تبیان، دستیار زندگی
برنده توپ طلای رقابت های جام جهانی 2008 از ایران به عنوان تیمی که پیشرفت چشمگیری در عرصه فوتسال داشته....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فالکائو: حذف ایران ناعادلانه بود

تیاگو

برنده توپ طلای رقابت های جام جهانی 2008 از ایران به عنوان تیمی که پیشرفت چشمگیری در عرصه فوتسال داشته نام برد و اعلام کرد حذف این تیم در مرحله دوم گروهی ناعادلانه بود.

به نقل از مهر، فالکائو پس از اینکه به عنوان بهترین بازیکن رقابت های فوتسال جام جهانی 2008 انتخاب شد در گفتگویی مفصل با سایت خبری فیفا، به سوالات خبرنگار این سایت پاسخ گفته است.

وی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که وضعیت فوتسال را در سطح جهان چگونه ارزیابی می کند، گفت: در حال حاضر بسیاری از تیم ها هستند که رشد قابل ملاحظه ای داشته اند که در این بین می توانم ایران را مثال بزنم. ایتالیا با 3 شکست به عنوان سوم رقابت ها رسید در حالی که ایران با یک شکست از راهیابی به جمع چهار تیم پایانی بازماند.

فالکائو در پایان از تیم پرتغال هم به عنوان یکی از تیم های خوب این دوره از رقابت ها یاد کرد و روسیه را تیمی عنوان کرد که او را تحت تاثیر قرار داده است.

تیم ملی فوتسال برزیل روز یکشنبه با پیروزی برابر اسپانیا در ضربات پنالتی برای چهارمین بار در طول شش دوره برگزاری این مسابقات به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

برزیلی‌ها جوایز برترین‌ها را درو کردند

شوماخر

قهرمانی ششمین دوره مسابقات فوتسال جام جهانی تنها عنوانی نبود که به برزیل رسید، برزیلی‌ها علاوه بر این عنوان تمامی جوایز انفرادی این رقابت‌ها را نیز از آن خود کردند.

به نقل از مهر، جوایز برترین بازیکنان مسابقات فوتسال جام جهانی 2008 برزیل به سه بازیکن از تیم ملی فوتسال برزیل رسید که نقش عمده‌ای در قهرمانی تیم‌شان در این رقابت‌ها داشتند. بر اساس اعلام پایگاه خبری فدراسیون جهانی فوتبال سه بازیکن برتر مسابقات فوتسال جام جهانی 2008 برزیل به شرح زیر معرفی شدند:

1- توپ طلایی: فالکائو (برزیل)

2- توپ نقره‌ای: شوماخر(برزیل)

3- توپ برنزی: تیاگو (برزیل)

فالکائو، تیاگو

فالکائو برزیلی در جام جهانی 2004 چین‌تایپه نیز عنوان بهترین بازیکن جام را به دست آورده بود. این بازیکن شایسته در جام جهانی 2008 نیز نقشی بسزا در قهرمانی زردپوشان برزیلی داشت که باعث شد تا دوباره توپ طلایی بهترین بازیکن جام جهانی به وی برسد. این بازیکن 31 ساله با به ثمر رساندن 15 گل در ششمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

در پایان ششمین دوره مسابقات فوتسال جام جهانی کفش طلایی وعنوان بهترین گلزن به "پولا" از تیم روسیه تعلق گرفت. مهاجم تیم ملی فوتسال روسیه در حالی با 16 گل زده بهترین گلزن جام جهانی برزیل شد که 9 بار در بازی مقابل جزایر سلیمان گلزنی کرده بود. پس از پولا، فالکائو و لنیسیو از تیم ملی فوتسال برزیل به ترتیب با 15 و 11 گل زده کفش نقره‌ای و برنزی جام ششم را از آن خود کردند.

تیاگو

دستکش طلایی شمشین دوره مسابقات فوتسال جام جهانی از آن " تیاگو" از برزیلی شد. سنگربان تیم ملی فوتسال برزیل به خاطر مجموعه‌ای از عملکرد فوق العاده که تیمش را به قهرمانی جهان رساند و عملکردی باثبات و فوق العاده بالاتر از دیگر دروازه‌بانان حاضر در مسابقات جام جهانی دستکش طلایی رقابت ها را به دست آورد.

تیم ونانسیو لوپز(اسپانیا) نیز در پایان مسابقات فوتسال جام جهانی 2008 برزیل با کسب 914 امتیاز از هزار امتیاز ممکن جایزه بازی جوانمردانه را به دست آورد.

از تیم ملی فوتسال کشورمان وحید شمسایی و مصطفی نظری در بین 10 بازیکن برتر این رقابتها قرار گرفته بودند اما در انتخابات پایانی در بین برندگان جوایز قرار نگرفتند.