تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس این تیم را دارای شخصیت قهرمانی خواند و مدعی شد که سرخپوشان این فصل با ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطبی: با 70 امتیاز قهرمان می شویم

افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس این تیم را دارای شخصیت قهرمانی خواند و مدعی شد که سرخپوشان در لیگ هشتم  با کسب 70 امتیاز عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود خواهند کرد.

افشین قطبی در نخستین نشست خبری باشگاه پرسپولیس در فصل جاری که در سالن کنفرانس مطبوعاتی مرکز همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد با بیان اینکه ایمان به خدا، دانش و تلاش از عوامل موفقیتش بوده است گفت: موفقیت سال گذشته پرسپولیس به خاطر تکیه به این سه عامل بوده است و من مطمئنم پس از هر شکست با تلاش و دانش و ایمان می توان به موفقیت رسید.

پرسپولیس شخصیت و رفتار قهرمانی دارد

وی اضافه کرد: امسال سال جدیدی برای پرسپولیس است که مشکلات خاصی دارد زیرا تجربه نشان داده تیم قهرمان فصل گذشته برای تکرار قهرمانی با مشکلات ویژه‌ای مواجه خواهد شد اما بازیکنان من و تیم پرسپولیس دل شیر دارند و از مدیرعامل، کادر فنی، کادر پزشکی تا بازیکنان همگی مغز فوتبال دارند که در نهایت تلفیق این دو موضوع پرسپولیس را دارای شخصیت و رفتار قهرمانی کرده است.

از بودن در پرسپولیس لذت می‌برم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین با بیان اینکه هر لحظه که با پرسپولیس هستم با داشتن ویژگی‌های منحصربفرد این تیم از آن لذت می برم، خاطرنشان کرد: من هدفی بالاتر از قهرمانی دارم و امیدوارم با کمک مردم، هواداران، مدیریت و کادر فنی و بازیکنان به آن دست یابیم.هدف ما این است فوتبالی بازی کنیم که در کنار موفقیت، همه از تماشای آن لذت ببرند. هر لحظه هیجان در بازی وجود داشته باشد و ما در هر بازی متفاوت از گذشته برنامه‌های جدیدی به تیم القا کرده و در مسابقات به نمایش بگذاریم.

افشین قطبی

باید برای پرسپولیس ساختارسازی کنیم

وی افزود: آخرین هدف من در باشگاه پرسپولیس این است که ساختار و چارچوبی در این تیم به وجود آورم که همیشه با تکیه بر آن بتوانم به موفقیت‌های بزرگی دست یابم. متاسفانه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به خاطر تغییرات مدیریتی و کادر فنی برای آماده‌سازی کار بسیار سختی را در پیش رو دارند و این ساختارسازی می تواند در ایجاد تیمی بین‌المللی به پرسپولیس کمک کند. این کار سخت اما شدنی است و مطمئنا فردایی که من و یا مصطفوی در باشگاه نباشیم پرسپولیس به عنوان تیم همیشگی و ماندنی می تواند از این ساختار برای موفقیت‌های خود استفاده کند.

گل استقلال به پرسپولیس آفساید بود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به این موضوع که همه مردم وقتی او را می بینند به ضعف خط دفاع پرسپولیس در هفته‌های اخیر اشاره می کنند، تاکید کرد: در بازی با استقلال ما با همین دفاع تنها چهار بار به تیم مقابل فرصت گل زدنی دادیم و حتی گلی که خوردیم آفساید بود اما همه نوشتند دفاع پرسپولیس مشکل دارد. ما در فصل جاری با مشکلات مختلفی از جمله نرسیدن ITC آتسو، حضور شیری در تیم ملی و محرومیت مسعود زارعی و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه بودیم و در هر بازی نتوانستیم آن 11 بازیکن ایده‌ال خود را به میدان بفرستیم.

