تبیان، دستیار زندگی
مقام معظم رهبری در فرمانی ضمن تقدیر از تامین انواع نیازهای نیروهای مسلح در داخل كشور، تاكید كرده‌اند كه باید تجهیزات و سامانه‌هایی را طراحی و تولید كرد كه مسبوق به سابقه در روال سیستم های دفاعی نباشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحول در توان دفاعی کشور

تور ام 1

به گزارش "جهان" امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده كل ارتش با اشاره به دستاوردهای متخصصان دفاعی كشور در طراحی و تولید انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی مورد نیاز گفت: در گذشته اینطور به ما القاء كرده بودند كه ایرانی‌ها حتی از ساختن وسایلی چون آفتابه هم عاجز است و عده‌ای نیز در داخل معتقد بودند چون ما نفت داریم و پول آنرا خرج می كنیم، پس كشورهای دیگر و حتی امریكایی‌ها باید نوكری ما را بكنند ولی پس از پیروزی انقلاب شاهد پیشرفت‌های كشور در زمینه‌های مختلف بودیم بطوری كه امروز صنایع دفاعی كشور قادر به ساخت انواع تجهیزات همچون مدل های مختلف موشك‌های پیشرفته است.

وی تاكید كرد: امروز ساخت هواپیما برای مبتكران ما در داخل كشور به راحتی ساخت پیكان است.

جانشین فرمانده كل ارتش با اشاره به تدابیر رهبری مبنی بر كشف و ساخت تجهیزات جدید و متناسب با نیاز كشور، خاطرنشان كرد: معظم له در این فرمان خود ضمن تقدیر از تامین انواع نیازهای نیروهای مسلح در داخل كشور، تاكید كرده‌اند كه باید تجهیزات و سامانه‌هایی را طراحی و تولید كرد كه مسبوق به سابقه در روال سیستم های دفاعی نباشد و عرصه‌های جدیدی در بخش دفاعی را بگشاید. موسوی یادآور شد: یكی از راه‌های پیروزی در برابر دشمن در نبرد همه جانبه همین است كه از سلاحی استفاده كنیم كه آنها نمی‌شناسند.

یكی از راه‌های پیروزی در برابر دشمن در نبرد همه جانبه همین است كه از سلاحی استفاده كنیم كه آنها نمی‌شناسند.

وی با اشاره به مراحل مختلف طرح، بررسی و ساخت تجهیزات نظامی، عنوان كرد: در دو سال اخیر 109 تجهیزات جدید نظامی وارد سازمان رزم ارتش شده است كه برخی از آنها در رزمایش‌ها و رژه‌های مختلف به نمایش درآمده‌اند.

این فرمانده عالی رتبه نیروهای مسلح كشورمان با تاكید بر اینكه ما با استدلال و حساب و كتاب اعلام می‌كنیم كه در نبرد ناهمطراز با دشمن فرامنطقه‌ای پیروز خواهیم بود، خاطرنشان كرد: در جنگ، كسی پیروز است كه بتواند اراده پیروزی خود را بر دشمن تحمیل كند و ما قادر به انجام این كار هستیم.

موشک

امیر موسوی تاكید كرد: خودباوری در نزد نیروهای مسلح، ما را به جایی رسانده كه همه تجهیزات نبرد را خودمان می‌سازیم ولی معتقدیم كه تجهیزات به تنهایی عامل پیروزی نیست بلكه عوامل دیگری نیز مانند عوامل ژئوپلیتیك و عمق استراتژیك نیز از فاكتورهای مهمی است كه در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

این فرمانده عالی رتبه ارتش تاكید كرد: برای تمام نقاط كشور برنامه‌ریزی كرده‌ایم چراكه هر نقطه از خاك كشور به مثابه نیرویی مسلح علیه دشمن عمل خواهد كرد.

مقام معظم رهبری در فرمانی ضمن تقدیر از تامین انواع نیازهای نیروهای مسلح در داخل كشور، تاكید كرده‌اند كه باید تجهیزات و سامانه‌هایی را طراحی و تولید كرد كه مسبوق به سابقه در روال سیستم های دفاعی نباشد و عرصه‌های جدیدی در بخش دفاعی را بگشاید.

وی همچنین بر نقش مهم همبستگی ملی و اعتقاد به پیروزی نیز در دستیابی به موفقیت در نبرد با دشمن تاكید كرد.

موسوی با با بیان اینكه در صورت عملی شدن تهدیدات، در مرزهای خود نخواهیم ماند، افزود: در طرح‌های آموزشی نیروهای مسلح، مناطق مختلفی برای ضربه زدن به دشمن تعریف شده است و اگر لازم شود، برای موفقیت در نبرد، در خارج از مرزها به دشمن ضرباتی می‌زنیم كه برایش قابل پیش‌بینی نباشد.

وی همچنین گفت: امیدواریم جنگی رخ ندهد چراكه منطقه دیگر تحمل یك جنگ جدید را ندارد ولی در صورت بروز تهدیدات، ما نیز قابلیت خود را نشان خواهیم داد.