تبیان، دستیار زندگی
محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت طاهره صفارزاده پیام تسلیتی صادر كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پيام تسليت وزير ارشاد به مناسبت درگذشت صفارزاده

   پیام تسلیت، وزیر ارشاد ، درگذشت صفارزاده

محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت درگذشت طاهره صفارزاده پيام تسليتي صادر كرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پيام محمدحسين صفارهرندی آمده است:

خبر درگذشت خانم دكترطاهره صفارزاده بانوی قرآن‌پژوه، مترجم و شاعر معاصر، جامعه فرهنگی ايران اسلامی را به سوگ نشاند. اين بانوی فرهيخته بخش اعظم عمر مبارك خود را مصروف مطالعه، پژوهش و تدريس در علوم ترجمه كرد و با ذوق سرشارش، اشعار دل‌انگيزی را تقديم دوستداران ادبيات متعهد نمود. اما اين همه پاسخگوی نيازهای روح جستجوگرش نبود و از اين رو گام در بوستان قرآن‌پژوهی نهاد و آثاری ارزشمند را در اين حوزه آفريد كه بی‌ترديد از جمله چراغ‌های فروزنده فراراه دوستداران كتاب هدايت خواهد بود.

دكتر صفارزاده به پاس خدمات ارزنده‌اش در كسوت استاد دانشگاه، شاعره انقلابی و متعهد ، مترجم انديشمند و قرآن‌پژوه بزرگ، از سوی سازمان نويسندگان آفريقا و آسيا به عنوان بانوی برگزيده جهان اسلام انتخاب شد و نشان افتخار ديگری بر دفتر پربرگ افتخارات بانوان مسلمان ايرانی به ثبت رساند.

ترجمه چندوجهی "قرآن حكيم" تنها يكی از سلسله آثار درخشان جهاد علمی آن بانوی گرامی است كه ده‌ها كتاب در حوزه قرآن پژوهي، ترجمه علمی و نقد آن، قصه و شعر، اين سلسله را تكميل می‌كنند. اين‌جانب درگذشت اين بانوی انديشمند را به محضر رهبر معظم انقلاب، خادمان بزرگوار قرآن كريم، تمامی اهالی فرهنگ و ادب و خانواده محترم ايشان تسليت عرض می‌كنم و آمرزش و آرامش روح جستجوگر ايشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم