تبیان، دستیار زندگی
در شصتمین سال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب فرانكفورت، این نمایشگاه با حضور 7400 ناشر از سراسر جهان، عصر امروز به كار خود پایان می‌دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور 7400 ناشر

نمايشگاه فرانكفورت به كار خود پايان داد

  7400 ناشر،  نمایشگاه فرانكفورت، پایان

در شصتمين سال برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت، اين نمايشگاه با حضور 7400 ناشر از سراسر جهان، عصر امروز به كار خود پايان مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) نمايشگاه كتاب فرانكفورت يکي از بزرگ‌ترين و معتبرترين نمايشگاه‌هاي کتاب درجهان محسوب مي‌شود و امسال ميزبان بيش از 7400 ناشر و عرضه کننده کتاب از 108 کشور جهان بود که در آن 391 هزار عنوان کتاب را به نمايش گذاشتند.

موضوع اصلي نمايشگاه امسال، آموزش بود که محور اصلي بحث‌ها و نشست‌هاي کارشناسان و نويسندگان شرکت کننده در نمايشگاه را به خود اختصاص داد. همچنين تاکيد بر همگرايي و چندزباني در حيطه آموزش، از محورهاي جلسات آموزشي اين نمايشگاه بود.

55 درصد عرضه کنندگان و ناشران کتاب در اين نمايشگاه ، ناشران غير آلماني بودند و سه هزار و 275 ناشر آلماني هم در اين نمايشگاه حضور داشتند كه بيشترين تعداد ناشران از يك كشور محسوب مي شدند.

ناشران انگليسي زبان شرکت کننده از کانادا، آمريکا، بريتانيا، ايرلند، استراليا، و نيوزيلند رده دوم بيشترين ناشران شرکت کننده را به خود اختصاص داده بودند و حضور کشورهاي اروپاي شرقي و روسيه نيز در نمايشگاه امسال چشمگير بود.

يکي از موضوعات مهم اين نمايشگاه تاثيرات ديجيتال در دنياي کتاب و کتاب‌هاي الکترونيکي بود.

شصتمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب فرانکفورت كه  23 مهرماه طي مراسمي با سخنان وزير امور خارجه اين کشور و "اورهان پاموک" نويسنده ترکيه‌اي برنده جايزه نوبل ادبيات گشايش يافت، پس از پنج روز برپايي امروز به كار خود پايان داد.