تبیان، دستیار زندگی
از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم های حاضر در لیگ حرفه ای این قاره در سال 2009 مبلغ 14 میلیون دلار جوایز در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاداش میلیونی برای قهرمان آسیا

انتقال مقر afc به تهران!؟

از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم های حاضر در لیگ حرفه ای این قاره در سال 2009 مبلغ 14 میلیون دلار جوایز  در نظر گرفته شده تا انگیزه آنها برای حضور قدرتمندانه تر در این رقابت افزایش یابد.

به نقل از مهر، توکاکی سوزوکی معاون کمیته موقت لیگ حرفه ای فوتبال آسیا در سمینار مدیران باشگاه ها که در کوالالامپور مالزی در حال برگزاری است، گفت: "این مبلغ 70 درصد کل بودجه کل برگزاری بازیهای لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده است."

تاکنون هزینه لیگ قهرمانان آسیا سالیانه 4 میلیون دلار بود که از سال 2009 این مبلغ به 20 میلیون دلار افزایش پیدا کرده و پنج برابر شده است. همچنین مبلغ جایزه قهرمانی در این مسابقات هم از 600 هزار دلار به 5/1 میلیون دلار افزایش پیدا کرده تا قهرمان سود بیشتری از نمایش موفق خود ببرد.

تاریخچه لیگ قهرمانان آسیا

معاون کمیته موقت لیگ حرفه ای فوتبال آسیا در این خصوص گفت: " این جوایز نشان می دهد که باشگاه ها می تواند درآمد بسیار بیشتری از لیگ قهرمانان داشته باشند".

سوزوکی همچنین در توضیح شرایط این مسابقات اعلام کرد که برای هر پیروزی 40 هزار دلار تعیین شده و حتی اگر تیمی نتواند از گروه خود صعود کند می تواند از درآمدهای لیگ بهره مند شود.

در مسابقات سال آینده لیگ حرفه ای فوتبال آسیا 32 تیم در 8 گروه به میدان می روند که جوایز هر بازی به شرح زیراست:

پیروزی در مرحله گروهی: 40 هزار دلار

مساوی در مرحله گروهی: 20 هزار دلار

سوبسید بازی خارج از خانه: 30 هزار دلار

جایزه صعود به یک هشتم: 50 هزار دلار

جایزه صعود به یکچهارم: 80 هزار دلار

صعود به نیمه نهایی: 120 هزار دلار

صعود نایب قهرمان: 750 هزار دلار

جایزه قهرمان: 5/1 میلیون دلار