تبیان، دستیار زندگی
کتاب پرسمان قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر اثر علی خراسانی به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب پرسمان قرآني، امر به معروف و نهي از منکر منتشر شد

كتاب پرسمان قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر منتشر شد

کتاب پرسمان قرآني، امر به معروف و نهي از منکر اثر علي خراساني به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش  خبرگزاري رسا، کتاب پرسمان قرآني، امر به معروف و نهي از منکر اثرعلي خراساني به پرسش هاي مخاطبان پيرامون مراتب، شرايط و روش هاي اجراي امر به معروف و نهي از منکر پاسخ مي دهد.

اين پرسمان از شش فصل تشکيل شده که عنوان سه فصل آغتزين آن تعريف امر به معروف و نهي ازمنکر، اهميت و وجوب امر به معروف و نهي ازمنکرو شرايط و آداب امر به معروف و نهي ازمنکرمي باشد.

دربخشي از فصل سوم در پاسخ به اين پرسش که« چگونه مي توان در امر به معروف و نهي ازمنکر توفيق بيشتري داشته باشيم وديگران حرف مارا بهتر بپذيرند؟» مي خوانيم:«بي ترديد امر به معروف ونهي ازمنکر، دشواري ها و مشکلاتي را در پي دارد. بنابر اين، لازم است در اداي اين وظيفه از برخوردهاي عجولانه و اقدام هاي شتاب زده، به ويژه پس از واکنش منفي مخاطب ،پرهيز و با حوصله وتدبير، کار را پي گيري کرد و به نتيجه رساند.»

برخي پرسش ها و پاسخ ها درباره مراحل امر به معروف و نهي ازمنکر، آثار امر به معروف و نهي ازمنکر و پاسخ به پرسش هاي کلي و فرعي عناوين سه فصل پاياني اين نوشتارمي باشند.

همچنين در گزيده اي از فصل پنجم در پاسخ به اين پرسش که «ترک امر به معروف و نهي از منکر چه عواقبي را در پي دارد؟» آمده است: «کساني که د ربرابر انجام دادن منکر، هيچ گونه واکنش وعکس العملي نشان ندهند، مانند گناه کادان در گناه آنان شريک اند؛ از همين رو، از مومنان خواسته شده که هرگاه تمسخر آيات قرآن را شنيدند، با کافران هم نشين نشوند، درغير اين صورت در گناه ، آنان شريک خواهند بود.»

گفتني است، کتاب کتاب پرسمان قرآني، امر به معروف و نهي از منکراثرعلي خراساني در 115صفحه و با شمارگان 2000نسخه از سوي مرکز فرهنگ و معارف قرآن تهيه شده و درسال جاري براي اولين بار توسط موسسه بوستان کتاب منتشر شده است.