تبیان، دستیار زندگی
بعد از گذشت بیش از 3ماه ازکسب نتایج ضعیف تیم کشتی فرنگی کشورمان در رقابتهای المپیک پکن بالاخره ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنا: بخاطر کشتی فرنگی بازگشتم

بنا سرمربی تیم ملی فرنگی

بعد از گذشت بیش از 3 ماه ازکسب نتایج ضعیف تیم کشتی فرنگی کشورمان در رقابتهای المپیک پکن بالاخره مسوولین فدراسیون کشتی دست بکار شدند و باب مذاکره را با "محمد بنا" مرد نام آشنای کشتی فرنگی کشورمان گشودند.

دراین خصوص طی هفته های گذشته "محمد رضا یزدانی خرم" رئیس فدراسیون کشتی با "محمد بنا" وارد مذاکره شد و پس از مطرح شدن خواسته های طرفین و توافق ایجاد شده ، "بنا" به مدت 4 سال سکان هدایت تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را بر عهده گرفت. بدون شک تمام کسانی که علاقه مند به کشتی خصوصأ  دررشته فرنگی هستند به خوبی "محمد بنا" را می شناسند و از تواناییهای او در این زمینه آگاهی کامل دارند. حال وی 4 سال فرصت دارد تا با تفکراتی که در سر می پروراند این کشتی طوفان زده را به سرمنزل مقصود برساند و نور امید را در دل علاقه مندان به این رشته ورزشی و در کل دوستاران ورزش روشن نماید.

به همین بهانه گروه ورزشی تبیان گفتگویی را با "محمد بنا" سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی انجام داده است که آن را در زیر می خوانید:

وقتی که دیدم شرایط برای فعالیتم مساعد است این مسئولیت سنگین را پذیرفتم اما فراموش نکنید که به خاطر كشتی دوباره آمدم و برای سربلندی و موفقیت این رشته ورزشی از تمام توان و دانستنی هایم استفاده خواهم کرد.

* چه اتفاقی افتاد که مجددا مسئولیت سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی را پذیرفتید؟

- بعد ازآنکه مسئولین فدراسیون کشتی این پیشنهاد را به من دادند جلساتی را با رئیس فدراسیون برگزار کردم و وقتی که دیدم شرایط برای فعالیتم مساعد است این مسئولیت سنگین را پذیرفتم اما فراموش نکنید که به خاطر كشتی دوباره آمدم و برای سربلندی وموفقیت این رشته ورزشی از تمام توان و دانستنی هایم استفاده خواهم کرد و امیدوارم که نتیجه كارم را در المپیك لندن ببینم.

*نظرتات را در خصوص تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اعزامی به رقابتهای المپیک پکن بگویید؟

- به نظر من این تیم، بهترین تیم تاریخ كشتی فرنگی بود و شایستگی گرفتن مدال در المپیك را داشت و در این میان اگرالمپیكی برنامه‌ریزی می‌كردیم و تیم از لحاظ روحی – روانی آماده می‌شد، به نظر من در هر 5 وزن شانس کسب مدال داشتیم. هیچ وقت فراموش نمی کنم پیش از این زمانی را که مسئولیت هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را برعهده داشتم تمام آرزو و همه فكرم موفقیت در المپیك بود و می‌خواستم در این 4 سال كارم را انجام دهم تا پس از نتیجه‌گیری در پكن، جای خود را به جوانان بدهم و در بخش دیگری به فعالیت بپردازم اما این تفکرات عملی نشد. درآن زمان خیلی مسائل به وجود آمد كه ناخواسته بود و دوست ندارم در این برهه زمانی به آنها اشاره کنم چون اعتقاد دارم که همه چیز گذشته و به خاطر گذشته نباید آینده را هم نابود كرد بلكه باید عبرت بگیریم.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی آزاد

* به نظرشما چه شد که رشد چشم گیركشتی فرنگی به یکباره متوقف شد؟

كشتی فرنگی چند سالی یك حركت روبه رشد و جهشی داشت اما باید قبول کنیم اگر 300 مسابقه را پیروز شوی اما در یك رویداد مانند المپیك كه باید نتیجه بگیری، بازنده شوی همه چیز برهم می‌ریزد. به نظر من یک برنامه موفق باید اولویت بندی داشته باشد و در آن تمامی مسائل زیر ذربین قرارگیرد به طور مثال اگر از هم اکنون مسابقات المپیک لندن را نشانه برویم بدون شک موفق خواهیم بود.

*در خصوص برنامه های آینده خود برای تیم ملی کشتی فرنگی توضیح بدهید؟

در این برنامه مسیر 4 ساله را طراحی کرده ایم که در این میان 2  نقطه اوج وجود دارد كه یكی بازیهای آسیایی 2010 گوانگ‌جو و دیگری المپیك لندن است.

من هیچ مشكلی با رنگرز ندارم و قرار بود هر فردی با استقلال در رده خودش كار كند، حال دلیل استعفای او ادامه تحصیل یا چیز دیگری بوده است، خبر ندارم.

*برخی عنوان می کنند که استعفای رنگرز به خاطر حضور شما بوده ، در این خصوص نظرتان را بیان کنید؟

- نه اصلا اینگونه که عنوان شده است ، نیست و استعفای رنگرز ربطی به حضور من نداشت چون قبل از آمدنم با او صحبت کرده بودم و مشكلی وجود نداشت. من هیچ مشكلی با رنگرز ندارم و قرار بود هر فردی با استقلال در رده خودش كار كند ، حال دلیل استعفای او ادامه تحصیل یا چیز دیگری بوده است، خبر ندارم.

*آیا با تغییر قانون كشتی فرنگی، ایران می‌تواند نتایج چند سال اخیر را باز هم بدست آورد؟

- قانون جدید هنوز آزمایشی است و كشورها باید با برگزاری آن پیشنهادات خود را به فیلا ارسال كنند ودر این میان هر قانونی تصویب شود، باید تابع فیلا باشیم. در گذشته به همراه تیم ملی جوانان به تورنمنت تركیه رفتیم كه روز وزن‌كشی به ما گفتند قانون عوض شده و كلینچ اجرا می‌شود. با برنامه‌ریزی به جایی رسیدیم كه بهترین "كنده زن‌ها" و بهترین دفاع كننده‌ها را داشتیم در این خصوص به نظر من با كار شبانه‌روزی می‌توان با هر قانونی كنار آمد.