تبیان، دستیار زندگی
سومین دوره مسابقات سراسری روبوتیك نادكاپ، در تاریخ 26 مهر ماه 1387 به همت شركت نادكو و حمایت فرهنگسرای بهمن در سالن فدك این فرهنگسرا در تهران برگزار گردید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش نمایشگاه نادکاپ (مسابقات آزاد روبوتیک دانش آموزی)

مسابقه نادکاپ

سومین دوره مسابقات سراسری روبوتیك نادكاپ، در تاریخ 26 مهر ماه 1387 به همت شركت نادكو و حمایت فرهنگسرای بهمن در سالن فدك این فرهنگسرا در تهران برگزار گردید. در این مسابقات؛ 173 دانش آموز در قالب 83 تیم از استان های تهران، خراسان رضوی، فارس، یزد وگلستان شركت كردند و جمعاً بالغ بر 600 نفر در این روز در محل برگزاری مسابقات حضور داشتند. در این دوره از مسابقات تیم ها از ساعت 9:30 پذیرش شدند و پس از اجرای مراسم قرعه كشی، با یكدیگر به رقابت پرداختند.

مسابقات تعقیب خط و نور، در 2 زمین مجزا در داخل سالن انجام شد. در این بخش روبات ها را موظف به پیمودن خط سیاه و رنگی و شناسایی نور پس از دو مرحله اول بودند. روبات ها در 2 فرصت مجزا ركوردگیری کرده و بالاترین ركورد هر تیم ثبت گردید.

مسابقات روبات های جنگجو نیز در 2 زمین مجزا برگزار شد. این مسابقات ابتدا در دو بخش سبك وزن و سنگین وزن صورت گرفت و بعد از ظهر، مسابقات در داخل سالن پیگیری شد. مسابقات سبك وزن بصورت تك حذفی و مسابقات سنگین وزن به صورت دوره ای ـ تك حذفی برگزار شد.

مسابقات روبات های فوتبالیست نیز در زمین فوتبال نادكو به صورت تك حذفی در دو نیمه سه دقیقه ای برگزار شد. كه در مسابقه دوم به علت هیجان بیش از حد، یكی از بازیكنان داخل زمین شد و زمین مسابقه را تخریب نمود كه با درایت داور مسابقه زمین ترمیم شد اما تیم خاطی از دوره مسابقات حذف گردید.

در بخش نمایشگاهی نیز طرح های برتر و خلاقه مورد قضاوت قرار گرفت و از میان آنها طرح های برگزیده معرفی شدند.

در این میان مدرسه اینترنتی تبیان با برپایی غرفه، در کنار این همایش علمی اقدام به معرفی سایت و خدمات خود نمود. که مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت.

در پایان نیز، تبیان با اهدای جوایز از برگزیدگان این مسابقات تقدیرکرد.