تبیان، دستیار زندگی
شش چهره برجسته برنده جایزه نوبل برای نجات جان نویسنده ایتالیایی از خطر مافیا دست به كار شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش برندگان نوبل براي نجات جان نويسنده ايتاليايي

   تلاش، برندگان نوبل ، نجات جان، نویسنده ایتالیایی

شش چهره برجسته برنده جايزه نوبل براي نجات جان نويسنده ايتاليايي از خطر مافيا دست به كار شدند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از روزنامه ايتاليايي «ريپابليكا»، در نامه‌اي با امضاي شش برنده جايزه نوبل، تهديد جان نويسنده ايتاليايي پس از انتشار كتاب وي درباره جنايات مافيا، آن هم در اروپاي 2008 تحمل‌ناپذير عنوان شده است.

در اين نامه، گونتر گراس، نويسنده آلماني، اورهان پاموك، نويسنده ترك، داريو فو، نمايشنامه‌نويس ايتاليايي، ميخاييل گورباچف و «دزموند توتو»، برندگان جايزه صلح نوبل و «ريتا لوي مونتالچيني»، برنده جايزه نوبل پزشكي، از نويسنده جوان ايتاليايي در برابر مافيا حمايت كرده اند.

بيش از يك ميليون نسخه از كتاب «گومورا» نوشته «روبرتو ساويانو» در ايتاليا به فروش رسيده و اقتباس سينمايي آن نيز در جشنواره كن امسال، جايزه دوم اين فستيوال را از آن خود كرد. اين فيلم براي اسكار 2008 هم ارسال شده كه در بخش فيلم خارجي به نمايش در مي آيد.

«ساويانو» كه در اين فاصله كتابش به 42 زبان دنيا ترجمه شده دو سال است كه تحت حمايت پليس زندگي مي‌كند. او كه از اين وضعيت خسته شده مي‌گويد: «‌من زندگي مي‌خواهم؛ خانه مي‌خواهم. مي‌خواهم عاشق شوم و در ميان جمع غذا بخورم. مي‌خواهم بخندم و نمي‌خواهم فقط درباره خودم حرف بزنم.»

برندگان جايزه نوبل در نامه خود خطاب به مردم گفته‌اند: «مورد ساويانو فقط يك مساله پليسي نيست، اين مشكل، بحراني براي دموكراسي است. آزادي او براي ما به عنوان شهروندان اروپا اهميت دارد.»

سيلويو برلوسكوني هفته گذشته قول داد براي هميشه نام مافيا را از جنوب ايتاليا پاك كند. او كه در پي انتخابات ماه مي براي سومين بار به عرصه سياسي ايتاليا بازگشته است، گفت با همكاري وزير كشور به زودي نبرد نهايي را با مافيا انجام خواهد داد.