تبیان، دستیار زندگی
پیمانه کردن کره یا روغن جامد: قاشق یا پیمانه مورد نظر را چند لحظه در آب داغ فرو ببرید، بعد در قالب کره یا ظرف روغن جامد بزنید و مقدار مورد نیاز خود را به راحتی بردارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نو عروسان موفق بخوانید

خانه داری

سرخ کردن ماهی با فلس : بهتر است برای سرخ کردن ماهی ، فلس آن را جدا نكنید. ماهی را بشویید، شكم آن را پاك کنید و سپس قطعه قطعه کنید. قطعه های ماهی را از سمت پوست آن در روغن سرخ کنید. این کار باعث می شود که روغن ماهی که در زیر پوست آن است، هنگام سرخ کردن نسوزد و طعم ماهی خیلی بهتر شود. در صورت تمایل پوست و فلس ماهی را هنگام مصرف جدا کنید.

قلم موی تمیز و نرم : معمولا پس از استفاده از قلم موی نقاشی باید آن را با حلاّل مورد نظر (برای رنگ پلاستیك آب و برای رنگ روغنی ، تینر یا نفت) خوب شست تا آثار رنگ از بین برود. درغیراین صورت قلم مو پس از مدتی سفت و غیر قابل استفاده می شود. حالا پیشنهاد می کنیم پس از پاك کردن، قلم مو را به صابون مایع آغشته کنید و بگذارید به همان صورت خشك شود. هنگام استفاده مجدد، آن را خوب آبكشی کنید، سپس در رنگ فرو ببرید.

برای این که املت سبك و خوبی داشته باشید زرده ها و سفیده ها را ازهم جدا کنید. با زرده ها مایه املت را درست کنید. سفیده ها را هم جداگانه بزنید تا پف کند و در آخرین لحظه به مایه اضافه کنید. سپس مطابق معمول املت را درست کنید.

پیچ و چوب : اگر می خواهید چوپ را پیچ کنید، ابتدا پیچ را به صابون با شمع بمالید تا کار راحت تر شود.

از بین بردن لایه های زنگ کهنه: مقداری محلول آب و سرکه را بجوشانید و شی ء مورد نظر را یك ساعت درآن بخوابانید. پس از این مدت، خواهید دید که لایه های زنگ آهن به راحتی جدا می شود و تمیز کردن شیء مورد نظرتان راحت است.

صرفه جویی در واکس چوب: با استفاده از یك جوراب زنانه کهنه ، واکس چوب را به مبلها و وسایل چوبی بزنید. به این ترتیب واکس کمتری مصرف می شود و وسایل چوبی هم بهتر برق می افتند.

هر گاه از جوجه گردان فر استفاده می کنید: روی سینی زیرین یك ورق فویل ( کاغذ آلومینیوم ) بگذارید و بعد از استفاده بردارید تا فر کثیف نشود.

برای این که پختن سیب زمینی در فر سریعتر انجام شود، ابتدا به مدت 10 دقیقه سیب زمینی را آب پز کنید بعد در فر بگذارید.

پیمانه کردن کره یا روغن جامد: قاشق یا پیمانه مورد نظر را چند لحظه در آب داغ فرو ببرید، بعد در قالب کره یا ظرف روغن جامد بزنید و مقدار مورد نیاز خود را به راحتی بردارید.

پیمانه کردن عسل: قاشق یا پیمانه مورد نظر را اول چرب کنید، بعدچند ثانیه درآب گرم فرو کنید و بعد به مقدار مورد نیاز عسل بردارید.

خانه داری

سیررا هرگز زیاد سرخ نكنید ؛ زیرا طعم تلخی پیدا می کند. کافی است فقط کمی تفت بدهید.

برای تمیز کردن پنیر پیتزای چسبیده به ظرف ، بهتر است آن را با آب سرد و مایع ظرفشویی بشویید .

تخته آشپزی را ترجیحاً از جنس پلاستیك انتخاب کنید زیرا بهداشتی تر است.

هنگام استفاده از منقل برای تهیه کباب ، یك ورق کاغذ آلومینیومی ( فویل ) در کف آن قرار دهید. این کار هم باعث تشدید حرارت می شود و هم تمیز کردن منقل را آسان می کند .

پوست گرفتن و خرد کردن سیر باعث چسبندگی دستها می شود . برای جلوگیری از این مشكل، حبه های سیر را ابتدا دو دقیقه در آب جوش و سپس در آب سرد بگذارید پس از آن پوست بگیرید . توجه داشته باشید هنگام مصرف سیر جوانه سبز وسط آن را در آورید .

برای جدا کردن پوست نازك روی بادام ، آنها را دو دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس در آب سرد بگذارید و به راحتی پوست آنها را جدا کنید .

برای گرفتن پوست هلو در تهیه مربا و کمپوت ، هلوها را یك دقیقه در آب بجوشانید و بعد پوست بگیرید .

برای انتخاب، طالبی شیرین نسبت به اندازه اش سنگینتر به نظر می رسد . روی پوست آن نباید لكه باشد . عطر خوبی از آن متصاعد شود . اگر ساقه آن به راحتی جدا شود . نیز به معنی رسیده بودن آن است .

مربای ریواس را هرگز در ظرف آلومینیومی طبخ نكیند زیرا باعث مسمومیت می شود .

برای تهیه یخ فانتزی ، می توانید داخل هر قالب یك گیلاس یا آلبالو قرار دهید . و بعد در قالب آب بریزید و بگذارید یخ ببندد .

خانه داری

تمیز کردن ظروف مسی : اگر می خواهید لكه ای از روی ظرف مسی پاك کنید ، روی آن یك برش پیاز بمالید .

لكه های روی کاغذ دیواری : این لكه ها را با مغز نان سفید می توانید پاك کنید، آن را گلوله کنید ، سپس روی لكه های مورد نظر بمالید .

تمیز کردن مایكروفر : یك برش لیمو را در ظرف آب بیندازید ، داخل مایكروفر بگذارید تا گرم شود . وقتی بخار آب بر روی دیواره های داخل فر نشست ، آن را خاموش کنید و پس از مدت کوتاهی که فر خنكتر شد ، آن را تمیز کنید .

منبع: سایت شهرداری تهران

مقالات مرتبط

با ظرافت عمل کنید

نکات طلایی خانه داری

لکه بری با شیوه آسان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.