تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی به نقش روحانیون در زنده نگه‌داشتن سنت‌های اسلامی در جامعه اشاره کرده و گفتند: روحانیت باید سیر دینی مردم و تعهد آنها به دین را زیر نظر داشته باشد و تلاش کند این منحنی سیر صعودی داشته باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله العظمی صافی ‌گلپایگانی

اصلاح شئون جامعه از روحانیت نشأت می‌گیرد

آیت الله العظمی صافی ‌گلپایگانی, اصلاح شئون جامعه , روحانیت

آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی به نقش روحانیون در زنده نگه‌داشتن سنت‌های اسلامی در جامعه اشاره کرده و گفتند: روحانیت باید سیر دینی مردم و تعهد آنها به دین را زیر نظر داشته باشد و تلاش کند این منحنی سیر صعودی داشته باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له ظهر امروز در دیدار روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزودند: روحانیون منتسب به امام زمان (عج) است و باید تلاش شود به گونه‌ای عمل کنند که ایشان از آنها راضی و خشنود باشد.

ایشان نقش روحانیت در افزایش شعور دینی، ارتقاء درک مذهبی و رشد بصیرت اسلامی را انکار ناپذیر دانسته و گفتند: اصلاح بسیاری از شئون جامعه از روحانیت نشات می گیرد یعنی اخلاق و رفتار روحانیون در جامعه تاثیرگذار است.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با اشاره به نقش روحانیون در نهادهای نظامی از جمله نیروی انتظامی اظهار داشتند: روحانیون در نیروی انتظامی باید به مسائل اخلاقی و تربیتی کارکنان توجه کنند و در آموزش این مسائل کوشا باشند، زیرا این امر منجر به تقویت بعد معنوی این نیرو می‌شود.