تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه مطالعه در ایران باید شایسته مردم كشور بوده و بیش‌تر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مديرعامل انتشارات مدرسه:

سرانه مطالعه در ايران بايد شايسته مردم كشور شود

مدیرعامل انتشارات مدرسه ، سرانه مطالعه در ایران ، شایسته مردم كشور بوده و بیش‌تر شود.

مديرعامل انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه مطالعه در ايران بايد شايسته مردم كشور بوده و بيش‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علي‌اصغر فيضي‌زاده در آيين رونمايي 20 عنوان از كتاب‌هاي جديد‌ انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش كه شب گذشته در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي برگزار شد، اظهار داشت:‌ ايران در بين كشورهاي دنيا داراي سابقه تاريخي است و به عنوان كشوري اثرگذار در اين زمينه نام برده مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه سرانه مطالعه در ايران بايد شايسته مردم كشور، بيش‌تر شود ادامه داد: آمارهاي سرانه مطالعه ما مبتني بر پژوهش دقيق نيست و بيش‌تر مطالعات موردي است.

فيضي‌زاده به پايان‌نامه كارشناسي ارشد يك دانشجو در خصوص ناشران اشاره كرد و گفت: در اين كار پژوهشي كه به صورت ميداني و پيمايشي انجام شده است، 4/96 درصد ناشران عنوان مي‌كردند كه فعاليت آن‌ها اقتصادي نيست و ضرر مي‌كنند.

وي اضافه كرد: در ادامه اين پژوهش وقتي از اين تعداد ناشر پرسش مي‌شود كه چرا شاهد توسعه كمي ناشران هستيم، 94 درصد ناشران عنوان كردند كه اهل فرهنگ و قلم هستند و به هيچ عنوان فكر نمي‌كرند كه تا اين حد ورود به اين بخش داراي مشكلات فراوان باشد.

مديرعامل انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش گفت: عرصه انتشارات كاري سخت و سنگين بوده و مستلزم حمايت و همكاري است.

وي به رونمايي 20 كتاب انتشارات مدرسه اشاره كرد و افزود: مخاطب اين 20 كتاب به تفكيك، دانش‌آموزان سه دوره تحصيلي، دبيران و كارشناسان هستند.

فيضي‌زاده اظهار داشت: در طول يك‌سال حدود 100 تا 120 كتاب جديد‌التأليف و 310 و تا 450 تجديد چاپ داريم. از ابتدا تا پايان مهر امسال نيز، 270 عنوان كتاب چاپ كرديم.

وي اضافه كرد: سياست‌گذاري ما اين است كه كتاب‌هاي تأليفي ما بيش از كتاب‌هاي ترجمه باشد به اين نحو كه 70 تا 80 درصد كتاب‌ها جديد‌التأليف و 20 تا 30 درصد ترجمه هستند.