تبیان، دستیار زندگی
این کرم امنیتی جدید از گروه کرم‌های سیستم‌عامل سیمبین موسوم به SymbOS/Beselo است که به صورت خودکار، شبیه به یک ویروس تلفن‌همراه در قسمت‌‌های مختلف گوشی پراکنده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرم جدید روی سیستم‌عامل‌ سیمبیان

شرکت نرم‌افزاری F-Secure که در تولید نرم‌افزارها و برنامه‌های امنیتی فعالیت می‌کند از ورود کرم امنیتی جدیدی به سیستم‌های سیمبیان خبر داد.

این کرم مخرب که تاثیر اصلی خود را روی سیستم‌عامل‌های ویرایش دوم S60 می‌گذارد، می‌تواند خطر جدی برای گوشی‌های تلفن‌همراه ایجاد کند. (گفتنی است سیستم‌عامل ویرایش دوم S60 سیمبیان روی بسیاری از گوشی‌های تولید شده توسط شرکت نوکیا استفاده می‌شود.)

worm

این کرم امنیتی جدید از گروه کرم‌های سیستم‌عامل سیمبیان موسوم به SymbOS/Beselo است که به صورت خودکار، شبیه به یک ویروس تلفن‌همراه در قسمت‌های مختلف گوشی پراکنده می‌شود.

این کرم جدید می‌تواند از طریق پیام‌های کوتاه چندرسانه‌ای(MMS) و یا با دریافت فایل از طریق بلوتوث وارد گوشی شود. گفتنی است این فایل مخرب با پسوند sis می‌باشد و تنها روی سیستم‌عامل سیمبیان تاثیر می‌گذارد.

گفته می‌شود این فایل مخرب در مرحله نخست با نام یک فایل صوتی و یا یک عکس وارد تلفن‌همراه می‌شود و پس از آن شروع به گسترش دادن سیستم مخرب خود می‌کند. برای کسب اطلاع بیشتر مقاله "موبایل شما هم هک شده؟ " را مطالعه بفرمایید.

کارشناسان پیشنهاد دادده‌اند که کاربران به منظور جلوگیری از حمله این کرم مخرب به گوشی خود، از دریافت فایل‌های نامشخص از افراد ناشناس از طریق بلوتوث و MMS جدا خودداری کنند. گفتنی است تاکنون شرکت‌های نرم‌افزاری موفق به تولید ویروس‌کش مشخصی برای مقابله با این کرم نشده‌اند.

منبع: تالیانیوز