تبیان، دستیار زندگی
هفته كتاب امسال مسوولیت سنگین‌تری در تجلی ارزش كتاب خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدير كل مجامع ،تشكل‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي وزارت ارشاد:

ارزش والاي كتاب، در هفته كتاب تجلي بيشتري مي‌يابد

محمدرضا وصفی،مدیر كل مجامع، تشكل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

هفته كتاب امسال مسووليت سنگين‌تري در تجلي ارزش كتاب خواهد داشت

محمدرضا وصفي،مدير كل مجامع، تشكل‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي با اشاره به اين كه هفته كتاب با تلاش وزارت ارشاد به جايگاه فعلي خود رسيده است، اذعان داشت: هفته كتاب امسال مسووليت سنگين‌تري در تجلي ارزش كتاب خواهد داشت.

دكترمحمدرضا وصفي، مدير كل مجامع، تشكل‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي درباره جايگاه هفته كتاب، به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: كتاب از ارزش و جايگاهي بالا برخوردار است و توجه به اين جايگاه خود مبين نامگذاري و تعيين هفته‌اي به نام هفته كتاب درسال است.

وي تاكيد كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه كتاب طي ساليان متمادي فعاليت‌هايي از جمله برپايي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، تاسيس موسسه خانه كتاب و توجه ويژه به هفته‌اي به نام كتاب را در راس فعاليت‌هاي خود قرار داد تا توانست جايگاه كتاب را به عنوان عنصري تاثيرگذار و نمادين در جامعه تحقق دهد.

وي با اشاره به نقش رسانه ملي در حوزه كتاب، اعلام كرد: امسال نخستين سالي است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي اين كه به توان نقشي متفاوت با ديگر سال‌ها براي كتاب رقم زد، طي نامه‌اي از سازمان صدا و سيما به عنوان رسانه ملي درخواست كرده تا براي برجسته‌كردن و پوشش تصويري اخباركتاب در هفته كتاب با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همكاري كند.

وصفي با اشاره به نوگرايي جهان و حركت جوامع به سمت دنياي ديجيتال، گفت: به رغم ديجيتالي شدن حوزه‌هاي مختلف فرهنگ و از جمله كتاب در دنيا و حتي كشور ما، كتاب همچنان از جايگاه خاص خود برخوردار است.

مدير كل مجامع، تشكل‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي با اشاره به تخصص بودن و محتواي بالاي كتاب‌هايي كه در چند سال اخير منتشر شده‌اند، گفت: اين كيفيت و تخصص حتي در گروه مخاطبان كتاب‌ها نيز ديده مي‌شود و اين مساله نشان مي‌دهد كه مسووليت سنگين‌تري نسبت به سال گذشته برعهده مسوولان و فرهيختگان اين حوزه گذاشته شده است