تبیان، دستیار زندگی
داد ماه 1383 «باغ هنر» استاد شجریان كنسرت های محمدرضا شجریان برای بازسازی شهر زلزله زده بم، دو میلیارد ریال، عواید به همراه داشته است. بازتاب- استاد شجریان با اعلام این مطلب گفت: این مبلغ به علاوه مبالغی كه از منابع دیگر تأم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 10 مرداد ماه 1383

«باغ هنر» استاد شجریان

كنسرت های محمدرضا شجریان برای بازسازی شهر زلزله زده بم، دو میلیارد ریال، عواید به همراه داشته است.

بازتاب- استاد شجریان با اعلام این مطلب گفت: این مبلغ به علاوه مبالغی كه از منابع دیگر تأمین می شود، صرف احداث «باغ هنر» در بم خواهد شد.

شجریان در پاسخ به این پرسش كه آیا باز هم كنسرتی به منظور كمك به بازسازی بم اجرا خواهد كرد یا خیر، گفت: وسعت فاجعه بم  من را مصمم كرد با وجود اینكه تصمیم گرفته بودم در داخل ایران كنسرتی اجرا نكنم، در این باره از هیچ اقدامی فروگذار نبودم. لذا برخلاف تصمیم خود، كنسرت هایی را كه با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد، اجرا كردم، ولی اكنون تصمیم ندارم كنسرت جدیدی ارائه دهم و ترجیح می دهم برای بم به پروژه های بلند مدتی كه درآمدزایی كمتری هم داشته باشد، بپردازم.

شجریان گفت: یكی از این طرح ها، عرضه DVD وVCD های كنسرت های اجرا شده است كه توسط شركت «دل آواز» - كه ریاستش را پسرم بر عهده دارد - به بازار ارائه خواهد شد. در این طرح، شركت «پاناسونیك» به عنوان اسپانسر با ما همكاری می كنند تا بتوانیم همه درآمدهای به دست آمده از فروش این مجموعه ها را برای همیشه، صرف ارتقای فرهنگی و هنری شهر بم كنیم.

وی افزود: هم اكنون طرح «باغ هنر» بم كه در 13 هكتار احداث می شود، كامل شده و قرار است در آن یك مدرسه موسیقی به یاد زنده یاد ایرج بسطامی احداث شود. همچنین قرار است با همكاری اتحادیه ی صنف ناشران، كتابخانه این مجموعه نیز راه اندازی و تجهیز شود كه در این رابطه، نیز خانه ی موسیقی، حدود یك میلیارد ریال جمع آوری و اعلام آمادگی كرده است كه به این پروژه بپیوندد.