تبیان، دستیار زندگی
محمد حسین صفار هرندی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام این كه آمار مطالعه 30 درصد افزایش یافته است،‌ افزود: اگر آمار ارائه شده طی سالیان پیش صحیح بوده باشد، رشد چشمگیری در گسترش فرهنگ كتابخوانی به دست آورده‌ایم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

آمار مطالعه 30 درصد افزايش يافته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار مطالعه، 30، درصد افزایش یافته است

محمد حسين صفار هرندي،وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اعلام اين كه آمار مطالعه 30 درصد افزايش يافته است،‌ افزود: اگر آمار ارائه شده طي ساليان پيش صحيح بوده باشد، رشد چشمگيري در گسترش فرهنگ كتابخواني به دست آورده‌ايم واين امر نشان مي‌دهد كه اقبال به كتاب، از گذشته بيشتر شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمدحسين صفارهرندي گفت: برخي نتايج حاصل از پژوهش‌هاي صورت گرفته، گواه اين واقعيت است كه كتابخواني در ميان مردم جامعه‌مان بيش از آن است كه از سوي ديگر رسانه‌ها اعلام مي‌شود.

صفارهرندي، در نشست خبري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) اذعان داشت: تحقيقات حاكي از اين است كه آمار كتابخواني در كشورمان آن گونه كه مايوس كننده اعلام شده بود نيست و اين مساله خود مبين دو مساله است. به اين معني كه آمار ارائه شده در حوزه كتابخواني طي ساليان گذشته آماري صحيح نبوده يا بهبود چشمگيري پيدا كرده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خوشبختانه با افزايش آگاهي مردم نسبت به كتاب و كتابخواني، شاهد ارتقاي اين روند در ميان اقشار مختلف كشور هستيم.

وي با اشاره به برپايي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، افزود: نظر بازديدكنندگان خارجي به عنوان داوران بين‌المللي از برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، كم‌نظير است و برگزاري نمايشگاه كتاب استاني در 22 استان كشور طي سال گذشته، كه اميد مي‌رود به بيش از 22 استان در سال جاري برسد، مبين صدق گفتار من است.

صفارهرندي با اذعان به اين كه استقبال از كتاب بيش از 30 درصد افزايش يافته است، افزود: اين امر نشان مي‌دهد كه اقبال به كتاب بيش از گذشته شده است.

وي دليل مراجعه نكردن مردم به كتابخانه‌هاي عمومي را فراگير نشدن فرهنگ مراجعه به كتابخانه عمومي  مربوط دانست و گفت: در نظرسنجي به عمل آمده‌ مشخص شده است كه 66 درصد مردم كشورمان به خريد كتاب و مطالعه آن اقدام مي‌كنند. اين مساله نشان مي دهد كه مراجعه نكردن مردم به كتابخانه عمومي نشان‌دهنده كاهش سطح مطالعه نيست و شايد نقص اصلي به مجهز نبودن كتابخانه  يا در دسترس نبودن آن باز گردد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: براي كمك به افزايش عمق نفوذ كتاب در جامعه، بايد با برنامه‌اي تنظيم شده،كتاب را جلو در منازل توزيع كنيم.

نشست خبري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)،امروز، يكشنبه 5 آبان ماه سالجاري برگزار شد.