تبیان، دستیار زندگی
یک شرکت کانادایی، فن آوری پیل سوختی نوینی را ارائه کرده است که می تواند جایگزین استفاده از باتری در گوشی تلفن همراه شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیل سوختی جایگزین باتری در تلفن همراه

یک شرکت کانادایی، فن آوری پیل سوختی نوینی را ارائه کرده است که می تواند جایگزین استفاده از باتری در گوشی تلفن همراه شود.

پیل سوختی در تلفن همراه

شرکت آنگستروم، تست 6 ماهه پیل سوختی یکپارچه در وسایل قابل حمل را تکمیل می کند و این پیل سوختی بدون نیاز به تغییر ابعاد خارجی در گوشی های تلفن همراه شرکت موتورولا یکپارچه شده است.

در این وسیله به جای باتری از سیستم پیل سوختی  مینیاتوری آنگستروم با طراحی نوین و یک مخزن هیدروژن استفاده شده است و دوام شارژ این تلفن همراه که در 10 دقیقه انجام می شود، دو برابر باتری های معمولی است.

شرکت آنگستروم با همکاری مطرح ترین سازندگان باتری، وسایل الکترونیکی قابل حمل و خدمات سیار سعی دارد به سوی تجاری سازی فناوری "میکروهیدروژن" گام بردارد. روند این کار در نوامبر 2007 با اعلام مجوز سازمان بین المللی هواپیماهای غیر نظامی برای حمل محصولات این شرکت از طریق هواپیماهای مسافربری به نقطه عطف خود رسید و انتظار می رود که موافقت نهایی برای اجرای این طرح در ژانویه 2009 انجام شود.

با موافقت سازمان حمل و نقل کانادا که قبل از اعلام مجوز سازمان بین المللی هواپیماهای غیر نظامی صورت گرفته است، محصولات آنگستروم تاکنون در بیش از 60 پرواز حمل شده اند.

موفقیت آنگستروم در یکپارچه سازی فناوری پیل سوختی مینیاتوری در یک گوشی تلفن همراه استاندارد، پتانسیل بالای این فناوری را در ارائه راه حلی بهتر برای مواجهه با تقاضای انرژی در کاربردهای سیار نشان می دهد و کارشناسان تخمن می زنند که بازار فناوری جدید آنگستروم تا سال 2010 به بیش از یک میلیارد واحد در سال برسد.

در فناوری پیل سوختی مینیاتوری آنگستروم از گاز هیدروژن ذخیره شده در هیبرید های فلزی و اکسیژن هوا برای تولید برق استفاده می شود.

منبع: مجله دانشگر