تبیان، دستیار زندگی
شاید شما تصور کنید که ما ایرانیان نقش چندانی در مشکل گرم شدن کره زمین نداریم اما ما سیزدهمین تولید کننده دی اکسید کربن هستیم!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرم شدن زمین

گازهای گلخانه ای

آنچه که در ادامه می آید نظرات بخشی از مردم جهان در مورد پدیده گرم شدن زمین و مشکلات زیست محیطی کره خاکی ماست که از سایت زیستا اخذ شده است. نظر شما چیست؟

شاید شما تصور کنید که ما ایرانیان نقش چندانی در مشکل گرم شدن کره زمین نداریم. درست است که میزان تولید دی اکسید کربن در ایران در مقایسه با کشورهای صنعتی مانند آمریکا و آلمان اندک است. اما ما سیزدهمین کشور تولید کننده دی اکسید کربن در جهان هستیم!

Thai farmer:

باران که نمی بارد، زمینها بیش از حد خشک می شوند و موجب می شود برنج  کیفیت خوبی نداشته باشد و خیلی سبز نباشد.

UK citizen:

حتی در این کشور ما شاهد تغییرات آب و هوایی هستیم و هوا واقعاً با چیزی که باید در این قسمت از جهان داشته باشیم، منطبق نیست.

From Au Lc ,Vietnam:

برای بیش از یک ماه یخبندان داشتیم. گیاهان دوام نیاورند، همینطور هم برنج.

Julie Williamson, Animal caretaker,tasmania, Australia:

اکنون پاییز است و قاعدتاً باید کلی باران ببارد. ما درگیر خشکسالی شده ایم که رسماً هم اعلام شده است، و بسته های خشکسالی برای کشاورزان در "تاسمانی" است. حوزه های آبخیزی در پایین ترین سطحشان هستند.

Mr. Benjamin Karmorh, Jr., Assistant Professor, environmental Protection Agency of Liberia:

تغییرات آب و هوایی یک واقعیت است.  تغییرات آب و هوایی دیگر یک موضوع زیست محیطی نیست. موضوع رشد و توسعه است، مساله اقتصادی است، و یک موضوع جهانی می باشد.

Mr. Saley Hassane,  Niger :

جهان در خطر است. لازم است که زمین را نجات دهیم.

Chief Oren Lyons, , Professor-State University of New York:

ما گزارشهایی را از کشورهای شمالی، از آلاسکا، از شمال کانادا، از گرین لند، از سوئد، از افراد بومی مختلفِ ساکن در قطب گرفته ایم. ما از تغییراتی همچون نبود برف، گرم شدن زمین و اینکه چطور این مساله بر حیوانات و مردمی که در آنجا زندگی می کنند اثر می گذارد باخبر هستیم.

Dr. David Archer, Professor of Geophysical Sciences at the University of Chicago, USA:

من شخصاً معتقدم که ما از مرز خطر گذشته ایم. مقدار یخ دریا در اقیانوس منجمد شمالی طی این سالها کاهش یافته است و بعد در سال 2007 نابود شده است. و فعالیت زمین لرزه و سرعت جریان یخ در گرینلند، نشانه هایی از وجود خطر هستند.

دی اکسید کربن، یک گاز گلخانه ای است و موجب گرم شدن سطح زمین می شود. و در مورد آن بخوبی توافق وجود دارد. و گرم شدن تدریجی در سطح می تواند موجب گرمتر شدن عمق اقیانوس نیز شود. و بعد گرمایش از قسمت پایین اقیانوس بدرون ستون رسوبی، جایی که  "هیدراتها" هستند، می رسد. و سپس متان  از "هیدراتها" خارج می شوند و در واقع وارد اتمسفر می شوند، در واقع متان گاز گلخانه ای خیلی قویتر از دی اکسید کربن است و می تواند منجر به  گرمایش شدیدتری نسبت به گرمایشی که تنها از دی اکسید کربن می گیریم شود.

Benjamin Karmorh, Jr., Assistant Professor, Environmental Protection Agency of Liberia:

"لیبریا" کشوری کمتر توسعه یافته است. میزان آلاینده های ما قابل توجه نیست. اما ما، در میان دیگر کشورها، در میان  کشورهای کمتر توسعه یافته به عنوان آسیب پذیرین مردمی طبقه بندی شده ایم که اثرات تغییرات آب و هوایی را دریافت می کند.

Mr. Pa Ousman Jarju, Director of Water Resources in Gambia:

ما فصل بارانی کوتاهتری را تجربه می کنیم، و حملات خشکسالی نیز طی این سالها افزایش داشته است. بنابراین ما این تاثیرات را احساس می کنیم و این نیز منجر به عدم امنیت غذایی می شود.

Dr. Shaw C. Liu, , Formosa, Taiwan:

مصرف کمتر گوشت به این معناست که ما می توانیم بسیاری از زمین های خوب را از تولید غلات باز داریم و به صورت جنگل در آوریم. و این براستی میزان دی اکسید کربن را کاهش می دهد.

Toronto Mayor David Miller:

گیاهخواران به محیط زیست کمک می کنند. من گیاهخوار نیستم اما مقدار زیادی غذای گیاهی می خورم. و این چیزی است که همه  می توانیم انجام دهیم. به خاطر تلاشهای رسانه های گروهی، فیلم برداران و رهبران دولتها، اینک عموم مردم از ارتباط قوی میان گرمایش جهانی و گیاهخواری بهتر مطلع شده اند.

Taipei City Mayor Hau Lung Bin:

اگر امروز می خواهیم آلایندگی های دی اکسید کربن را کاهش دهیم، گیاهخواری مؤثرترین راه است. تفاوت میان رژیم گیاهخواری و گوشتخواری، کاهش آلایندگی های دی اکسید کربن است  که با گوشتخواری 3 برابر می شود. بعلاوه، گیاهخواری برای سلامت ما نیز بسیار مفید است.

Little girl:

بیایید همه با هم سیاره را نجات دهیم.

برای نجات سیاره، حامی محیط زیست باشید.

مطلب مرتبط: ایران، سیزدهمین کشور دودزا

نظر خود را به انبوه نظرات مردم جهان اضافه کنید.

گروه جامعه و سیاست