تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتسال ایران پس از درخشش در جام جهانی با استقبال تعداد زیادی از علاقه‌مندان این رشته ورزشی ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت افتخار آفرینان فوتسال به وطن

استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)

تیم ملی فوتسال ایران پس از درخشش در جام جهانی با استقبال تعداد زیادی از علاقه‌مندان این رشته ورزشی بامداد جمعه وارد تهران شد.

به نقل از (ایسنا)، ساعت 2:45 دقیقه صبح جمعه فرودگاه امام خمینی (ره) شاهد استقبال تعداد كثیری از مردم و علاقه مندان به رشته ورزشی فوتسال بود كه برای استقبال از تیم ملی فوتسال ایران خود را به این فرودگاه رسانده بودند.

استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)

اعضای تیم ملی فوتسال ایران در این ساعت از طریق دوبی وارد تهران شدند و مورد استقبال علاقه‌مندان و تنی چند از مسوولان فداسیون فوتبال قرار گرفتند.

علی كفاشیان و مهدی تاج با حضور در فرودگاه امام (ره) به بازیكنان واعضای كادر فنی تیم ملی خوش آمد گفتند.

استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)

در فرودگاه هم تعداد زیادی بنر و پلاكارد در حمایت از كادر فنی و بازیكنان این تیم نصب شده بود.

از نكات حاشیه‌ای بازگشت تیم ملی فوتسال به كشور می‌توان به سخت گیری حراست فرودگاه برای پوشش خبری و تصویری این مراسم اشاره كرد كه با وجود انجام نامه‌نگاری‌های لازم، حراست فرودگاه رفتار مناسبی با خبرنگاران و عكاسان نداشت و آنها نتوانستند كار خود را به طور كامل انجام دهند. این در حالی است كه دوربین یكی از شبكه‌های خبری توانست از گیت ویژه عبور كند.

استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)

یكی دیگر از نكات حاشیه‌ای دیگر این مراسم برخورد تند سه تن از ماموران نیروی انتظامی با تنی چند از خبرنگاران و عكاسان بود كه این برخورد در لحظاتی به برخورد فیزیكی هم منجر شد.

شمس را از دست نمی دهیم

استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)

رییس كمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال گفت: حسین شمس در جام جهانی ثابت كرد كه یكی از بهترین مربیان دنیاست و ما او را از دست نخواهیم داد.

عباس ترابیان پس از بازگشت به ایران در گفت‌وگویی در پاسخ به درخواست حسین شمس برای كناره‌گیری از تیم ملی اظهار كرد: مگر ما شمس را به راحتی بدست آوردیم كه بخواهیم او را به راحتی از دست بدهیم. شمس را با خون دل در تیم ملی نگه داشتیم و از او حمایت كردیم. او در جام جهانی ثابت كرد كه یكی از بهترین مربیان دنیاست و ما هر طور شده او را حفظ خواهیم كرد.

وی افزود: در تیم ملی و موفقیت این تیم هر عضو تیم ملی یك نقش خاص داشت و در این موفقیت تك تك اعضای تیم نقش داشتند. با این حال نظمی كه در تیم ملی ایجاد شده بود یكی از عوامل اصلی نتایجی بود كه در جام جهانی كسب شد.

استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)

ترابیان با بیان اینكه فوتسال ایران بهترین بهره‌برداری را از جام جهانی انجام داد، گفت: فوتسال توانست در این فضا بخشی از توانایی‌اش را نشان دهد. كسانی كه فوتسال و جذابیت‌هایش را نمی‌شناختند با دیدن بازی‌های تیم ملی به زیبایی‌های آن پی بردند. فوتسال در غیاب فوتبال خودش را نشان داد اما، نباید این موفقیت را مثل جرقه‌ای بدانیم كه در جام جهانی 92 زده شد. دیگر فوتسال ایران را دنیا می‌شناسند.

ترابیان افزود: جوانان برزیلی ساعت‌ها جلوی هتل تیم ملی می‌ایستادند تا لباس‌های گران قیمت برزیل را بدهند و یك تی‌شرت ایران را بگیرند. این یك واقعیت است كه فوتسال جهان و هواداران این رشته، فوتسال ایران را از قدرت‌های بزرگ در دنیا می‌دانند.

استقبال پر شور از تیم ملی در فروگاه امام (ره)

وی درباره برنامه‌های آتی كمیته فوتسال برای تداوم موفقیت‌های تیم ملی گفت: برنامه مكتوب و بلندمدتی را برای ادامه این موفقیت‌ها به رییس فدراسیون داده‌ایم. برنامه‌ریزی ما باید به گونه‌ای باشد كه جام جهانی آینده را در آن ببینیم. هدف‌مان در جام جهانی بعدی صعود به فینال است و اگر برنامه‌مان را اجرا كنیم به این هدف می‌رسیم.

ترابیان با بیان اینكه نگاه فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی براساس جایگاه جهانی فوتسال ایران باید تغییر كند،  گفت: همه پذیرفته‌اند كه فوتسال ایران قدرت اول آسیاست. باید به مولود جهانی، جهانی نگاه كرد. باید سازمان، امكانات و بودجه جداگانه‌ای را برای فوتسال در نظر گرفت و فدراسیون نظارات عالیه‌ای بر این سازمان داشته باشد.

وی به كمبود امكانات برای فوتسال و تیم‌های ملی اشاره كرد و گفت: سازمان تربیت بدنی باید بپذیرد كه از این به بعد فوتسال ایران میزبان بزرگترین تیم‌های جام جهانی خواهد بود. متاسفانه ما امكاناتی برای میزبانی این تیم‌ها در اختیار نداریم. باید در كمپی تمرین كنیم كه تمامی رده‌های ملی فوتبال در آن تمرین می‌كنند. داشتن یك كمپ اختصاصی لازمه كار فوتسال است كه امیدواریم این شرایط برای فوتسال فراهم شود.