تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید خواستار ترویج فرهنگ اهل بیت و آشنا ساختن مهمانان خارجی با فضایل امام رضا(ع) از طریق در اختیار قرار دادن کتاب‌های مناسب در زمان برگزاری جشن‌های دهه کرامت شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله سبحاني:

کتاب‌های مربوط به امام رضا(ع) در اختیار ميهمانان خارجی قرار گیرد

آیت‌الله سبحانی:  کتاب‌های مربوط به امام رضا(ع) در اختیار میهمانان خارجی قرار گیرد

آيت‌الله سبحاني از مراجع تقلید خواستار ترویج فرهنگ اهل بیت و آشنا ساختن مهمانان خارجی با فضایل امام رضا(ع) از طریق در اختیار قرار دادن کتاب‌هاي مناسب در زمان برگزاری جشن‌های دهه کرامت شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیت‌الله جعفر سبحانی در ديدار با اعضاي ستاد بزرگداشت دهه كرامت با تاكيد بر حضور ميهمانان خارجي در شهر قم اظهار داشت: در این روزها باید آثار و كتاب‌هايي كه درباره امام رضا (ع) و حضرت معصومه(ع) منتشر شده است در اختيار مهمانان خارجي قرار بگيرد تا فرهنگ اهل بيت (ع) در جهان نشر پيدا كند.

وی با بیان این که برگزاري جشن ولادت اهل بيت(ع) ريشه در قرآن و سنت دارد گفت: بايد به پیشینه جشن‌ها در كتاب و سنت توجه کرد تا برخی افراد ناآگاه این برنامه‌ها را بدعت تلقي نكنند.

وي افزود: يكي از واجباتي كه خداوند بر همه واجب كرده مهر نبي و اولاد اوست.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر عملی شدن سیره اهل بیت(ع) در کنار برگزاری جشن های ولادت افزود: در دهه كرامت بايد صداي آيات قرآني در شهر قم بلند شود، خيابان ها پاكيزه باشند و بانوان بيش از پيش عفاف را رعايت كنند.

او گفت: شان شهر قم بايد حفظ و معنويتي كه اين شهر دارد در ظاهر آن نيز نمايان شود.

وي در پايان برگزاري باشكوه جشن ميلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در تمام استان‌ها خواست و تاكيد كرد: در اين ايام سخنراناني زبده به استان‌هاي سني نشين فرستاده شود تا مقام اهل بيت(ع) را تشريح و در دل‌هاي آنان نسبت به ائمه (ع) تحريك محبت ايجاد كنند.