تبیان، دستیار زندگی
ماه 1383 بزرگترین رویداد موسیقی سال در تخت جمشید كوك می شود هنرمندانی از 5 قاره جهان مهرماه به تخت جمشید می آیند تا در این بنای باستانی به اجرای موسیقی بپردازند. این اركستر كه در آن هنرمندانی از كشورهای مكزیك، مصر، فرانسه،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 11 مرداد ماه 1383

بزرگترین رویداد موسیقی سال در تخت جمشید كوك می شود

هنرمندانی از 5 قاره جهان مهرماه به تخت جمشید می آیند تا در این بنای باستانی به اجرای موسیقی بپردازند.

این اركستر كه در آن هنرمندانی از كشورهای مكزیك، مصر، فرانسه، رومانی، آلمان، اكراین، اتریش، روسیه، تركیه، امریكا، كانادا، ژاپن، چین، استرالیا و... حضور دارند، از سوی كیخسرو و طهمورث پورناظری شكل گرفته است.

به گفته طهمورث پورناظری این اركستر اولین برنامه اش را با اجرای آثاری از كیخسرو، سهراب و طهمورث پورناظری در تخت جمشید برگزار می كند. این كنسرت شامل دو بخش است كه در بخش اول به تنبور نوازی گروه شمس اختصاص دارد و در بخش دوم سازهای سمفونیك و ایرانی با هم سوئیت سمفونی تخت جمشید را می نوازند.

فضای آثار باستانی و تاریخی، اثر قابل توجهی روی مخاطبان می گذارد. جدا از همه اینها، اجرای این برنامه برای همه ما در این بنا باعث افتخار است.

مركز موسیقی وزارت ارشاد، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد فارس شناسی از جمله مراكز و سازمان هایی هستند كه از این برنامه حمایت معنوی كرده اند.

بر پایه ی اخبار ارسالی هنوز زمان قطعی این برنامه مشخص نشده است.