وی ادامه داد: قبل از دیدار با استقلال هم  شیوع بیماری سرماخوردگی در بین کادر فنی و بازیکنان به ما ضربه بدی زد اما ما آن را علنی نکردیم تا بعضی‌ها فکر نکنند که دنبال توجیه هستیم.

امسال هجومی بازی می کنیم

قطبی با تشریح برنامه تیم فوتبال پرسپولیس در فصل جاری افزود: امسال ما می‌خواهیم حمله کنیم و بازی سراسر هجومی را به نمایش بگذاریم که این موضوع باعث می شود تا حدودی بازتر از گذشته بازی کنیم. تیم‌ها هم سعی می کنند با استفاده از توپ‌های بلند و سرعتی با عبور از خط دفاع و هافبک ما به گل برسند.

افشین قطبی

مدافعان ایرانی سنتی کار می کنند

وی ادامه داد: متاسفانه در فوتبال ما مدافعان از روش سنتی برای دفاع استفاده می کنند. آنها زمانی که توپ را از دست می دهند به عقب می آیند اما در فوتبال مدرن از همان نقطه که توپ از دست رفت، دفاع شروع می شود. البته مدافع ایرانی عادت کرده است که یارگیری تک به تک داشته باشند اما ما در این مدت سعی کرده ایم دفاع منطقه ای را که بسیار ساده و مفید تر است به آنها آموزش دهیم.

پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاع خواهد شد

مربی پیشین تیم فوتبال کره جنوبی ادامه داد: مطمئن باشید پرسپولیس در آخر فصل کمترین گل خورده را خواهد داشت زیرا من به این دفاع ایمان دارم و بازیکنان دفاعی ما در آینده با تلاش بیشتر سعی در رفع نقاط ضعف خود می کنند.

مطبوعات برای پرسپولیس احترام قائل نشدند

وی با انتقاد از فضای حاکم بر مطبوعات که احترام خاصی برای تیم قهرمان فصل گذشته قائل نشدند، خاطرنشان کرد: زمانی که آث میلان در فینال لیگ قهرمانان اروپا طی یک نیمه سه بار دروازه اش به روی لیوپول باز شد و قهرمانی را به این تیم اهدا کرد، هیچ کس مدافعان این تیم را مقصر اصلی ندانست اما در ایران تا یک تیم گل می خورد دفاع را مقصر می دانند یا اعلام می کنند باید بازیکن جدید خریداری شود. این درست نیست که پس از یک اشتباه سپهر حیدری تا واعظی را با مطالب خود بکشیم.

هدف بزرگ ما قهرمانی آسیاست

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: ما دفاعی می خواهیم که بازی سازی کند نه به این فکر کند که دفاع یعنی لگد زدن، تکل زدن و دفع کردن بی مورد توپ. ما دفاعی می خواهیم که دو پا باشد و یا از دو پا بتواند استفاده کند زیرا برای رسیدن به هدف بزرگ‌مان که قهرمانی آسیا است باید بازی سازی را از آخرین نقطه تیم خود آغاز کنیم که این موضوع اهمیت حرفه‌ای را نمایان می کند.

امسال با 70 امتیاز قهرمان لیگ می شویم

قطبی افزود: امسال هم قول قهرمانی پرسپولیس با 70 امتیاز را می دهم البته نمی گویم 76 امتیاز زیرا ممکن است دوباره فیفا 6 امتیاز را از ما کم کند یا داوران پنالتی‌های ما را نگیرد اما قطعا ما امسال قهرمان خواهیم شد و قدم‌های بزرگی را برای کسب عنوان قهرمانی در آسیا برمی داریم.

احتیاج قطبی به تک تیر انداز پرسپولیس

خلیلی از عوامل قهرمانی ما بود

وی در خصوص مشکلات خط حمله پرسپولیس تاکید کرد: سال گذشته عملکرد خلیلی یکی از عوامل قهرمانی ما بود. وی کیفیت بالایی داشت که در زدن ضربات آخر بسیارعالی عمل می کرد و محشر بود اما امسال فوروارد های ما باید شش یاهفت موقعیت گیر به دست آورند تا گل بزنند. زمانی که تیمی جریان بازی را در اختیار دارد و نمی تواند ازموقعیت‌هایش استفاده کند این احتمال وجود دارد که حریف از یک موقعیت خود گل برتری را به ثمر برساند که این موضوع می‌تواند برای ما مشکل ایجاد کند.

