‌های قدس با بیان اینكه طرح جدید صهیونیست‌ها برای نابود كردن مسجدالاقصی آغاز شده است آن را شمامل دو مرحله دانست كه در مرحله نخست "معبد" جایگزین "مسجدالاقصی" می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

  آغاز "طرح تكميلي راهبردي" صهيونيست‌ها در قدس

"مسجد الاقصي" در خطر نابودي قرار گرفت

  

مدير مؤسسه اسناد و پژوهش‌هاي قدس با بيان اينكه طرح جديد صهيونيست‌ها براي نابود كردن مسجدالاقصي آغاز شده است آن را شمامل دو مرحله دانست كه در مرحله نخست "معبد" جايگزين "مسجدالاقصي" مي‌شود.  

 

به گزارش فارس، مقامات رژيم‌صهيونيستي با انتقال فعاليت‌هاي خود به شهرك قديمي قدس دوري تازه‌ از حفاري‌ و يهودي‌سازي قدس شريف را آغاز كرده‌اند.

به گزارش روزنامه كويتي القبس، مقامات اسرائيلي با هدف اجرا كردن دست‌كم 9 حفاري بلندمدت در شهرك قديمي قدس در قالب "طرح تكميلي راهبردي"، فعاليت‌هاي [يهودي‌سازي] خود را در شهرك قديمي قدس متمركز شده‌اند.

بنا بر اين گزارش،‌ گفته مي‌شود طرح راهبردي مذكور شامل "ساخت معبد" به جاي مسجدالاقصي و "قدس الاقداس" به جاي "قبة الصخرة" و "قصر پادشاهي يهودي" در مكان "مرواني" است.

مدير مؤسسه اسناد و پژوهش‌هاي قدس درباره طرح راهبردي صهيونيست‌ها كه مقامات رژيم‌صهيونيستي تلاش مي‌كنند اجراي آن را آغاز كنند گفت: دو مرحله در اين طرح وجود دارد:

مرحله نخست: گشودن سالن‌هاي سه‌گانه فاطميه است كه مسجد الاقصي بر آن استوار شده و آن در زير مسجد قرار دارد؛ هر چند تاكنون موفق نشده‌اند آن را نابود كنند. آنها تلاش مي‌كنند تا "معبد" را كم‌كم به اينجا منتقل كنند. شبيه همان كاري كه در حرم ابراهيمي در شهر الخليل كردند.

مرحله دوم: برپايي "معبد" كذايي به جاي مسجدالاقصي و برپايي "قصر پادشاهي" در قدس الاقداس است كه منظور از آن همان قبة الصخره است.

اين مقام فلسطيني با بيان اين توضيحات افزود، اجراي اين طرح نه تنها مسجدالاقصي را، بلكه قبة الصخرخ را كه رسوال خدا (ص) از اينجا به معراج رفتند.

چندي پيش نيز صهيونيست‌ها در ادامه طره‌هاي يهودي‌سازي قدس شريف يك كنيسه جديد در نزديكي مسجدالاقصي افتتاح كردند.