تبیان، دستیار زندگی
تلویزیون تازه افتتاح شده مسابقات فوتبال اسپانیا در نخستین گزارش خود فرهنگ مسلمانان در لالیگا را زیر ذره بین گرفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش چشمگیر اسلام در لالیگا

اریک آبیدال

تلویزیون تازه افتتاح شده مسابقات فوتبال اسپانیا در نخستین گزارش خود فرهنگ مسلمانان در لالیگا را زیر ذره بین گرفت.

به نقل از فارس، وب سایت LFP گزارش داد: روزه گرفتن بازیكنان مسلمانی نظیر كیتا و توره و آبیدال(بارسلونا)، دیارا(رئال مادرید)، جواد نكونام و مسعود شجاعی(اوساسونا) و كانوته (سویا) به خصوص در بازی های امسال لالیگا نقش قابل توجهی در ترویج فرهنگ رمضان و اسلام در اسپانیا داشته است.

مردم این كشور كه به دلیل سكونت جمع كثیری از مسلمانان به خصوص در آندولوس با این اصطلاحات نا آشنا نیستند با دیدن این صحنه ها به تحقیق در مورد چرایی و چگونگی این فرهنگ تشویق و ترغیب می شوند.

جواد نکونام و مسعود شجاعی

مشخص است كه عده ای نمی خواهند اسلام و فرهنگ های ارزشمند آن در لالیگا یكی از پر بیننده ترین لیگ های حرفه ای در جهان منتشر شود اما برخورد مربیان بزرگ در لالیگا در این مورد جالب است.

كوكو سیگاندا در این مورد می گوید: "چند وقت پیش كه می دانستم رمضان در راه است نگران وضعیت نكونام و شجاعی بودم. از طرفی به خود اجازه نمی دادم در این مورد آنها را محدود كنم چون باید به اعتقادات آنها احترام می گذاشتم."

وی خاطر نشان کرد:" از طرفی هم نمی دانستم كه آیا مسعود و جواد با همان طراوت همیشگی برای ما بازی می كنند یا نه، بنابراین ریسك نكردم و این مسئله را با آنها در میان گذاشتم و وقتی متوجه شدم كه رمضان طراوت و امید برای كسب موفقیت را در میان این دو مسلمان افزایش می دهد، خیالم راحت شد."

کانوته

سرمربی پیشین اوساسونا در مورد گسترش این فرهنگ و آشنایی بازیكنان اوساسونا با دین اسلام گفت: "این مسئله ارتباطی به من ندارد. مربی فوتبال هستم و اگر بازیكنانم دوست دارند با دین بازیكنان ایرانی آشنا شوند یك بحث خارج از زمین فوتبال است و من حق ندارم بازیكنی را از این كار منع كنم."

پپ گواردیولا در مورد سه بازیكن مسلمان خود در بارسلونا گفت: "در ماه رمضان هرگز از بازیكنان مسلمان خود كم كاری یا ضعف جسمانی ندیدم. حتی متوجه شدم كه آنها با روحیه ای بهتر از قبل بازی می كنند و كاملا در خدمت تیم هستند."

سرمری بارسلونا در مورد آبیدال گفت: "وی گاهی با برخی بازیكنان در زمین تمرین درگیری لفظی داشت اما در ماه رمضان بهترین برخورد ها را داشت و می گفت، از انجام كارهای بد منع شده است."