روزهای خوبی در انتظار توره است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در این مورد افزود: توره بازیکن جوان، با کیفیت، سرعتی، سرزنی است اما تنها مشکل وی نداشتن اعتمادبنفس است تا بتواند از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کند. وی همچنین با مصدومیت و مشکلات خانوادگی مواجه بوده است که قطعا با پشت سر گذاشتن این مشکلات، روزهای خوبی را در خط حمله پرسپولیس پیش رو خواهد داشت.

دی کارمو زمینه‌ساز گل پرسپولیس در دربی شد

قطبی در مورد وضعیت دی کارمو اظهار داشت: بازیکنی را در نظر بگیرد که برای اولین بار از کشورش دور می شود، باید با یک فضا و فرهنگی جدید خودش را تطبیق دهد، 3 هفته ITC اش دیرتر می رسد و تمریناتش برای حضور در سه بازی بیهوده می شود، آن وقت پس از یک بازی به آن مهمی برایش مطالب بدی می نویسند، فکر می کنید چه اتفاقی برای آن بازیکن رقم می خورد؟ استفاده از وی در دربی کاری ریسکی بود و حتی تلاشش را انجام داد و با مشغول کردن مدافعان حریف زمینه‌ساز گل پرسپولیس شد.

افشین قطبی در کنفرانس مطبوعاتی باشگاه پرسپولیس

دی کارمو برای پرسپولیس 10 گل می زند

وی با بیان اینکه تمام وسائل شخصی دی کارمو پیش از دیدار با ابومسلم مفقود شد و از وسائل باقری برای این دیدار استفاده کرد، تصریح کرد: دی کارمو در این بازی یک پاس گل داد اما شما (خبرنگاران) از او راضی نیستید. باور کنید رونالدو زمانی که جوان بود ابتدا نتوانست در پی اس وی آیندهون خوب بازی کند اما به او فرصت دادند. مطمئن باشید اگر رسانه‌ها صبر داشته باشند، قول می دهم پائولو با تلاش و قدرت تمام کنندگی که دارد تا پایان فصل حداقل می تواند 10 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. این موضوعی است که در مورد ابراهیم توره هم صدق می کند.

ظالمانه انتقاد نکنید

وی با بیان اینکه از عملکرد ماته هم راضی بود و اگر وی با تیم جدیدی قرارداد نمی بست، اجازه نمی داد از پرسپولیس برود افزود: من تنها از شما می خواهم با صبر و تفکر بیشتر مطالب خود را بیان کنید. این ظلم است پس از یک شکست تا این اندازه از بازیکنان انتقاد کنید زیرا باید به آنها فرصت داد و آن وقت درموردشان قضاوت کرد.

حرفه‌ای تر مدیران را به نقد بکشید

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: قلم شما قدرت بالایی دارد و نوشته‌های شما تاثیر زیادی در جامعه داشته است. درست است بعضی از مطالب اشتباه را می توان تکذیب کرد اما این خبر 24 ساعت ذهن جامعه را عوض کرده و تکذیب آن هم نمی تواند تاثیرات منفی آن را کاملا برطرف کند. من از شما می خواهم حرفه‌ای تر مدیران، مربیان و بازیکنان را به نقد بکشید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از علی کریمی به عنوان نابغه و جادوگر فوتبال ایران نام برد و ابراز امیدواری کرد او با بازگشت دوباره به تیم ملی در جام جهانی آینده شرکت کند.

