تبیان، دستیار زندگی
آیت الله جوادی‌آملی گفتند: چله‌گیری معنایش این نیست که انسان از جامعه جدا شود و دست از کار، کسب و تحصیل بکشد و منزوی شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله جوادی‌آملی

چله‌گیری مراقبت از قلب است نه انزوا

آیت الله جوادی‌آملی، چله‌گیری، مراقبت از قلب ، انزوا

آیت الله جوادی‌آملی گفتند: چله‌گیری معنایش این نیست که انسان از جامعه جدا شود و دست از کار، کسب و تحصیل بکشد و منزوی شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له  در دیدار جمعی از طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان افزودند: چله‌گیری این است که انسان چهل روز مراقب قلب و قوای ادراکی خود باشد و بر خلاف رضای خدا چیزی نیاندیشد.

آیت الله جوادی‌آملی با بیان اینکه در طول سال می‌توان چله‌گیری کرد، اظهار داشتند: بهار این کار در اول ذی‌القعده تا دهم ذی‌الحجه می‌باشد، و این زمان، فرصت بسیار خوبی برای انسان است.

ایشان گفتند: در چله‌گیری باید در متن جامعه باشی، ولی بر تمام اعمال و رفتارت رضای خدا را در نظر بگیری.

آیت الله جوادی‌آملی فراگیری علم را از دو راه بیرونی و درونی عنوان کرده و افزودند: دین، راه درونی را به ما آموخته است، راه درونی این است که نه بیراهه بروی و نه راه کسی را سد کنی، نه دین‌فروشی کنی و نه دین کسی را بخری.

ایشان به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرده و گفتند: ما شهادت را از منظر محبت به خداوند می‌بینیم، کسی به حسین فهمیده نگفت که آن کار را انجام دهد، او به واسطه محبت به خداوند شربت شهادت را نوشید.

استاد دروس خارج حوزه با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحصیلی افزودند: ایران اسلامی در جهان سربلند است و این سربلندی به خاطر مقاومت، شجاعت و رشادت‌های جوانان بوده است.