تبیان، دستیار زندگی
امید داوودی نیز در این نمایشگاه دو نشان نقره ، محمدرضا اسماعیل نژاد ، محمد غزائیان و محمد حسین ملکی هر کدام یک نشان نقره و مجتبی نوروزی زاده یک نشان نقره و یک نشان برنز کسب کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخترعان ایرانی بازهم اول شدند

مقام نخست بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخترعان در شمال صربستان به تیم جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، تیم ایران موفق شد با ارائه 17 طرح ، هشت نشان طلا ، 6 نقره ، یک برنز ، چهار جایزه ویژه و جام زرین و ده دیپلم افتخار مقام نخست رقابت ها را به دست آورد.

این نمایشگاه به مدت 4 روز در نووی ساد برپا بود و 150 مخترع از 15 کشور به ویژه کشورهای مطرح جهان در آن شرکت داشتند.

همچنین براساس رای هیئت داوران تیم ایران به عنوان بهترین تیم انتخاب شد و جایزه بزرگ "گراند پری" این نمایشگاه موسوم به "جشنواره تسلا 2008 " را به ایران اختصاص یافت.

خانم ها فاطمه خلیلی ، ناهید میرزایی و آقایان علی خلج ، عباس میرگلوی بیات ، میثم جهانی امیری ، مرتضی کیانی ، محمد مهدی صادقی و فرداد ملکی 8 نشان طلای این دوره از رقابت ها را کسب کردند.

امید داوودی نیز در این نمایشگاه دو نشان نقره ، محمدرضا اسماعیل نژاد ، محمد غزائیان و محمد حسین ملکی هر کدام یک نشان نقره و مجتبی نوروزی زاده یک نشان نقره و یک نشان برنز کسب کردند.

عباس میرگلوی بیات سرپرست تیم ایران در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر ویژگی موفقیت تیم مخترعان کشورمان را پیچیدگی از لحاظ علمی و تاثیرگذاری آن توصیف کرد که مورد توجه داوران و کشورهای شرکت کننده قرار گرفت.

مخترعان ایرانی از استان های فارس ، اصفهان ، همدان ، مرکزی ، مازندران ، لرستان ، سیستان و بلوچستان و تهران در این نمایشگاه بین المللی حضور یافتند.

نمایشگاه تسلا 2008

مخترعان ایرانی ؛ تحسین برانگیز

موفقیت تیم مخترعان و مبتکران جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی نووی ساد موسوم به " جشنواره تسلا 2008" تحسین رئیس این جشنواره را برانگیخت.

مهندس انجل کو گلاواشه ویچ رئیس جشنواره تسلا 2008 و قائم مقام انجمن مخترعان صربستان ضمن تبریک گفتن موفقیت ایران افزود: از تیم ایران ، دانش و نوآوری آنها تشکر می کنم و ما این انتظار را داشتیم که ایران مقام بالایی کسب کند و این نشانه ظرفیت دانش و تحقیقات آنها است.

وی اضافه کرد : در جشنواره های بین المللی گذشته با مبتکرین ایرانی آشنا شده ام و آنها از نظر نظری و عملی از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند.

رئیس جشنواره تسلا 2008 افزود :ایرانیان در همه زمینه های علوم و فنون مانند محیط زیست ، صنعت ، انرژی ، مخابرات ، خودرو سازی ، هواپیما سازی ، نظامی و دیگرزمینه ها کار کردند و همه آن تلاش ها در مسیر انسان دوستانه است.

وی با ابراز خرسندی از ارائه طرح های ایران در نمایشگاه بین المللی نووی ساد گفت :ابتکارهای تیم ایران که در این جشنواره به نمایش گذاشته شد ، نمونه ای از نبوغ بالای ایرانی ها است.

انجل کو گلاواشه ویچ افزود: امیدوارم سطح ابتکارها از این هم افزایش یابد و موجب افزایش همکاری میان دو کشور شود و مبتکران صربستان فرصتی بیابند تا از کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران دیدن کنند.

میلوش استانکوویچ شهروند صرب در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر طرح های تیم ایران را بسیارجالب خواند و گفت اختراع بشقاب پرنده را که کار بالگرد و هواپیما را صورت می دهد بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

نیکلا تسلا که نمایشگاه بین المللی نووی ساد نام آور به خود گرفته یکی از بزرگترین و مشهورترین دانشمندان و فیزیکدانان تاریخ علم جهان به شمار می آید که اختراعات بسیاری داشته است.

یکی از مهمترین اختراعات این دانشمند صرب ، موتور الکتریکی با جریان متناوب است که در زندگی امروز کاربرد گسترده دارد.

منبع:سایت تابناک