به نقل از مهر، افشین قطبی در ادامه نشست خبری روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: نگاه من برای آماده سازی یک تیم مربوط به یک سال نمی شود، تیم‌های گذشته‌ام را همانند پرسپولیس نه برای یک سال، 10 سال آینده و یا بیشتر دوست دارم بلکه تا آخر عمرم می خواهم آنها موفق باشند و سعی می کنم در تیم طوری کار کنم که حتی در نبود من هم تاثیرات مثبت همچنان در آن وجود داشته باشد.

افشین قطبی در کنار مصطفوی

برای قهرمانی به هدایتی و مصطفوی نیاز داریم

وی با بیان اینکه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مالی تیم به کار می بندد، اظهار داشت: ما با تجربه قهرمانی در لیگ و استفاده از تجربیات مدیرانی همچون هدایتی، مصطفوی و سایر اعضا می توانیم امسال هم نتایج خوبی را در ایران و آسیا بدست آوریم ما در این راه به امثال هدایتی ها و مصطفوی‌ها نیاز داریم و هر دو باید باشند تا تیم به اهدافش برسد.

ادبیات من عوض نشده است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص نحوه برخوردش با رسانه‌ها و تغییراتی که در ادبیات و نوع بیانش ایجاد شده است، گفت: ادبیات من عوض نشده است بلکه پس از بازی با ذوب آهن با توجه به اینکه سرباز مردم و باشگاه پرسپولیس هستم احساس کردم بازیکنان از مشکلات بوجود آمده ناراحت هستند. ما در سه بازی پشت سرهم پنج پنالتی‌مان گرفته نشد و چند پنالتی علیه ما اعلام شد و تمام اینها را یک ظلم به باشگاه وهوادارانش می دانستم و طبق وظیفه‌ام سعی کردم با این برخورد نشان دهم بعضی از مسائل صحیح نبوده و با حمایت بازیکنانم زمینه را برای موفقیت‌های بعدی فراهم کنم.

به داوران احترام می گذارم

قطبی افزود: همیشه به داوران احترام می گذارم اما بعضی وقت‌ها آنها هم اشتباه می کنند که این اشتباهات می تواند لطمات جبرات ناپذیری را به یک تیم وارد کند.

برخورد بدی که با مارکو شد، حیوان به حیوان نمی کرد

وی  در خصوص جمله‌ای که پس از یکی از تمرینات پرسپولیس از قول وی مطرح شد و در آن خبرنگاران را "حیوان" خطاب کرده بود، اظهار داشت: من هرگز نگفته‌ام که خبرنگاران حیوان هستند. مرا ببخشید زیرا 30 سال فارسی صحبت نمی کردم و بعضی از کلمات را اشتباه می گویم شاید در خارج حیوان معنی دیگری داشت، معنی که با برداشت فعلی تفاوت زیادی دارد. من به همه احترام می گذارم ولی منظورم آن بود که برخورد بدی با مارکو شد که حیوان با حیوان این برخورد را نمی کرد. شاید معنی حرف من این بود که این برخوردها از انسانیت به دور است.

مارکو خصوصیات فنی بالایی دارد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مشکلات مارکو تاکید کرد: من با این مربی که دو بار با تیم سامسونگ قهرمان آسیا شده و یک سال و نیم در تیم ملی کره بوده است، سال‌ها کار کرده‌ام و می دانم او خصوصیات فنی بالایی دارد. در مدت همکاریم با مارکو، او هیچ گاه در تمرینات غیبت نمی کرد اما امسال مشکلاتی پیش آمد که سبب شد این مربی برزیلی بر خلاف دوره‌های گذشته در تمرینات حضور نداشته باشد.

تعهدات باشگاه اجرا نشد

قطبی دراین خصوص اظهار داشت: ما برحسب نیاز باشگاه دو بار وی را برای جذب یک دفاع چپ و فوروارد به برزیل فرستادیم همچنین وی به خاطر بیماری سخت پدرش مجبور شد برای بار سوم به برزیل بازگردد. ضمن اینکه در قرارداد وی تعهداتی وجود داشت اما اجرا نشد که همین موضوع باعث شد او مشکلاتی برای بازگشت به ایران داشته باشد اما این مربی به زودی به ایران باز می گردد تا از تجربیات او برای موفقیت پرسپولیس استفاده کنیم.

