تبیان، دستیار زندگی
داد ماه 1383 سینما « مراد » تعطیل شد  نام: سینما مراد نام خانوادگی: درجه 2 تاریخ تولد: 1332 تاریخ مرگ: 1383 نخستین فیلم: فاتح آخرین فیلم: مهمان مامان ظرفیت: 585 صندلی آدرس: میدان امام حسین(ع) علت مرگ: عبور مترو تهران؟!...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 12 مرداد ماه 1383

سینما « مراد » تعطیل شد

نام: سینما مراد

نام خانوادگی: درجه 2

تاریخ تولد: 1332

تاریخ مرگ: 1383

نخستین فیلم: فاتح

آخرین فیلم: مهمان مامان

ظرفیت: 585 صندلی

آدرس: میدان امام حسین(ع)

علت مرگ: عبور مترو تهران؟!

سینما «مراد» واقع در میدان امام حسین (ع) تعطیل شد.

ایسنا - فرشید مؤتمدی آذر، سخنگوی انجمن سینما داران در این باره، گفت: برای این سینما، موضوع تغییر كاربری در میان نیست، بلكه این سینما، بدلیل گذر خطوط مترو از آن نقطه، خراب خواهد شد. به هر حال سینما« مراد»یكی از سینماهای خوب این میدان بود و من هم شرمنده هستم كه مالك این سینما كه از قدیمی‌ترین سینماداران تهران بود از این صنف جدا خواهد شد.

وی در ادامه تصریح كرد: شهرداری به خاطر عبور مترو،عنوان كرده كه می‌خواهد اینجا را خراب كند به همین دلیل دو روز است كه سینما مراد تعطیل شده است.

سخنگوی انجمن سینماداران درباره جایگزین كردن سالن دیگری توسط همین سینمادار، در نقطه دیگر شهر به ایسنا گفت: چنین قراری در كار نبوده است، اما به هر حال اگر مشكلات سینمادارها با شهرداری حل شود، می‌توان امیدوار بود كه سالن‌های دیگری در سطح شهر ساخته شود.

همایون مراد، مسئول سینما مراد نیز گفت: این سینما در سال 1332 ساخته و در سال 1343 برای نمایش فیلم آماده شد. اولین فیلمی كه در اینجا به نمایش گذاشته شد« فاتح» و آخرین فیلم دو روز قبل «مهمان مامان» بود، اما هم‌اكنون به دلیل اینكه شهرداری این مكان را  برای احداث ایستگاه مترو نیاز دارد، به اجبار آن را تعطیل كردیم.

وی درباره‌ی مخاطبین این سینما، گفت: این سینما بر خلاف بسیاری از سینماها كه صبح‌ها مشتری ندارند، مشتری داشت، چون در مكان اصلی و میدان قرار گرفته بود و البته آخر شب، مشتری‌ها كاهش پیدا می‌كرد.

مسئول سینما مراد درباره ساخت سالن دیگر نیز اظهار داشت: متأسفانه هم اكنون در وضعیتی نیستم كه بتوانم یك سالن دیگری بسازم.