تبیان، دستیار زندگی
e در روزگاری كه فرستندگان ایمیل‌های انبوه برای شركت‌ها مشكل آفرین شده و نرم‌افزارهای جاسوسی آفت بزرگ مشتریان است، جدی‌ترین خطر تهدید كننده در نیمه‌ی اول سال حمله‌یDownload,Ject/Scob بوده كه از آسیب‌پذیری‌های موجود درIE مایكرو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


رتبه بندی جدید ویروس‌ها توسط McAfee

در روزگاری كه فرستندگان ایمیل‌های انبوه برای شركت‌ها مشكل آفرین شده و نرم‌افزارهای جاسوسی آفت بزرگ مشتریان است، جدی‌ترین خطر تهدید كننده در نیمه‌ی اول سال حمله‌یDownload,Ject/Scob بوده كه از آسیب‌پذیری‌های موجود درIE مایكروسافت، سو استفاده كرده است.


پژوهش‌گران ویروس و تیمی از مسولان در شركتMcAfee ، با نام مستعارAVERT ، ده مورد از حمله‌های مشكل آفرین در شش ماهه‌ی نخست سال 2004را برشمرده وDownload.Ject/Scobرا در مقام نخست قرار داده‌اند. گفتنی‌ست كه اشغال كننده‌ی جایگاه نخست مشكل‌آفرینی در سال اخیر، این اسب تروا بوده كه در اواخر ماه ژوئن، منتشر شده است.


برین من، مدیر گروهAVERT گفته است كه اگر چه در هنگام انتشار Download.Ject/Scob، این دردسر اینترنتی به نظر كم اهمیت بود، اما ناگهان در شبكه‌ها منتشر شد. در مورد انتشار تراوایDownload.Ject/Scob، مشكلات امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود در مرورگرIEمایكروسافت كاربران، اجازه‌ی وروداین اسب تروارا صادر كرده و به این ترتیب، اطلاعات سری آنان به سرقت رفته است و كاربران كوچك‌ترین خبری از این موضوع نداشته‌اند.


دردسر ساز شماره‌ی دو، اسبتراوای دیگری با نامVBS/Psyme بوده كه با كمك یكی از كاستی‌هایIE منتشر گردیده است.


برای پیدا كردن ده مشكل موجود در نخستین نیمه‌ی سالاخیر، شركتMcAfee، ویروس‌هایی كه مشتریان این شركت با آن روبه‌رو شده‌اند را، ردیابی كرده است.


سومین جایگاه در این طبقه بندی به كرمNetsky اختصاص یافته كه به دلیل رقابت با كرمBagle مشهور شده است. نویسندگان این دو كرم در سال اخیر نبردی را با یك‌دیگر آغاز كردند و ره آورد آن كه نسخه‌های بیشمار این كرم‌ها بود، نصیب كاربران شد.


در ادامه‌ی رتبه بندی این مشكلات اینترنتی، باید گفته شود كه جایگاه چهارم این جدول از آن چهار كرمNetsky.d, Netsky.P, Netsky.q و در نهایت نسخه‌ی اصلیMyDoom بوده است.


چهار مشكل دیگر نگاشته شده در این جدول، با خطرهای گوناگون نرم‌افزارهای جاسوسی,نرم‌افزارهای تبلیغاتی،اشغال شده و حاكی از آن است كه این گروه از خطرهای امنیتی با اهمیت هستند و چیزی فراتر از یك تهدید ساده برای كاربران تلقی می‌شوند.


برین من هم‌چنین گفته است كه نرم‌افزارهای جاسوسی، اصلی‌ترین مشكل سرسخت كسب و كارها است. بیشترین نگرانی ممكن در این زمینه، از دست دادن اطلاعات حیاتی و بحرانی‌ست و این افراد همواره نگران آن‌چه كه نرم‌افزارهای جاسوسی به سیستم آنان وارد كرده و نتیجه‌ی آن بوده‌اند.


در كل، شركتMcAfee در جریان انجام این بررسی، شواهدی حاكی از افزایش تهدیدهای امنیت به دست آورده است. آمار به دست آمده در این پژوهش، نشان دهنده‌ی افزایش 20 درصدی مشكلات اینترنتی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بوده است.


برین من، در باره‌ی روند رو به رشد مشكل‌آفرینان اینترنتی گفته است كه آمار به دست آمده در این زمینه باوركردنی نیست.

بابك مهر بخش

برگرفته از soroushpress