قطبی در تمرین دیروز پرسپولیس

به دستیارانم اعتماد دارم

وی در پاسخ به این سوال که چرا دستیار خود را برای جذب بازیکن به برزیل فرستاده‌اید، اضافه کرد: من فیلم دی کارمو را دیدم و عملکردش مورد رضایتم قرار گرفت اما برای اینکه بهتر از وضعیت وی مطلع شوم، کسی را که با زبان، فرهنگ، نوع بازی و شرایط حاکم بر برزیل آشناست را برای تماشای عملکرد وی به این کشور فرستادم. من به مارکو و سایر اعضای کادر فنی اطمینان دارم و قطعا نظر آنها در خصوص یک بازیکن را قبول می کنم به همین دلیل به جای خود به برزیل فرستادم.

مربی پیشین تیم ملی کره جنوبی در پاسخ به این پرسش که چرا برخلاف بازیکنان برزیلی، دی کارمو تکنیکی نیست، تصریح کرد: در برزیل همه بازیکنان تکنیکی نیستند بلکه بازیکنی مانند دونگا جزو کم تکنیک‌ترین بازیکن جهان بود اما از ابعاد دیگر جزو برترین‌های جهان بود.

رضایی 7 ماه است که در تیمی بازی نکرده

وی در خصوص جذب رحمان رضایی تاکید کرد: من شنیده‌ام او دوست دارد پس از سال‌ها به ایران باز گردد و برای پرسپولیس بازی کند اما در این بین مشکلاتی وجود دارد. یک جای خالی در فهرست‌مان داریم. الونگ هم به علت مصدومیت هنوز نامش در فهرست تیم قرار نگرفته است. علاوه بر این رحمان رضایی 33 سال سن دارد و 7 ماه هم است که درهیچ کجا بازی نکرده است. گرچه وی بازیکنی خوب، بین المللی و با تجربه است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در این خصوص تاکید کرد: ما برای جذب یک بازیکن از بین الونگ و رضایی باید بیشتر فکر کنیم و با منطق و حوصله بیشتر در خصوص جذب یکی از آنها یا استفاده قانونی همزمان از این دو بازیکن برنامه ریزی کنیم.

پرسپولیس با گذشت زمان به جایگاه واقعی خود می رسد

قطبی تاکید کرد: درست است که در ابتدای آماده سازی تیم حضور نداشتم اما زمانی که از ایران رفتم دیگر قراردادی با پرسپولیس نداشتم و دوباره زمانی با من قرارداد امضا شد که 20 روز از تمرینات آماده‌سازی تیم گذشته بود. در این شرایط سعی کردم تیم خوبی را آماده حضور در مسابقات کنم و قطعا با گذشت زمان پرسپولیس به جایگاه واقعی خود دست پیدا می کند.

قطبی: بخاطر پول برنگشتم

در تهران آرامش ندارم

وی در خصوص سفرهایش به دوبی اظهار داشت: ما بیشترین ساعت کاری خود در ایام هفته را صرف آماده سازی تیم می کنیم و به همین دلیل برای تفکر بیشتر به آرامش نیاز داریم. در این شرایط مربیان بزرگ مانند کلینزمان، گاس هیدنگ و ... از کمترین فرصت برای آرامش و تفکر استفاده می کنند. من هم اگر در تهران بمانم به خاطرعلاقه و مهمان‌نوازی تماشاگران هر جایی که می روم مجبورم یا در خصوص تیم صحبت کنم و یا عکس و امضا بدهم. از این موضوع ناراحت نیستم اما آرامشم از بین رفته و نمی توانم برای رسیدن به اهداف تاکتیکی‌ام تمرکز کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه تیمی که می خواهد قهرمان شود نباید درشش بازی متوالی گل نخست را دریافت کند، افزود: این مشکل به تمرکز بازیکنان بازمی گردد و صد درصد این انتقاد را قبول دارم زیرا ما به عنوان قهرمان لیگ نباید در هر بازی بیش از یک گل بخوریم.

