تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با پیروزی برابر کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران به عنوان قهرمانی.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوجوانان ایران قهرمان آسیا شدند

صعود مقتدرانه نوجوانان به فینال آسیا

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با پیروزی برابر کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان ، در دیدار پایانی رقابت‌های نوجوانان آسیا بعدازظهر امروز (شنبه) تیم‌های ایران و كره جنوبی در شهر تاشكند ازبكستان به مصاف یكدیگر رفتند كه در پایان تیم نوجوانان ایران با برتری دو بر یك مقابل حریف، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا كرد.

برای تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در این دیدار محسن طالبات در نیمه اول و کاوه رضایی در نیمه دوم گلزنی کردند و برای کره جنوبی نیز " چانگ لی " در ثانیه های پایانی گل زد تا تیم کشورمان با پیروزی 2 بر یک برابر کره جنوبی عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در نیمه اول این دیدار "کیم دائه کونگ" از کره جنوبی با دریافت دومین کارت زرد از بازی اخراج شد.

نوجوانان ایران بر بام آسیا

شاگردان علی دوستی پس از 3 پیروزی متوالی در گروه A مرحله نهایی رقابت های مقدماتی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا، ضمن صعود مقتدرانه به مرحله یک چهارم نهایی خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی فتح این جام معرفی کردند.

تیم ایران بدون شكست و تساوی و با پشت سر گذاشتن تیم‌های بحرین، ازبكستان، سنگاپور، سوریه، امارات و كره جنوبی برای نخستین بار قهرمانی مسابقات نوجوانان آسیا را كسب كرد. تیم نوجوانان ایران در این مسابقات، 15 گل وارد دروازه‌ی حریفان كرد و تنها سه گل دریافت كرد. همچنین مهاجم تیم فوتبال نوجوانان کشورمان به عنوان آقای گلی مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کرد.

کاوه رضایی که تا قبل از دیدار فینال برابر کره جنوبی با 5 گل زده رقابتی نزدیک با مهاجم کره جنوبی داشت، در این دیدار گل دوم تیم کشورمان را وارد دروازه حریف کرد تا با زدن 6 گل ، عنوان آقای گلی آسیا را از آن خود کند

رئیس مجلس قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان در آسیا را تبریک گفت

لاریجانی

در پی کسب مقام قهرمانی آسیا توسط تیم فوتبال نوجوانان کشورمان و حضور در مسابقات جام جهانی، رئیس مجلس شورای اسلامی این موفقیت ها را تبریک گفت.

به نقل از مهر ، متن پیام دکتر علی لاریجانی به این شرح است :« کسب مقام قهرمانی مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا بار دیگر جلوه ای از قدرت و اقتدار فرزندان نوجوان این مرز و بوم را متجلی ساخت.

این افتخار آفرینی شما عزیزان در عرصه این رقابت ها که با کسب پیروزی در همه بازیها و همچنین حضور در رقابت های جام جهانی نوجوانان را به دنبال داشت معنا و مفهومی جز تبلور غیرت و شهامت نمی تواند داشته باشد.

اینجانب کسب این موفقیت و پیروزی درخشان تیم ملی فوتبال نوجوانان عزیز ایران اسلامی را تبریک گفته و امیدوارم همواره شاهد استمرار این افتخار آفرینی ها در همه عرصه ها باشیم.»

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان عصرامروز با پیروزی 2 بر 1 برابر کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرد.

پیام تبریک علی آبادی برای نوجوانان قهرمان

محمد علی آبادی

رئیس سازمان تربیت بدنی با تبریک قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال کشورمان به دست آمد، تصریح کرد: یقینا این قهرمانی ارزشمند آغاز فصل تازه ای در فوتبال ملی ایران است.

به نقل از مهر، محمد علی آبادی در پیام تبریک خود به مناسبت قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان در آسیا و راهیابی این تیم به جام جهانی نیجریه، آورده است: قهرمانی این تیم بیانگر استعدادهای خوب فوتبال کشور است که وظیفه مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان ورزش را در قبال آنان دوچندان می کند. بی شک نوجوانان شایسته و قهرمان فوتبال ایران باید از این پس تحت پوشش ویژه قرار بگیرند تا همین سرمایه های تابناک به سرعت مدارج ترقی و پیشرفت را پشت سرگذاشته و موفقیت و قهرمانی آنان مستمر باشد.

نوجوانان ایران بر بام آسیا

رئیس سازمان تربیت بدنی در ادامه پیام تبریک خویش آورده است: حضور این نوجوانان در تیم های ملی جوانان، امید و در نهایت بزرگسالان تار و پود فوتبال ملی ایران را تحت امواج و تاثیرات مثبت خود قرار خواهد داد و امیدوارم با تلاش و برنامه ریزی فدراسیون فوتبال حال که در سه رده نوجوانان ، فوتسال و فوتبال ساحلی تیم های ملی ایران به جام جهانی راه یافته اند، در جوانان و همچنین تیم ملی بزرگسالان نیز به جام جهانی راه یابد.

علی آبادی ضمن آرزوی موفقیت برای سرمایه های راستین فوتبال ملی در پایان پیام خود، تصریح کرده است: اینجانب ضمن تبریک این قهرمانی سترگ به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت محترم، مردم خوب و سرافراز ایران اسلامی ، دست اندرکاران فدراسیون فوتبال ، کمیته تیم های ملی ، کادرفنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال نوجوانان امیدوارم موفقیت های فوتبال ملی ایران در عرصه رده های سنی پایه روز به روز مستمر بوده . باعث خوشحالی و غرورملی تمام ایرانیان سراسر جهان شود.