تبیان، دستیار زندگی
مدیر مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: با انتشار مجلد سی‌ام فرهنگ قرآن در نیمه دوم سال 1388، طرح فرهنگ قرآن و به اصطلاح "كلید راه‌یابی به مفاهیم و معارف قرآن" پایان می‌یابد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم:

طرح فرهنگ قرآن با انتشار سي‌امين جلد تمام مي‌شود

مدیر مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم، طرح فرهنگ قرآن، انتشار سی‌امین جلد، تمام می‌شود

مدیر مركز فرهنگ و معارف قرآن گفت: با انتشار مجلد سی‌ام فرهنگ قرآن در نيمه دوم سال 1388، طرح فرهنگ قرآن و به اصطلاح "كليد راه‌يابی به مفاهيم و معارف قرآن" پايان می‌يابد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،محمدصادق يوسفی‌مقدم گفت: فرهنگ قرآن و به اصطلاح "كليد راه‌يابی به مفاهيم و معارف قرآن" مجموعه بی‌نظيری در جهان است كه محققان این مركز تلاش كردند تا با تحليل و بررسی و مطالعه آيات و تفاسير معتبر قرآنی در آن همه موضوعات و مفاهيم كليدی قرآن را به‌دست آورند و به‌صورت فيش در اختيار محققان و پژوهشگران قرآنی قرار دهند.

وی افزود: اين كار موجب شده است تا انبوهی از موضوعات و مفاهيم و معارف قرآنی در يك مجموعه گردآوری شود و راه برای نگارش تفاسير موضوعی و نظريه‌پردازی بر اساس آموزه‌های قرآنی فراهم آيد. اين مجموعه عظيم در 30 مجلد ارايه خواهد شد كه تاكنون 20 جلد آن منتشر شده است.

‌مدیر مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره زمان تكميل نهايی طرح فرهنگ قرآن خاطرنشان کرد: فيش‌نگاری فرهنگ قرآن اکنون به‌طور كامل به اتمام رسيده است و تنها ارزيابی نهايی برخی از مجلدات فرهنگ قرآن باقی مانده است كه به‌زودی به پایان خواهد رسید.

يوسفی گفت: ارزيابی نهايی فيش‌های تدوين شده این مجموعه تا جلد 25 به‌طور كامل به انجام رسیده است و به نظر می‌رسد ارزيابی نهايی فیش های مربوط به پنج جلد باقی مانده نیز تا پایان سال به انجام برسد.