در ایران بازیکنان خیلی زود باشگاه خود را عوض می کنند

قطبی با بیان اینکه در بازی مقابل استقلال پنج بازیکن و در برابر ابومسلم چهار بازیکن از ترکیب تیم فصل پیش را در اختیار داشته است، اظهار داشت: این مشکل بزرگ لیگ ایران است که بازیکنان خیلی زود باشگاه خود راعوض می کنند که همین موضوع برهماهنگ کردن تیم‌ها و بازیکنان با یکدیگر تاثیرمنفی می گذارد. اما مطمئن باشید ما با برنامه‌ریزی خود پرسپولیس را به جایی می رسانیم که فوتبالی بین المللی از خود ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شکست استقلال در بازی تدارکاتی مقابل استیل آذین تاثیرمنفی دراین تیم گذاشت گفت: متاسفانه ما برای آماده سازی تیم ها با چنین مشکلاتی مواجه هستیم اما تلاش می کنیم با به حداقل رساندن این مشکلات تیم‌های خوبی را روانه مسابقات کنیم.

انرژی بالایی برای موفقیت دارم

مربی پیشین تیم ملی کره جنوبی در خصوص این موضوع که چرا همانند گذشته انرژی مثبتی ندارد، اظهار داشت: دو بار سرما خوردگی در طی 40 روز در من تاثیر منفی زیادی گذاشته است. همچنین این سرما خوردگی بازیکنان من را هم تحت تاثیر قرار داده است که امیدوارم هر چه زودتر این بیماری از بین بازیکنان برطرف شود ضمن اینکه من همچنان روحیه و انرژی بالایی برای موفقیت دارم.

می توانم با بازیکنان بزرگ کار کنم

قطبی درپاسخ به خبرنگاری که مدعی شد، تجمع ستاره ها درتیم پرسپولیس نیاز به مدیریتی بالا دارد که این مدیریت در بین کادر فنی دیده نمی شود، گفت: من با بزرگترین مربیان دنیا کار کرده‎‌ام و آنان به من آموزش داده‌اند که چگونه با بازیکنان بزرگ کار کنم. این موضوع بسیار ساده است و من می توانم با استفاده از تجربه‌ام آن را به خوبی انجام دهم.

اولتیماتوم پرسپولیس ها به قطبی

انگیزه تیم ها مقابل پرسپولیس دوبرابر می شود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دیدار تیمش با فولاد گفت: شک نکنید هر کس برابر پرسپولیس قرار می گیرد انگیزه اش دو برابر می شود زیرا مقابل پرسپولیس، قهرمان لیگ بازی می کند و همچنین عملکردش از تلویزیون پخش می شود. این همان مشکلی است که ما با آن دچاریم زیرا بازیکنان حریف در بازیهای قبل که ما آنالیز می کنیم بسیار با عملکردی که در مقابل ما دارند فرق می کنند.

در بازی مقابل فولاد از بازیکنان ذخیره استفاده می کنم

قطبی با بیان اینکه محرومیت مازیار زارع ، مصدومیت باقری ،غیبت توره و مشکل نیکبخت باعث می شود این بازیکنان را در دیدار مقابل فولاد در اختیار نداشته باشیم تاکید کرد: تیم بزرگی مانند پرسپولیس که می خواهد در سه جام موفق شود باید بازیکنان ذخیره بزرگی داشته باشد من اعتقاد دارم 11 نفر باعث قهرمانی یک تیم نمی شوند و کل تیم در موفقیت و ناکامی سهیم هستند. بازی مقابل فولاد بهترین فرصت است تا بازیکنان ذخیره پرسپولیس قابلیت‌های خود را نشان دهند وهمه را امیدوار کنند که در بازیهای بزرگ می توانند به موفقیت پرسپولیس کمک کنند.

موفقیت تیم ملی را به دایی و مهدوی کیا تبریک می گویم

وی در خصوص حضورش در استادیوم آزادی برای تماشای بازی ایران - کره شمالی گفت: از دیدن عملکرد تیم ملی و فضای حاکم براستادیوم خصوصا پرچم‌های ایران که به اهتزاز در آمده بود بسیار لذت بردم ما در این بازی دو گل ارزشمند به ثمر رساندیم و نتیجه خوبی گرفتیم که آن را به دایی و تیم ملی تبریک می‌گویم. در ضمن به مهدوی کیا نیز تبریک می گویم که بازگشت بسیار خوبی به تیم ملی داشت و بر موفقیت تیم ملی تاثیرگذار بود.

مربی پیشین تیم ملی کره جنوبی در پاسخ به این سئوال که چرا خیلی زودتر از پایان زمان مسابقه ورزشگاه را ترک کرده است، گفت: جایم خیلی بد بود با توجه به اینکه پیش بینی می کردم تیم ایران با همین نتیجه پیروز می شود ورزشگاه را ترک کردم. در ضمن تشویق تماشاگران باعث شد این فکر در ذهنم بیاید که شاید ادامه حضورم برای جو تیم ملی مثبت نباشد به همین خاطر زودتر از موعد از ورزشگاه خارج شدم.

قطبی، کریمی

کریمی نابغه و جادوگر فوتبال ایران است

قطبی در خصوص انصراف علی کریمی از حضور در اردوی تیم ملی اظهار داشت: کریمی توانایی‌هایش را بارها نشان داده و من زمانی که در اواخر دهه 90 مربی کره بودم  در بازی پرسپولیس مقابل سامسونگ عملکرد این بازیکن را دیده بودم. کریمی واقعا نابغه و جادوگر فوتبال ایران است که سطح بازی اش بسیار بالاتر از بازیکنان ایرانی است و حضورش در تمرینات تلاش و انرژی خاصی به سایر بازیکنان می دهد. صد درصد وی می تواند به تیم ملی کمک کند و من هم همانند مردان ایران دوست دارم به تیم ملی بازگردم.

وی در این خصوص تاکید کرد: نمی دانم چه مشکلی بین دایی و کریمی وجود دارد اما امیدواریم با صحبت این مشکل بر طرف شود من به عنوان یک ایرانی و همچنین سرمربی پرسپولیس که دوست دارم بازیکنم در تیم ملی باشد بسیار علاقمندم کریمی به تیم ملی باز گردد و حتی همراه این تیم در جام جهانی شرکت کند.

دایی بخواهد به تیم ملی کمک می کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که آیا حاضر است به عنوان کسی که اطلاعات بسیار جامع و خوبی از فوتبال کره جنوبی دارد برای موفقیت تیم ملی در دو بازی حساس برابر این تیم به دایی کمک کند، اظهار داشت: اگر دایی کمک بخواهد من مانند همیشه درخدمت تیم ملی هستم و دوست دارم موفقیت و پیروزی این تیم را ببینم . از تمام بازیکنان کره اطلاعات کاملی دارم و می توانم در این خصوص به دایی کمک کنم اما در صورتی که خودش بخواهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تیم ملی با بازی شب گذشته می تواند تیمی چون کره جنوبی را شکست دهد اظهار داشت: نباید این بازیها را با هم مقایسه کرد چون این دو تیم جزو تیم‌های بزرگ اسیا هستند و در بازیهای مختلف عملکردهای متفاوت را از خود ارائه می دهد اما مطمئنا در این بازی بازیکنان باتجربه می توانند تاثیر حیاتی در نتیجه مسابقه داشته باشند.

قطبی در پایان در مورد مقابله دوباره اش با جلالی و تاثیر شکست 4 بریک برابر تیم این مربی در فصل گذشته گفت:هیچ مسابقه‌ای بازی مرگ و زندگی نیست و من هم اصلا به آن بازی فکر نمی کنم. هر بازی خصوصیات خود را دارد و ما هم برای پیروزی در این دیدار به میدان می رویم.